۱۶ حلقه چاه آب غیرمجاز در شهریار پر شد

مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهرقدس از پر و مسدود کردن ۱۶ حلقه چاه آب غیرمجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی در محدوده عملکرد این این شرکت خبر داد. به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، حیدر […]

۱۶ حلقه چاه آب غیرمجاز در شهریار پر شد

مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهرقدس از پر و مسدود کردن ۱۶ حلقه چاه آب غیرمجاز و جلوگیری از تخلیه سالانه ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی در محدوده عملکرد این این شرکت خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، حیدر دهقانی روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: با تلاش واحد حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی طی یک هفته کاری تعداد ۱۶ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور، به عمق کلی۴۸۰ متر و دبی هشت لیتر برثانیه پر و مسدود شد.

وی با تاکید بر اینکه این چاه ها در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب های زیرزمینی مسدود شد، افزود: با انسداد این چاه از از تخلیه سالانه ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی این امور جلوگیری شد.

این مسئول با تاکید بر ارتباط و همکاری خوب دستگاه قضایی با این امور برای برخورد با متخلفان، خاطرنشان کرد: برداشت بی رویه از منابع آب های زیر زمینی عواقب جبران ناپذیر کاهش آب‌های سطحی از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شورشدن و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت این موضوع، این امور با جدیت تمام در راستای صیانت از منابع آبی و برخورد با متخلفان تلاش خواهد کرد.

مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهرقدس یادآور شد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ،تهران – کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

Visits: 7