روستاهای فاقد دهیاری شهرستان شهریار دارای دهیاری میشوند

تاسیس دهیاری در روستاهای فاقد دهیاری شهرستان شهریار حصار زیرک،کرد امیر،دینار آباد، رزکان،اصیل آباد،  بکه و … دارای دهیاری میشوند به گزارش شهریار نگار عبد الرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نامه ای به استاندار تهران بموافقت خودرا با تاسیس ۶۲ دهیاری در روستاهای استان تهران اعلام کرد. در این نامه که به امضای  وزیر […]

تاسیس دهیاری در روستاهای فاقد دهیاری شهرستان شهریار

حصار زیرک،کرد امیر،دینار آباد، رزکان،اصیل آباد،  بکه و … دارای دهیاری میشوند

به گزارش شهریار نگار عبد الرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نامه ای به استاندار تهران بموافقت خودرا با تاسیس ۶۲ دهیاری در روستاهای استان تهران اعلام کرد. در این نامه که به امضای  وزیر کشور رسیده است خطاب به  مقیمی استاندار استان تهران آمده است: با عنایت به پیشنهاد تاسیس دهیاری در برخی از روستاهای استان تهران  و با توجه به ماده واحده قانون تاسیس دهیاریهای خودکفا  در صورتیکه خارج از محدوده شهرها  باشند بلامانع است.

گفتنی است: این دهیاری ها در روستاهای تابعه شهرستانهای اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، پیشوا، تهران، دماوند، رباط کریم، ری، شمیرانات، شهریار، فیروزکوه، ملارد و ورامین فعالیت خواهند کرد.

لازم به ذکر عدم وجود دهیاری در روستاهای شهرستان شهریار موجب کاهش کیفیت خدمات و ایجاد برخی نارضایتیها بین روستا نشینان شده است.این در حالی است که انتخابات شوراهای روستائی در این روستاها صورت پذیرفته اما دهیاری در محل روستاها تشکیل نشده است و خدمات از طریق شهرداریها به اهالی روستا ارائه میگردد.

بی تردید تاسیس دهیاری ها میتواند نقشی موثر و کارا در توسعه روستائی و ارائه خدمات مطلوب تر به روستائیان داشته باشد و سرعت ارائه خدمات را در این روستاها افزایش دهد.

همچنین هزینه کرد مالیات ارزش افزوده سهم این روستاها مستقیما توسط دهیاری و با نظارت مستقیم شورای روستا برحسب نیازهای واقعی روستاها انجام خواهد شد.در بارش های اخیر روستا نشینان برخی روستاها از ارائه خدمات شهرداریها در این روستاها رضایت نداشتند و برخی نیز اعتقاد داشتند درامدهای حاصل از مالیات ارزش افزوده به طرز صحیح در این روستاها هزینه نمیشود.

روستاهای فاقد دهیاری شهرستان شهریار /

 

Visits: 47