جلسه ماهانه انجمن شهریار نگار برگزار شد

جلسه ی ماهانه ی انجمن این بار در روز یکشنبه مورخ ۵/۶/۹۶ تشکیل شد. در ابتدای جلسه  که به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت همایش برگزار شد :سید محمد خامسی مدیر انجمن شهریارنگار  صحبت های خود را با سلام و استعانت از پروردگار آغاز و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اعضای انجمن در […]

جلسه ی ماهانه ی انجمن این بار در روز یکشنبه مورخ ۵/۶/۹۶ تشکیل شد.

در ابتدای جلسه  که به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت همایش برگزار شد :سید محمد خامسی مدیر انجمن شهریارنگار  صحبت های خود را با سلام و استعانت از پروردگار آغاز و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اعضای انجمن در برگزاری هرچه بهتر همایش نقش انجمنهای مردم نهاد در توسعه جامعه مدنی از حاضرین در جلسه خواست به بیان نظرات و دیدگاههای خود بپردازند.

شوکتی از اعضای انجمن با مثبت ارزیابی نمودن کمرنگ تر شدن برخی فعالیتهای انجمن از جمله موضوع کودکان کار گفت پر رنگ بودن این فعالیتها سایر فعالیتهای انجمن را تحت الشاع قرار داده بود که کمرنگ شدن این فعالیت موجب ایجاد تعادل مثبت گردیده است.

غلامی عضو جدید انجمن ضمن معرفی خود بیان کرد از انجایی که من تنها دو هفته است که به انجمن پیوسته ام و تنها در دو برنامه به عنوان عکاس حضور داشتم نمیتوانم نظر یا انتقادی مطرح نمایم.اما همایش برگزار شده بسیار منسجم و قوی بود و موجب شده شهروندان بیشتر با انجمن اشنا شده و تمایل به همکاری با انجمن افزایش یابد.

مینا دلاوری از دیگر اعضای جدید انجمن  از تجربه ورودش به انجمن گفت: روزی که وارد این گروه شدم و صحبت های دوستان را شنیدم با خودم گفتم این دقیقا همان گروهی است که من دنبالش بودم ، اینکه چند نفر مثل هم باشیم و دغدغه های مشترک داشته باشیم، احساس کردم اهدافتون خیلی به اون چیزایی که فکر میکنم نزدیکه ، درواقع یک نفر هیچ موقع نمیتواند تغییری ایجاد کند همانند ضرب المثلی معروفی که میگوید یک دست صدا ندارد…

حیدری از اعضای انجمن در خصوص همایش گفت :استقبال خیلی خوب بود،  تلاش تیمی اعضا برای رسیدن به یک  نتیجه خوب هم قابل تحسین و غرور افرین بود
بختیاری ، دیگر عضو انجمن که درخصوص رسانه شدن انجمن گفت:
شهریارنگار در حال بزرگ شدن است  بنابراین ما باید تلاش کنیم تا مخاطب های خودمان را جذب کنیم، برای این کار لزوما باید بیشتر بین مردم باشیم و همانند قبل برنامه های مختلفی از قبیل فرهنگسازی را داشته باشیم.

جلال زارعی دیگر عضو انجمن گفت:
تقسیم وظایف بهترین کاری است که باید انجام شود. بنظرمن نمایشگاه عکس باید به بهترین وجه ممکن برگزار گردد.
وی در خصوص رسانه بودن شهریار نگار هم گفت: آیا این درست نیست که کل دنیا با رسانه میچرخد؟
پس با رسانه شدن ما میتوانیم فرهنگسازی کنیم تا الان هم در خصوص فرهنگسازی خیلی کارها انجام دادیم.
در انجمن شهریارنگار ما همه با هم رشد میکنیم و ما باید پتانسیل خودمان را به شهریار نشان دهیم .
کامیار نفریه :
بنظرمن در حد خودمان از ۱۰۰ درصد میتوانیم به کارمان ۱۲۰ درصد امتیاز بدهیم و من به شخصه بعد از این همایش انگیزه ی بیشتری برای بهتر کار کردن پیدا کردم و برای برگزاری همایش از تمامی دوستان تشکر میکنم.

خانم نفریه :
در خصوص همایش فکر میکنم ما تمام توان خودمان را بکار گرفتیم واگر چیزی هم پیش آمد بخاطر بی تجربگی تمامی ما بود اما در سطح شهریار عالی بود و در حد خومان انجام دادیم.
در خصوص انجمن باید قوانین انجمن را خود ما بدانیم و در واقع یک منشور اخلاقی داشته باشیم و هرشخصی میخواهد برای انجمن کاری انجام دهد حتما احساس مسئولیت داشته باشد.

خانم  مومنی :
همایش یکی از بهترین برنامه هایمان بود و من از استقبال مردم به وجد آمدم و خوشحال شدم و امیدوارم در تمامی کارها موفق باشیم.
فرهنگ جامعه ی ما بسیار ضعیف است و لازم میباشد تا لایه های زیرین درست شود قبل از اینکه ما اقدامات بزرگی انجام دهیم.
خانم بهارلو
انجمن شهریارنگار یک گروه جوان و پرشور است که از تفکرات و ایده های بسیاری خوبی بهره میبرد منتهی انسجام گروه بسیار مهم است، گاهی مواردی پیش میاید که از دوستان انرژی گرفته میشود ، این کار یک کار کاملا دلی است و اگر گروه منسجم تر شود همانند همایش که بسیار عالی اجرا شد ،خلاقیتها شکوفا میشود.

پس از اعلام نظرات اعضا سید محمد خامسی به ارائه برخی توضیحات و توصیه ها پرداخت و گفت:

در خصوص کودکان کار  از ابتدا هدف اصلی ما این نبوده است  و دلیل اینکه این گروه تشکیل شد این بود که در شهریار هیچ کاری در این رابطه صورت نگرفته بود و تشکل ساختار مند در این حوزه در شهریار وجود نداشت لذا ما شروع کننده این خدمت به کودکان کار شدیم تا با جذب  دوستانی که تمایل دارند در این حوزه فعال باشند به صورت تخصصی  آن را ادامه  دهیم در واقع  بودن ما ولو با اینکه تاثیر کار  ما کم باشد یک گام مثبت است. هدف نهایی برای این کودکان صرفا غذا دادن نیست و با این کار در پی ایجاد اعتماد برای این کودکان هستیم تا بتوانیم برنامه های آموزشی و مراقبتی را برای کودکان کار به انجام رسانیم.

 

در خصوص شیوه مدیریت انجمن مردم نهاد باید گفت:اداره یک سازمان مردم نهاد با اداره های مختلف بسیار فرق میکند چراکه در اداره ها در قبال حقوقی که پرداخت میگردد کارمندان را بازخواست میکنند و چهارچوبی برایشان مشخص میکنند اما در این انجمن نه تنها افراد حقوق دریافت نمیکنند بلکه حق عضویت پرداخت میکنند،انسجام باید از درون ایجاد شود ،نمیشود که من القا کنم و اگر دوستان را تحت فشار قرار دهم یا نمی آیند یا دل زده میشوند . اگر اهداف دوستان یکی شود انسجام نیز ایجاد میشود.در تشکل مدنی که میبایست غیر انتفاعی ،داوطلبانه و غیر دولتی اداره شود میبایست از شیوه های نوین مدیریت که مبتنی بر اصول علمی میباشند استفاده شود و ما سعی داریم در این زمینه یک الگو برای سایرین باشیم.

 

خامسی با اشاره به اینکه نتیجه ی فعالیت اجتماعی شاید چندین نسل بعد مشخص شود و در بهترین حالت بعداز یکسال مشخص میشود گفت: از  دوستان و اعضای انجمن میبایست با انگیزه و انرژی فارغ از نتایج به دست آمده فعالیت نمایند. چرا که نتیجه اقدامات ما در کوتاه مدت نمایان نخواهد شد و نتایج فعالیتهای ما ممکن است بعد از نسلها جایگزینی نمود واضح پیدا کند.

در خصوص انتخابات دور آینده هیئت مدیره  نیز بر اساس بندهای مندرج در اساسنامه و با پیش بینی قدرت گرفتن انجمن و آسیبهای احتمالی تمهیداتی اتخاذ نمودیم که بر اساس انها کاندیداهای حضور در هیئت مدیره نیاز به ۴ سال سابقه فعالیت در انجمن داشته باشند.همچنین برای جلوگیری از پدیده رای اتوبوسی که متاسفانه در سطح کلان شاهد ان میباشیم اعضا جهت شرکت در انتخابات و رای دادن میبایست حداقل یکسال عضویت فعال در انجمن داشته باشند.

خامسی صحبت های خود را اینگونه پایان داد: 《یک اتوبوس وقتی به مقصد میرسد با تمام مسافرانش میرسد و هرچه سرعتش بیشتر باشد و امنیت بالاتری داشته باشد تمام مسافرانش زودتر و در صحت و سلامت به مقصد میرسند ، انجمن هم همین است اگر انجمن رشد کند تمام اعضای آن باهم رشد میکنند.》

جلسه با ذکر صلوات بر پیامبر اعضم و خاندان مطهرش خاتمه یافت و تصمیم گیری در خصوص برگزاری نمایشگاه عکس به جلسه اتی موکول گردید.

 

Visits: 13