محل تجمع معتادان در پل عابر پیاده “فاز یک اندیشه” شهریار جمع‌آوری شد

شهریار – ایرنا – فرمانده انتظامی شهرستان شهریار گفت: پاتوق محل تجمع) معتادان پل عابر پیاده ورودی “فاز یک اندیشه” این شهرستان توسط پلیس جمع‌آوری شد.  به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ پیمان فتاحی روز چهارشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی تماس های مردمی با مرکز ۱۱۰ و پخش گزارش تصویری در فضای […]

محل تجمع معتادان در پل عابر پیاده "فاز یک اندیشه" شهریار جمع‌آوری شد

شهریار – ایرنا – فرمانده انتظامی شهرستان شهریار گفت: پاتوق محل تجمع) معتادان پل عابر پیاده ورودی “فاز یک اندیشه” این شهرستان توسط پلیس جمع‌آوری شد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ پیمان فتاحی روز چهارشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی تماس های مردمی با مرکز ۱۱۰ و پخش گزارش تصویری در فضای مجازی مبنی بر اینکه تعدادی معتاد متجاهر در پل عابر پیاده ورودی فاز یک اندیشه که محل تردد تعداد زیادی از مردم است؛ به نصب چادر و پاتوق اقدام کرده اند، مأموران کلانتری فاز یک اندیشه در محل حاضر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهریار افزود: با حضور ماموران در صحنه و دریافت دستور قضایی و با همکاری شهرداری نسبت به مطالبات شهروندان پاسخ داده شد و پاتوق معتادین از پل عابر پیاده جمع آوری و سه نفر نیز جهت ترک اعتیاد و درمان تحویل کمپ های مجاز شدند.

معتاد متجاهر کیست؟

محل تجمع معتادان در پل عابر پیاده "فاز یک اندیشه" شهریار جمع‌آوری شد

متجاهر هم به معتادی گفته می شود که به صورت آشکارا مواد مخدر مصرف می کند و این افراد با وجود بسترهای لازم برای درمان و حتی حمایت‌های خانواده و دولت حاضر به ترک کردن اعتیاد خود نیستند.

معتادانی که در اماکن عمومی اقدام به مصرف می‌کنند و قصدی برای ترک‌کردن ندارند طبق قانون مبارزه با مواد مخدر مجرم هستند و باید به مراکز ترک اجباری برده شوند. ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر می‌گوید که معتادان مکلفند با مراجعه به مراکز مجاز دولتی، غیردولتی یا خصوصی و یا سازمان‌های مردم نهاد درمان و کاهش آسیب، اقدام به ترک اعتیاد کنند؛ بر این اساس معتادی که با مراجعه به مراکز مذکور نسبت به درمان خود اقدام و گواهی تحت درمان و کاهش آسیب دریافت کند، چنانچه تجاهر به اعتیاد نکند از تعقیب کیفری معاف می‌شود اما معتادانی که مبادرت به درمان یا ترک اعتیاد نکنندمجرم محسوب می‌شوند.

Views: 15