دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی شهرستان شهریار منصوب شد

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی شهرستان شهریار منصوب شد داود گودرزی دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی طی حکمی سعید غلامی را به عنوان دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی شهرستان شهریار منصوب کرد. سعید غلامی دانش آموخته رشته حقوق، از فعالین اسبق بسیج دانشجویی کشور و از فعالان اردوهای جهادی و مطالبه […]

دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی شهرستان شهریار منصوب شد

داود گودرزی دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی طی حکمی سعید غلامی را به عنوان دبیر قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی شهرستان شهریار منصوب کرد.

سعید غلامی دانش آموخته رشته حقوق، از فعالین اسبق بسیج دانشجویی کشور و از فعالان اردوهای جهادی و مطالبه گری دانشجویی بوده است.

لازم به ذکر است قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی یک مجموعه علمی مردم نهاد بوده که طی چندین سال گذشته با گرد هم آوردن جریان های علمی، رسانه ای و مطالبه گری کشور در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی توانسته است به موفقیت های قابل ملاحظه ای در این حوزه دست یابد.

پ.ن:
۱٫راه اندازی هرگونه فعالیت مردم نهاد با هر موضوعی موجب تقویت جامعه مدنی و مورد تایید است لذا فعالیت مردم نهاد در حوزه مبارزه با فساد امری بسیار پسندیده و قابل تقدیر است.
۲٫با توجه به گسترش مفاسد اقتصادی که جنبه عمومی داشته و زندگی مردم را به صورت گسترده مورد تاثیر قرار میده هرگونه فعالیت فساد ستیز قابل تقدیر است.

  1. متاسفانه با مراجعه به سایت این تشکل مردم نهاد اثری از اساسنامه که روشن کننده خط مشی، حوزه های فعالیت، روشها و تشکیلات است مشاهده نشد.
  2. متاسفانه در مراجعه به سایت این مجموعه هیچ اثری از مجوز، یا مجوزها اخذ شده از وزارت کشور یا هر نهاد متولی صدور مجوز سازمان های مردم نهاد مشاهده نشد.
    پسندیده تر ان است سازمانهای مردم نهاد اطلاعات مجوز و خصوصا اساسنامه خود را به منظور افزایش شفافیت، پرهیز از فساد و هرگونه شایبه در دسترس عموم قرار دهند.
قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی شهرستان شهریار

اخبار شهرستان شهریار در سایت شهریار نگار

توضیحاتی در خصوص فساد و شاخص های اندازه گیری منتشر شده در سایت فساد ستیز ارگان رسمی قرار گاه مبارزه با فساد

این روزها زیاد شنیده می‌شود که مثلا رتبه‌ی ایران در شاخص فساد بهتر یا بدتر شد؛ و یا این‌که حسب سنجش سازمان شفافیت بین‌الملل، ایران جزء فاسدترین کشورهای دنیاست. اما هیچ‌یک از این تحلیل‌ها و یادداشت‌ها دقیق نیستند. این مطالب عموماً به «شاخص ادراک از فساد» اشاره دارند که در ادامه نکات مختصری برای آشنایی با آن ذکر شده است.

  • شاخص Corruption Perception Index (که به اختصار CPI نیز گفته می‌شود)، مهم‌ترین و مطرح‌ترین شاخصی است که در حوزه‌ی فساد به صورت بین‌المللی شناخته شده است.
  • این شاخص توسط مهم‌ترین و بزرگترین سازمان مردم نهاد (NGO) بین‌المللی در حوزه‌ی مبارزه با فساد، یعنی سازمان شفافیت بین‌المللی (Transparency International)، و از سال ۱۹۹۵ به صورت سالیانه تهیه شده و منتشر می‌گردد. دامنه‌ی شمول کشورها در این فهرست از سال اول ۴۱ کشور و در آخرین نسخه از این شاخص در سال ۲۰۲۱ به ۱۸۰ کشور رسیده است.
  • شاخص CPI فساد را اندازه نمی‌گیرد، چرا که فساد پدیده‌ای پنهان است و وقوع آن به سادگی قابل شمارش یا اندازه‌گیری نیست.
  • هر پدیده‌ یک واقعیتی دارد و یک ادراک (فردی یا جمعی) از آن واقعیت. واقعیت یک پدیده و ادراک از آن همواره یکسان نیستند. این فاصله در پدیده‌های حوزه‌ی علوم اجتماعی بیشتر نیز می‌گردد، مانند عدالت، رونق اقتصادی، مرزهای سازمان، قدرت، و … . در مورد فساد هم ماجرا همین‌طور است؛ گاهی ادراک از فساد بیشتر از واقعیت موجود است و گاهی کمتر از آن. لذا شاخص CPI صرفاً ادراک عمومی از فساد را اندازه‌گیری می‌کند نه خود آن را.

Visits: 12