درخشان نسب : لزوم حرکت شهرداری به سمت ایجاد درامدهای پایدار/پرهیز از تکیه بر درامد کمسیون ماده ۱۰۰ و جرایم ساختمانی

به گزارش شهریار نگار و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهریار مهندس درخشان نسب سرپرست شهرداری شهریار بر لزوم حرکت شهرداری به سمت ایجاد درامدهای پایدار تاکید نمود. مهندس احسان درخشان نسب سرپرست شهرداری اظهار داشت :در زمینه مقوله سرمایه گذاری خارجی وداخلی  در همه اسناد بالادستی شامل سند چشم انداز، اقتصاد مقاومتی، اصل […]

به گزارش شهریار نگار و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهریار مهندس درخشان نسب سرپرست شهرداری شهریار بر لزوم حرکت شهرداری به سمت ایجاد درامدهای پایدار تاکید نمود.

مهندس احسان درخشان نسب سرپرست شهرداری اظهار داشت :در زمینه مقوله سرمایه گذاری خارجی وداخلی  در همه اسناد بالادستی شامل سند چشم انداز، اقتصاد مقاومتی، اصل ۴۴ قانون اساسی ،برنامه های مشارکتی وتوسعه، قوانین و مقررات خاص، قانون حمایت و تشویق سرمایه گذاری  مورد تاکید ویژه قرار گرفته است وما نیزدر شهرداری بسترهای لازم را برای تحقق این سیاست ها فراهم می کنیم.
وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری و اجرای طرحهای مشارکتی با بخش خصوص گفت: شهریار به دلایلی چون جمعیت، نزدیکی به  پایتخت و بازار مصرف، مجاور ت با فرودگاه های مهرآباد، امام خمینی و پیام کرج وقرار گرفتن درشاهراه مواصلاتی ،زمینه ها و ظرفیت های خوبی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده و در نظام برنامه ریزی مدیریت شهری نیز بسته ای حمایتی و تشویقی مناسبی تدوین شده است. که با حمایت های شهرستانی و شورای اسلامی شهر و همکاری دستگاهها عملیاتی خواهد شد.
 وی افزود: سیاست کلان شهرداری شهریار فاصله گرفتن از منابع دارمدی ناپایدار و نامطمئن همچون صدور پروانه های ساختمانی و منابع حاصل از کمیسیون ماده صد و جرایم ساختمانی است وسرمایه گذاری وتوسعه مشارکت بخش خصوصی می تواند بهترین جایگزین و فرصت برای رسیدن به این هدف باشد و شهرداری این زیرساخت ها و فرصت هارا مهیا نموده است. وی اضافه کرد: معاونت سرمایه گذاری شهرداری نیز برای تحقق این هدف راه اندازی شد و هم اکنون نیز پروژه های مشارکتی وسرمایه گذاری خوبی در سطح شهر فعال اند که می توان به بازار بزرگ میوه و تره بار ،مجتمع  تجاری، تفریحی بلوار رسول اکرم  ، پارکینگ طبقاتی چهارراه قائم ،کارخانه آسفالت شن وماسه  وتقاطع غیر همسطح شهید صیادشیرازی اشاره کرد.

 

افزایش بهره وری وکارآمدی در گرو شایسته سالاری و بهره مندی از نیروهای متخصص و متعهد است.

 مهندس  درخشان نسب سرپرست شهرداری شهریار با اعلام این مطلب گفت: لازمه جلب رضایت مندی شهروندان وارباب رجوع ، افزایش توان و کار آمدی همه جانبه در نظام مدیریت شهری است که در این خصوص  بر رعایت دقیق وکامل آن  تاکید شده و اصرار می گردد که تمام واحد ها و سازمانها برای رسیدن به این هدف ، شایسته سالاری و بهره گیری ازنیروهای مجرب،متعهد و متخصص را بیش از گذشته موردتوجه  قرار دهند .
وی افزود: در یک نظام کارآمد و اثربخش، نیروی انسانی به عنوان مهم ترین و اساسی ترین عامل در میان تمام عوامل نظام اداری و سازمانی است که باید با شایسته محوری و شایسته سالاری همراه گردد. وبرای دست یابی  به اهداف سازمانی  و انجام وظایف وماموریت از افرادی که دارای تخصص، مهارت، لیاقت و شایستگی هستند  بیشتر استفاده شود.
ایشان ادامه داد: برای ارتقاء سازمانی و دستیابی به  ماموریت ها ووظایف، همکاری همه جانبه مردم ومشارکت  صاحب نظران وکارشناسان شهری همچون گذشته مورد انتظار  و خواست مدیریت شهری است.حوزه اجتماعی ، فرهنگی ، خدماتی ،عمرانی شهرداری حوزه وسیع و گسترده ای است که تنها با بهره گیری از نیروها ی کارآمد واثر بخش وصاحبان فکر واندیشه می توان به سمت ساختن شهری استاندارد وبا کیفیت حرکت کرد.

 

جمع آوری متکدیان از سطح شهر، جلو گیری از ساخت وسازهای غیر مجاز ،تعویض باکس هاس زباله ،احداث گرمخانه دردو نقطه از سطح شهرو به روزرسانی سامانه ۱۳۷ در دستور کار فوری شهرداری شهریار قرار گرفت.

مهندس احسان درخشان نسب سرپرست شهرداری شهریار  گفت: با هرگونه ساخت و سازی که خارج از ضوابط قانونی وشهرسازی باشد برخورد جدی می شود این نوع ساخت وسازها علاوه بر اینکه طبق قانون  تخلف  بوده  ، توازن شهری را برهم زده و تبعات اجتماعی ، فرهنگی وزیست محیطی مختلفی به دنبال دارد. شهردای همچنان بر جلوگیری از تفکیک و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و تخریب باغات تاکید دارد.
وی سپس به ضرورت  ساماندهی و جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی سطح شهر اشاره کرد و گفت :  متکدیان علاوه بر مزاحمت برای شهروندان سیما و منظر شهری را بهم زده  وباعث ناهنجاری شهری می شوند. برای برخورد با این معضل  فرهنگی واجتماعی   باید باتعامل و همکاری سایر دستگاه ها همچون بهزیستی ، نیروی انتظامی  وکمیته امداد شیوه مقابله  مناسب  با این معضل اجتماعی را بکار بگیریم.
وی ادامه داد:آسیب های اجتماعی  ، کوکان خیابانی و تکدی گری معظلی است که همکاری همه دستگاههای متولی  اعم از کمیته امداد امام خمینی  ، بهزیستی ، نیروری انتظامی ، موسسات خیریه  وهمکاری شهروندان را می طلبد از این رو احداث گرمخانه به عنوان یک مکان مناسب برای ارائه خدمات به افراد بی خانمان و کاهش سرایت آسیب پذیری این افراد به سایر اقشار جامعه است. هرچند باید  با اقدامات حمایتی، توانمند سازی و فرهنگ سازی مانع بروز تکدی گری وگسترش آن در جامعه شد.
سرپرست شهرداری ،بر تعویض  باکس های زباله   برای جلوگیری از نشت شیرابه و انتشار بوی نامطبوع تاکید کردو   نشت شیرابه های باکس های زباله  را بستری مناسب برای تکثیر حشرات و جانوران موذی وشیوع آلودگی دانست .
وی سپس به روزرسانی سامانه ۱۳۷ وارتباط تنگاتنگ شهروندان با شهرداری را مورد اشاره قرارداد گفت : از مزایای تماس با ۱۳۷ ،‌کاهش ترددهای درون شهری و آلودگی هوا،‌صرفه جویی در وقت و هزینه،‌ارتباطی آسان ، یکسان و شبانه روزی با شهرداری است .شهروندان محترم می توانند خواسته ای خود در حوزه فرهنگی و اجتماعی،  خدمات شهری،  حمل ونقل و ترافیک ، فنی وعمرانی، شهر سازی و معماری را با سامانه ۱۳۷شهرداری  مطرح نمایند.

 درخشان نسب

 

Views: 1