جلسه آشنائی و توسعه فعالیت انجمن های مردم نهاد با حضور معاون فرماندار تشکیل شد

جلسه  آشنایی و توسعه  فعالیتها  انجمن های مردم نهاد در معرض خطر در صباشهر تشکیل گردید. شهریار نگار – جلسه  آشنائی و توسعه فعالیتهای انجمن های مردم نهاد با حضور فرنیا پور معاون سیاسی فرمانداری ،سید محمد خامسی مدیر انجمن شهریار نگار ، علیپناه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،تاجیک رئیس شورای شهر صبا […]

جلسه  آشنایی و توسعه  فعالیتها  انجمن های مردم نهاد در معرض خطر در صباشهر تشکیل گردید.

شهریار نگار – جلسه  آشنائی و توسعه فعالیتهای انجمن های مردم نهاد با حضور فرنیا پور معاون سیاسی فرمانداری ،سید محمد خامسی مدیر انجمن شهریار نگار ، علیپناه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،تاجیک رئیس شورای شهر صبا شهر و سایر مدعوین در محل فعالیت انجمن در صباشهر در ساعت ۹ صبح روز دوشنبه مورخ ۲۶/۴/ ۹۶  تشکیل گردید.

در ابتدای جلسه جناب آقای فرنیاپور- معاون سیاسی و انتظامی ضمن خوش آمد گویی به حاضرین وابراز خشنودی از فراهم نمودن فرصت برای بخش دولتی جهت آشنایی با عملکرد انجمن غیر دولتی یاری کودکان در معرض خطر در صباشهر ؛ سیاست دولت در ارتباط با توسعه و تقویت سازمانهای مردم نهاد و اصل واگذاری امور مردم به مردم در زمینه های مختلف به ویزه خدمات اجتماعی را تبیین نمودنده و سیاست فرمانداری را حمایت از فعالیت انجمنهای مردم نهاد در راستای توسعه پایدار کشور بیان نمودند.

در ادامه نمایندگان ادارات ضمن معرفی ، مراتب آمادگی خودرا در حمایت از انجمن یاد شده بر حسب وظایف ذاتی اعلام نمودند .متعاقب آن ، خانم نجفی مدیر عامل انجمن حسب درخواست جناب آقای فرنیاپور معاون سیاسی و انتظامی ، گزارشی از فعالیت و اقدامات خود در منطقه شهری صباشهر ارائه نمودند و ایشان اظهار داشتند که از سال ۱۳۷۳ در زمینه حقوق کودکان فعالیت داشته و مدت ۷ سال نیز تحت عنوان مدیر انجمن یاری کورکان در معرض خطر در منطقه شهری مذکور فعالیت دارند. ایشان ضمن ارائه گزارش اقدامات و طرح مشکلات جاری در اداره انجمن موصوف ، فقدان مکان دائم برای فعالیت را از مهمترین مشکلات و دغدغه فعالیت انجمن مطرح و مساعدت و همراهی دوایر دولتی و محلی به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر صباشهر را خواستار شدند.

 

    در دامه خامسی مدیر انجمن شهریار نگار با تشریح مراحل سه گانه رشد و تکامل انجمنهای مردم نهاد بر لزوم تغییر رویه انجمن های مردم نهاد در ایران اشاره و عنوان کرد با توجه به تجارب فعالیت انجمنها در کشورهای توسعه یافته انجمنها در ایران نیز میبایست از ارائه خدمات صرف عبور کرده و به سمت توانمند سازی مددجویان حرکت نمایند.

خامسی با اشاره به مرحله سوم از تکامل انجمن های مردم نهاد که ارائه خدمات مشاوره به دولتها،سیاستگذاری،جریان سازی و نظارت بر عملکرد دولتهاست گفت :در صورتی میتوانیم بگوییم انجمنها در ایران موفق هستند که کارکردهای مرحله سوم را انجام دهند.

وی با اشاره به لزوم توانمند سازی این کودکان عنوان کرد این عزیزان تنها  تا زمانی که کودک هستند، به دلیل حس نوع دوستی و گاها ترحم همشهریارن قابلیت کسب درامد را دارند و به محض عبور از دوران کودکی دیگر امکان کسب درامد از راه تکدی گری و انجام فعالیتهای اینچنینی را ندارند لذا به علت شرایط ویژه زندگی که در دوران کودکی تجربه کرده اند و با توجه به عدم توانائی در کسب درامد و نداشتن مهارت خواه نا خواه تبدیل به بزهکاران جوان خواهند شد.

وی راه حل قطع این چرخه را توانمند سازی و پشتیبانی کودکان کار و در کل تمام جوامع هدف اینچنینی بیان نمود و گفت میبایست برنامه های کوتاه ، میان و بلند مدت برای حل این مشکل طراحی گردد.

در نهایت آمادگی انجمن شهریار نگار را جهت همکاری با انجمن یاری کودکان اعلام و ابراز امیدواری کرد با استفاده از یاری و تجربیات عزیزان زحمت کش در این انجمن گامی جدید در راستای ارائه خدمات به این کودکان برداشته شود.

 

 

Views: 21