دخالت فرمانداری شهریار در انتخاب شهردار قانونی و نظارتی است

فرمانداری شهریار- فرماندار شهریار در خصوص برخی ادعاها در فضای مجازی و برخی تریبون های رسمی در مورد دخالت فرمانداری در انتخاب شهردار گفت: دخالت فرمانداری شهریار در امور شوراها قانونی و نظارتی است.   به گزارش شهریارنگار ، سعید ناجی صبح پنج شنبه در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار در خصوص مطالبی که در […]

فرمانداری شهریار- فرماندار شهریار در خصوص برخی ادعاها در فضای مجازی و برخی تریبون های رسمی در مورد دخالت فرمانداری در انتخاب شهردار گفت: دخالت فرمانداری شهریار در امور شوراها قانونی و نظارتی است.

 

به گزارش شهریارنگار ، سعید ناجی صبح پنج شنبه در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار در خصوص مطالبی که در فضای مجازی و گاهی برخی تریبون های رسمی در مورد دخالت فرماندار شهریار در انتخاب شهردارها مطرح می شود، گفت: قانون را مطالعه کنید، اولین وظیفه شورای شهر بعد از مراسم تحلیف در حضور فرماندار، انتخاب شهردار است.

وی افزود: طبق قانون، اولین اقدام اساسی شوراهای شهر، انتخاب شهردار است، حال ممکن است، برای انتخاب شهردار به نتیجه نرسند، در این حالت برای این که شهر بدون متولی امور شهری نباشد، باید سرپرست انتخاب کنند، تا در خصوص انتخاب شهردار نتیجه لازم حاصل شود.

فرماندار شهریار گفت: قانون گذار تصریح دارد، که سرپرست حداکثر به مدت ۳ ماه می تواند شهر را اداره کند، البته این به معنای فرصت ۳ ماهه برای انتخاب شهردار نیست، ۳ ماه فرصت است، که شهردار با تمام تشریفات و تایید صلاحیت و صدور حکم ۳ ماه باشد و فرماندار باید پیگیر اجرای قانون در شوراهای اسلامی باشد.

ناجی اضافه کرد: این دخالت فرمانداری، قانونی و نوعی تذکر است و به همین دلیل قانونگذار صراحت دارد، که اگر فرماندار نیاز ببیند، شورای شهر باید تشکیل جلسه بدهد، اما برخی افراد که قانون برای آن ها جایگاهی در تعیین شهردار قائل نشده است، در حال تلاش بیشتر از فرمانداری هستند.

وی ورود مستمر از منظر نظارت و کنترل فعالیت شورا و دفاع از حقوق مردم را وظیفه فرمانداری دانست و گفت: ائمه محترم جمعه و شورای تامین و دستگاه قضایی نیز با فرمانداری هم عقیده هستند، دخالت ما در تعیین شهردار نیست، توصیه هایما ارشادی و برای دقت در حفظ اموال مردم و امانت ها است.

فرماندار شهریار گفت: این ادعا که فرمانداری بگوید، این فرد باید برای شهرداری انتخاب شود، را رد می کنیم، بله در جایی ممکن است، بگوییم، یک فردی نباید برای فرمانداری انتخاب شود و ما باید صورت جلسات شورای شهر را تطبیق دهیم.

وی گفت: هر کدام از دوستان که شهردار شود، باید توصیه های فرماندار و امام جمعه و روسای ادارات را مد نظر قرار دهد و به مردم خدمت کند و نگاه ما به عنوان فرمانداری شهرستان به افرادی که توانایی اداره بهتر شهرستان را دارند، مثبت تر است.

 

Visits: 113