مهدی محمدی دادستان شهریار : امنیت شهروندان خط قرمز قوه قضاییه است

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در جلسه معارفه دادستان شهریار با تاکید بر برخورد جدی دستگاه‌های نظارتی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی امنیت غذایی را تهدید می‌کند لذا نباید اجازه ساخت ویلای لاکچری در اراضی کشاورزی و باغی منطقه صادر شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، حاجی‌رضا شاکرمی صبح […]

دادگستری استان تهران: ساخت ویلای لاکچری در اراضی کشاورزی و باغی ممنوع

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در جلسه معارفه دادستان شهریار با تاکید بر برخورد جدی دستگاه‌های نظارتی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی امنیت غذایی را تهدید می‌کند لذا نباید اجازه ساخت ویلای لاکچری در اراضی کشاورزی و باغی منطقه صادر شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، حاجی‌رضا شاکرمی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه دادستان شهریار با اشاره به پیروزی بزرگ محور مقاومت بر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: خوی درنده رژیم صهیونیستی بر جهانیان برملا و وجدان عدالت طلبان به معرض عموم درآمد.

وی با بیان اینکه حقوق بشر در نزد رژیم صهیونیستی و حامیان آن جایگاهی ندارد افزود: وظیفه دادستان، وظیفه خطیری است که نماینده جامعه در احقاق حقوق عمومی است.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با تأکید بر جلوگیری از ترک فعل مسئولین تصریح کرد: دادستان به‌عنوان مدعی‌‌العموم در حوزه‌های مختلف حضور دارد و جایگاه دادستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که وظایف بسیاری را دنبال می‌کند.

شاکرمی با بیان اینکه دادستان وظیفه پیشگیری از جرم را دارد و تمامی دستگاه‌ها باید دادستان را همراهی کنند گفت: دادستان‌ها و قضات باید شکرگزار خداوند رحمان باشند که چه جایگاهی دارند تا به مردم در مسیر عدالت کمک کنند.

وی با بیان اینکه حجم ورودی پرونده‌ها در شهرستان شهریار باید کاهش یابد گفت: دادسرای شهریار باید بر روی مسئله امنیت، قاچاق و پرونده‌های مهم تمرکز کند و پیشگیری از جرم می‌تواند حجم پرونده‌ها را کاهش دهد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه نباید اجازه ساخت ویلای لاکچری در اراضی کشاورزی و باغی منطقه صادر شود که منجر به تخریب آن‌ها شود گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی امنیت غذایی را تهدید می‌کند و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی با جهاد کشاورزی است و با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی اقدامات عاجل انجام شود.

شاکرمی با بیان اینکه امکانات و بودجه قوه قضاییه محدود است خاطرنشان کرد: شهرستان شهریار مهاجرپذیر است و باید از امکانات محلی و شوراهای حل اختلاف و صلح یاران در مختومه کردن و کاهش حجم ورودی پرونده‌ها استفاده شود.

**ساختار قضای شهرستان شهریار نسبت به جمعیت آن پاسخگوی مردم نیست

در ادامه حسین حق‌وردی یکی از آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی عدل و عدالت عنوان کرد و گفت: عدل مورد تأکید اسلام است در عرصه داخلی و بین‌المللی مورد توجه است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در جریان فلسطین که به عدل و عدالت ظلم شده است پشتیبان و حامی مردم مظلوم فلسطین است و قطعا پیروزی با محور مقاومت خواهد بود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس افزود: رژیم صهیونیستی جز جنایت آورده‌ای در جهان ندارد و هیمنه رژیم کودک‌کش صهیونیستی در عملیات‌های مقاومت شکسته و شکست اطلاعاتی آنها در جهان زبان‌زد شده است.

حق‌وردی تأکید کرد: ساختار قضایی در شهرستان شهریار با بیش از یک میلیون جمعیت پاسخگو نیست و باید ساختار قضایی و تشکیلاتی در شهرستان ویژه شهریار تغییر کند.

وی گفت: مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی زمینه فعالیت کارکنان تشکیلات قضایی را با امکانات مناسب در شهریار فراهم کنند که نگاه ویژه مسئولین را می‌طلبد.

نماینده شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در پایان خاطرنشان کرد: هدف نهایی در تشکیلات قضایی صرفا فقط باید عدالت و رضایت‌مندی مردم باشد و این مهم با همدلی مسئولان محقق خواهد شد.

در پایان مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان شهریار ، مهدی محمدی به‌عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب شهریار معرفی و از خدمات و زحمات حمید عسگری‌پور تجلیل به عمل آمد.

ضرورت نظارت درون سازمانی و ریشه کنی رشوه توسط دستگاه قضایی شهریار

ضرورت نظارت درون سازمانی و ریشه کنی رشوه توسط دستگاه قضایی شهریار

شهریار- امام جمعه شهریار بر ضرورت نظارت درون سازمانی و ریشه کنی رشوه توسط دستگاه قضایی شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین حسینی نوری صبح پنج شنبه در آئین تکریم و معارفه دادستان شهریار که در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد با تاکید بر اینکه مدعی العموم باید تلاش کند که داد مردم را بستاند اظهار داشت: مسئولی با خیال می‌تواند بخوابد که بتواند حق مظلومی را بگیرد.

حسینی نوری با بیان اینکه همه مسئولان باید مراقب باشند تا حق و حقوق مردم رعایت شود گفت: اشتباهات گاهی قابل تصحیح نیست.

وی با اشاره به اینکه گاهی یک تصمیم اشتباه هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند افزود: چرا باید دستوراتی صادر شود که سرمایه‌های مردم را به خطر بیاندازد و باید در این زمینه بیشتر توجه داشته باشیم چرا که با برخی تصمیمات حقوق افراد ضایع می‌شود و باید مراقب این تصمیمات باشیم.

امام جمعه شهریار عنوان داشت: طبق فرمایش پیامبر اکرم که می‌فرمایند؛ آسمان‌ها و زمین با عدالت پابرجا می‌مانند و اگر می‌خواهیم امنیت داشته باشیم باید تصمیم درست که امنیت و اعتماد آور و امید آفرین است گرفته شود که به واسطه آن به دستگاه قضا آبرو می‌دهید و مردم را امیدوار می‌کنید و اگر تصمیم عجولانه و ناصحیح باشد قطعاً بی اعتمادی و ناامیدی می‌آورد و سبب بر هم خورد امنیت در جامعه می‌شود.

حسینی نوری عنوان داشت: ارتقا اخلاق، صبر و حلم و بردباری باید در دستگاه قضا به خوبی رعایت شود.

وی بر نظارت جدی درون سازمانی و ریشه کن کردن رشوه تاکید کرد و اظهار داشت: این موضوع سبب می‌شود زحمات و تلاش‌های شرافتمندانه عزیزان در دستگاه قضائی زیر سوال رود.

بر اساس این گزارش در این مراسم از زحمات و تلاش‌های جدی حمید عسگری پور دادستان سابق شهریار تقدیر و مهدی محمدی به عنوان دادستان جدید معارفه شد.

Visits: 55