خطبه های نماز جمعه مورخ ۱۳/۵/۹۶ شهریار

نماز جمعه این هفته شهرستان شهریار به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سالمی؛امام جمعه محترم شهرستان شهریار وبا سخنرانی قبل از خطبه های حجت الاسلام والمسلمین کلانتری:امام جماعت محترم مسجد امیرالمومنین(ع)کهنز (به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و همچنین با حضور پرشور مردم ولایتمدار وشهید پرور شهرستان برگزار گردید .   حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ موسی […]

نماز جمعه این هفته شهرستان شهریار به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سالمی؛امام جمعه محترم شهرستان شهریار

وبا سخنرانی قبل از خطبه های حجت الاسلام والمسلمین کلانتری:امام جماعت محترم مسجد امیرالمومنین(ع)کهنز (به مناسبت میلاد امام رضا(ع)

و همچنین با حضور پرشور مردم ولایتمدار وشهید پرور شهرستان برگزار گردید .

 

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ موسی سالمی امام جمعه محترم شهرستان شهریار در خطبه های امروز نماز جمعه شهریار ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) با اشاره به سالروز صدور فرمان مشروطیت اظهار داشت: مقطع اول آن در زمان مشروطیت اتفاق افتاد و مقطع دوم نهضت ملی به رهبری آیت الله کاشانی و دکتر مصدق و مقطع سوم انقلاب اسلامی بود، در مقاطع اول و دوم نهضت ملی شکست خورد اما در مقطع سوم انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی با بررسی شکست نهضت های ملی و نهضت مشروطیت، گفت: اعتماد مصدق به امریکا سبب شکست نهضت ملی بود، دشمن در زمان مشروطه هدف جدا کردن دین از سیاست و از علما و روحانیت را داشت و موفق شد، هدف دیگر دشمن مایوس کردن مردم بود، هدف امروز دشمن نیز همین است، تاکید مقام معظم رهبری بر عدم یاس مردم از انقلاب به همین دلیل است و هدف دیگر دشمن برپایی حکومت دیکتاتوری و سلطه بود، مرجع تقلید را دار زدند.

امام جمعه شهریار با اشاره بر تاکید رهبری بر فراموش نکردن دشمنی دشمنان اضافه کرد: بی بصیرتی، غفلت و نشناختن دشمنان از عوامل شکست مشروطه و نهضت ملی بود.

وی سپس به روز حقوق بشر و کرامت اسلامی به مناسبت بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی اشاره کرد و گفت: افرادی که خود ناقض حقوق‌بشر هستند امروز ادعای حقوق بشر دارند، بد عهدی می کنند، نقض بارز برجام دارند و تحریم می کنند، انتظار ما از سه قوه و ناظران برجام این است که شجاعانه در برابر نقض برجام بایستند و برخورد قاطع و سازنده‌ای با این موضوع داشته باشند، و در مقابل خباثت‌های دشمن مستحکم بایستند.

امام جمعه شهریار سپس به مسائل فرهنگی اشاره کرد و افزود: برخی مسئولان نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوت شده اند، دشمن هر لحظه به دنبال منزوی کردن کشور است؛ اما این را بداند که جمهوری اسلامی به برکت ولایت فقیه، مردم و مسئولان دلسوز آن همچنان در مسیر عزّت قدم برخواهد داشت و در مقابل دشمنان یک لحظه عقب ننشسته و هوشیار خواهیم بود.

وی گفت: لازم است مسئولان به داد حوزه‌های علمیه، مساجد و غیره برسند؛ چرا آن‌هایی که صادقانه کار می‌کنند، دیده نمی‌شوند و یک عده تنها به دنبال این هستند که پول روی پول بگذارند و ساختمان بالا ببرند.

Visits: 84