یارانه نقدی دو برابر میشود | مردم چشم انتظارافزایش یارانه نقدی باشند

۲۰ هر ماه یارانه نقدی به حساب شهروندان واریز میشود که دی ماه با توجه به سیاست های اعلامی دولت احتمالا با افزایش دوبرابری مواجه خواهد شد. مرحله یک صد و سی‌ و یکم یارانه نقدی مربوط به دی ماه، روز دوشنبه (۲۰ دی ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. از آذر ماه […]

یارانه نقدی
  • ۲۰ هر ماه یارانه نقدی به حساب شهروندان واریز میشود که دی ماه با توجه به سیاست های اعلامی دولت احتمالا با افزایش دوبرابری مواجه خواهد شد. مرحله یک صد و سی‌ و یکم یارانه نقدی مربوط به دی ماه، روز دوشنبه (۲۰ دی ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

از آذر ماه ۸۹ و در دولت محمود احمدی نژاد طرح پرداخت یارانه نقدی ۴۰ هزار تومانی به هر فرد در قالب هدفمندی یارانه ها کلید خورد. یارانه نقدی توسط احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران به مردم پرداخت شد و پس از گذشت حدود ۱۱ سال همچنان، مبلغ یارانه نقدی تغییری نکرده است. هر چند بر خلاف یارانه مردم که تغییری نداشته است اما میزان تورم چند ده برابر شده است.

دلار از ۱۰۰۰ تومان به ۳۰۰۰ هزار تومان، پراید از ۷ میلیون به ۱۸۰ میلیون، گوشت از ۱۵ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان و…افزایش یافته اند.

این به آن معنی است که یارانه نقدی هم نمی‌توانست گرهی از مشکلات معیشتی مردم کم کند. دولت سیزدهم در صدد است که ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند و مبلغ یارانه نقدی را افزایش بدهد. 

زمان واریز یارانه نقدی جدید اعلام شد

در ماه های اخیر شایعات فراوانی از افزایش میزان یارانه های نقدی مطرح شده است اما میزان این افزایش هنوز مشخص نیست.

یارانه نقدی دی ماه با شرایط جدید در ۲۰ ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.مرحله یکصد و سی‌ و یکم یارانه نقدی مربوط به دی ماه، روز دوشنبه (۲۰ دی ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. واریز این مرحله از  یارانه نقدی ، مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر ۴۵۵,۰۰۰ ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور به حساب سرپرستان محترم خانوارها واریز خواهد بود.

به نظر می‌رسد دولت برای واریز یارانه جدید دی ماه منتظر تصمیم مجلس برای حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی است و مشمولان در بهمن ماه این یارانه را دریافت کنند.تا میانه دی ماه یک یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است، همچنین پرداخت یارانه جدید به این ماه موکول شد.قرار بود با یارانه معیشتی بنزین، یارانه جدید ۹۹ تا ۱۲۶ هزار تومانی نیز واریز شود که دولت به وعده خود عمل نکرد.

طبق روال ماه‌های گذشته دولت واریز یک یارانه دیگر را تا پایان دی ماه بر عهده دارد، اگر چه معاون اقتصادی دولت زمان واریز یارانه جدید را این ماه اعلام کرده اما هنوز جزئیات زمان واریز آن منتشر نشده است.نیز نشان می‌دهد که احتمالا از بهمن ماه یارانه جدید واریز شود، در واقع دولت قصد دارد یارانه جدید را به یارانه معیشتی بنزین که در روز دهم هر ماه واریز می‌شود اضافه کند.

به نظر می‌رسد یکی از علت‌هایی که دولت در پرداخت یارانه جدید دست نگه داشته این است که موضوع حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی را در مجلس نهایی کند. اگر دولت از یک سو یارانه جدید را قبل از حذف نهایی ارز ترجیحی واریز کند و از سوی دیگر نمایندگان با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی موافقت نکنند، پرداخت یارانه جدید یک تکلیف دیگر روی دوش دولت می‌گذارد.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شرط افزایش یارانه

در واقع دولت برای پرداخت یارانه جدید مصمم است اما شرط پرداخت آن را حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌داند، چرا که با کسری بودجه و افزایش هزینه‌ها، نقدینگی ندارد که با اتکای به آن یارانه جدیدی بدهد.

بنابراین کسانی که منتظر دریافت یارانه جدید هستند، احتمالا پس از تصویب نهایی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس، این یارانه را دریافت کنند.

آنطور که گفته شد، احتمالا واریز یارانه جدید در نیمه دوم دی ماه نیز انجام نشود و پرداخت آن به بهمن ماه موکول شود.

با فرض موکول شدن یارانه جدید به ماه بعد، دولت باید یک یارانه در روزهای آینده واریز کند که آن یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی است.

این یارانه به ۷۸ میلیون نفر داده می‌شود و مبلغ آن به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. همچنین حدود ۲۱ میلیون خانوار یارانه‌بگیر مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که هر ماه یک قسط آن را از طریق یارانه پرداخت می‌کنند.

این یارانه در ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ دی ماه واریز می‌شود

حاجتی اضافه کرد: برحسب مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی صورت گرفته، هجدهمین بخش از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون ریالی مرحله اول وام کرونا، از یارانه نقدی دی ماه سال جاری سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد.جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، خبر داد. این نماینده مجلس از حذف قطعی ارز ترجیحی نهاده های دامی و دانه های روغنی خبر داد بنابراین این اقلام با افزایش قیمت روبه‌رو شوند

یارانه نقدی این روزها دغدغه خیلی از مردم شده است.خیلی از افراد با یارانه نقدی که در ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود بخشی از مشکلات معیشتی خود را برطرف میکنند.یارانه نقدی هر نفر ایرانی ۴۵ هزار تومان است. در چند وقت لخیر بحث بر سر این است که مبلغ یارانه نقدی را افزایش دهند و مبالغ مختلفی از طرف دولت اعلام شده که هنوز هیچ کدام تصویب نشده است.

اینستاگرام شهریار
پر بازدید ترین و معتبر ترین صفحه اینستاگرام شهرستان شهریار

Views: 46