ساده ترین راه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

برای تشخیص عسل طبیعی از تقلبی راه های مختلفی وجود دارد که بهترین راه استفاده از آب سرد است.عسل طبیعی بافت چسبناک خودرا در آب سرد حفظ میکند اما عسل تقلبی نه

مهمترین نکته ای که برای تشخیص عسل طبیعی باید دانست این است که تقلب در تولید عسل به دو صورت انجام میگیرد. اول اینکه زنبور به وسیله شکر تغذیه میشود که عسل تولید شده کیفیت مورد قبول را ندارد. دیگر آنکه بدون وجود زنبور و به صورت کاملا مصنوعی با استفاده از شکر و آب به تولید عسل مبادرت می نمایند.

بعضی از سودجویان بازار با استفاده از نا آگاهی مردم اقدام به تولید عسل تقلبی با استفاده از شربت شکر در تغذیه زنبور ها مینمایند. تشخیص تقلبی بودن این عسل سخت است. و از طریق آزمایش میزان ساکارز موجود در عسل مشخص میشود. به نحوی که اگر میزان ساکارز بیش از ۵ درصد باشد یعنی در تغذیه زنبور به جای شهد گل از شربت شکر استفاده شده است.

فریب کلاهبرداران را نخورید

اما برخی افراد متقلب بدون بهره گیری از زنبور و تنها با استفاده از آب، شکر و اسانس اقدام به تهیه عسل مینمایند. این عسل علاوه بر بی کیفیت و تقلبی بودن باعث به خطر افتادن سلامتی شهروندان نیز می گردد.

عسل دست ساز با گذاشتن در دهان مانند آب نبات سفت باقی می‌ماند و دیر حل و جذب می‌شود. ولی عسل طبیعی سریعا آب را به خود جذب می‌کند. عسل خوب عسلی است که رنگ کهربایی تیره یا همانند عقیق داشته باشد.

عسل طبیعی در صورتی که یک روز کامل در یخچال قرار بگیرد شکرک نمیزند و رد قاشق به صورت باریکه بر آن بجای نمی ماند.

آب سرد بهترین راه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

عسل طبیعی وقتی در دهان قرار میگیرد با بزاق دهان ترکیب شده و حل میشود. اما عسل مصنوعی به صورت سفت و شبیه آب نبات در دهان باقی میماند.

بهترین راه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی استفاده از آب است. عسل طبیعی به آسانی در آب سرد حل نمیشود و چسبندگی خود را از دست نمی دهد. اما عسل مصنوعی به سادگی در اب سرد محلول میشود.

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی
تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

Visits: 32