اتمام طرح ملی مسکن شهر اندیشه تا سال ۱۴۰۲/ تحویل ۴۰۰ واحد تا شهریورماه

پیشرفت کُند پروژه طرح ملی مسکن اندیشه

پیشرفت کُند پروژه طرح ملی مسکن در شهر جدید اندیشه

برنامه طرح ملی مسکن، خرداد ماه سال ۱۳۹۸ توسط وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید اندیشه آغاز شد که سهم شهر اندیشه از این برنامه ۲۵۰۰ واحد بوده که در چند پروژه در دست احداث است.

به گزارش شهریارنگار، قرار بر این بود که این واحدها طی ۲ سال تکمیل و تحویل خریداران شود در حالی که پس از گذشت دوسال از کلنگ زنی این پروژه، پیشرفت آن بر اساس برنامه پیش نمی‌رود .

روابط عمومی شرکت عمران شهر اندیشه دلایل کند شدن روند ساخت این طرح را به شرح زیر اعلام کرد؛

متاسفانه با شیوع ویروس کرونا در کشور از اواخر سال ۱۳۹۸، تبعات گسترش و همه‌گیری این بیماری پروژه های اقدام ملی تولید مسکن را نیز همانند سایر بخش های کشور هدف قرار داده و موجب ایجاد اختلال در اجرای آنها شده است.

مطابق مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، پروژه های ساختمانی و کارگاه ها می بایست در زمان قرارگیری شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، به صورت موقت تعطیل شوند. لذا با عنایت به اینکه شهرستان شهریار (شهر جدید اندیشه) در این مدت چندین بار در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته، تعطیلی پروژه ها اجتناب ناپذیر بوده است.

از سوی دیگرتحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران نیز موجب شده تا در برخی برهه های زمانی، تهیه مصالح ساختمانی مورد نیاز برای پیش برد پروژه ها با وقفه روبرو شده وموجب شده تا پیشرفت پروژه در ظاهر کُند به نظر برسد.

همچنین در کنار احداث ساختمان های طرح اقدام ملی تولید مسکن، محوطه سازی و احداث خیابان ها و رهباغ شهر جدید اندیشه نیز بر عهده شرکت سازنده این پروژه بوده که همزمانی اجرای آنها بر حجم عملیات اجرایی افزوده و موجب کندی پیشرفت پروژه شده است.

هم اکنون پروژه ها با لحاظ موارد یاد شده، مطابق با برنامه زمانبندی شده و با نظارت این شرکت در دست اجرا هستند و این شرکت تلاش دارد تا با یاری خداوند و تلاش خدمتگزاران مردم، پروژه های در دست اجرا را در اسرع وقت و با کیفیت مطلوب به پایان رساند.

Views: 41