سقوط مرگبار دزد جوان هنگام فرار/دستگیری همدست سارق در مخفیگاهی واقع در شهریار

سقوط مرگبار دزد جوان هنگام فرار/دستگیری همدست سارق در مخفیگاهی واقع در شهریار پسر جوان که در زمان سرقت متوجه دستگیری یکی از همدستانش شده بود، هنگام فرار از طبقه چهارم ساختمانی به پایین سقوط کرد و تسلیم مرگ شد. ماموران اهالی یک ساختمان در تماس با ماموران کلانتری ١۴١ باغ‌فیض از حضور ٣سارق در […]

سقوط مرگبار دزد جوان هنگام فرار/دستگیری همدست سارق در مخفیگاهی واقع در شهریار

پسر جوان که در زمان سرقت متوجه دستگیری یکی از همدستانش شده بود، هنگام فرار از طبقه چهارم ساختمانی به پایین سقوط کرد و تسلیم مرگ شد.
ماموران اهالی یک ساختمان در تماس با ماموران کلانتری ١۴١ باغ‌فیض از حضور ٣سارق در ساختمان‌شان در خیابان اباذر خبر دادند. خیلی زود تیمی از ماموران کلانتری در محل حاضر شده و مشخص شد که ٣دزد جوان پس از درگیری با اهالی ساختمان سوار بر خودروی پراید سفیدرنگی شده و پا به فرار گذاشته‌اند.
بدین ‌ترتیب پس از تحقیقات ابتدایی در محل تیمی از ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ٣۴ برای دستگیری ٣سارق جوان وارد عمل شدند. کارآگاهان در گام نخست پی بردند که اهالی ساختمان در زمان فرار دزدان موفق به برداشتن شماره پلاک خودروی آنها شده و همین سرنخ کافی بود تا تجسس‌های فنی آغاز شود.
تیم پلیسی در ادامه با در دست‌داشتن شماره پلاک خودروی دزدان متوجه شدند که این خودرو چندی قبل از سوی مرد جوانی به نام «حسن» و به‌ صورت قولنامه‌ای در منطقه رباط خریداری شده است. در مرحله بعدی کارآگاهان با بررسی مشخصات صاحب پراید سفیدرنگ پی بردند که «حسن» یکی از متهمان سابقه‌دار در زمینه سرقت خانه و خودرو است که آخرین‌بار پس از پایان دوران محکومیتش در‌ سال ٩٣ از زندان آزاد شده است.
کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه حسن در رباط‌کریم عملیات دستگیری وی را آغاز کردند اما با حضور در خانه وی پی بردند که این متهم از چندی قبل مخفیگاهش را تغییر داده است که در ادامه تیم پلیسی شماره پلاک خودروی پراید را در سیستم جامع پلیس ثبت کردند. تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا این‌که عصر ٢۵مردادماه امسال ماموران کلانتری ١۴١ باغ‌فیض درحال گشتزنی بودند که به یک خودروی پراید سفید مشکوک شدند و با بررسی شماره پلاک خودروی مرموز مشخص شد که این خودروی همان سارق تحت‌ تعقیب ماموران پلیس آگاهی تهران هستند که خیلی زود دستور ایست برای راننده پراید صادر شد.
راننده پراید با دیدن ماموران تصمیم به فرار گرفت اما ماموران قبل از فرار با خودرو پلیس مسیر وی را بستند و پسر جوان که قصد نداشت خود را تسلیم ماموران کند، با پای پیاده تصمیم به فرار گرفت که پس از یک تعقیب و گریز کوتاه این متهم دستگیر شد.
پس از دستگیری متهم اهالی یک ساختمان در چندقدمی خودروی پراید سفیدرنگ با مراجعه به ماموران گشت پلیسی اعلام کردند جسد پسر ناشناسی را در مسیر ورودی پارکینگ ساختمان پیدا کرده‌اند که در این صحنه تیمی از ماموران اداره ١٠ پلیس آگاهی تهران در محل حاضر شدند.
بررسی‌های ابتدایی نشان از آن داشت که پسر جوان از بالای ساختمان به پایین سقوط کرده است، اما با توجه این‌که هیچ‌یک از اهالی ساختمان وی را نمی‌شناختند، سناریوی مرموزی در برابر ماموران قرار گرفت.
کارآگاهان با توجه به زمان سقوط مرگبار پسر جوان و زمان دستگیری حسن احتمال دادند که این دو ماجرا به هم مرتبط باشند که در این مرحله «حسن» که به اتهام سرقت دستگیر شده بود، از راز باند سرقت‌هایشان و مرگ همدستش پرده برداشت.
«حسن» گفت: «چندی قبل با پرویز ٢۵ساله و مهدی ٢٣ساله یک باند سرقت تشکیل دادیم و در این مدت خانه‌های زیادی هدف سرقت‌هایمان قرار گرفت که در آخرین سرقت‌مان پرویز و مهدی برای سرقت وارد ساختمان شده بودند و من نیز سوار بر خودرویم منتظر آنها بودم. مهدی و پرویز از مسیر پشت‌بام وارد ساختمان شده بودند تا از خانه‌های آن ساختمان دزدی کنند که در این صحنه ماموران پلیس سر رسیدند. همدستانم با دیدن ماموران پا به فرار می‌گذارند و مهدی در زمان فرار از طبقه چهارم ساختمان به پایین پرت می‌شود. من نیز دستگیر شدم که تنها پرویز موفق به فرار شده است.»
کارآگاهان در کاوش‌های پلیسی موفق شدند «پرویز» را که یکی از متهمان سابقه‌دار و تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران است را ردیابی کنند و روز ٢٨ شهریورماه این متهم که به صورت پنهانی در منطقه شهریار زندگی می‌کرد، در عملیات غافلگیرانه پلیس زمینگیر شد.
پرویز وقتی دید همدستش پرده از سرقت‌های آنها برداشته، به ناچار به ماموران گفت: «چندی قبل به‌عنوان رئیس باند این گروه را تشکیل دادم و در دو منطقه باغ‌فیض و جنت‌آباد سرقت‌هایمان را آغاز کردیم.»
بنا به این گزارش، با توجه به اظهارات ابتدایی متهمان، ارزش پول و طلاهای سرقتی متهمان به دو‌میلیارد رسیده و تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم احتمالی متهمان در دستور کار ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

Visits: 1