تنور داغ تبلیغات داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ در فضای مجازی

در حالی که تنها چهار روز دیگر به یکی از رویدادهای مهم سیاسی کشور یعنی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا زمان باقی مانده بازار تبلیغات داوطلبان انتخابات رفته رفته داغ‌تر شده و شور و حال انتخاباتی در آن در حال بالا گرفتن است. این روزها هر […]

بازار گرم تبلیغات داوطلبان انتخابات

در حالی که تنها چهار روز دیگر به یکی از رویدادهای مهم سیاسی کشور یعنی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا زمان باقی مانده بازار تبلیغات داوطلبان انتخابات رفته رفته داغ‌تر شده و شور و حال انتخاباتی در آن در حال بالا گرفتن است.

این روزها هر زمان که سری به فضای مجازی بزنید می بینید که ناخواسته عضو چندین گروه یا کانال جدید در شبکه های اجتماعی شده اید که با موضوع تبلیغات داوطلبان انتخابات ایجاد شده است و گردانندگان این کانال ها سعی در جلب هوادار برای نامزد مورد نظر خود از طریق دورهمی های مجازی را دارند.

محتوای منتشره در بیشتر این گروه‌ها و کانال های مجازی تبریک و تهنیت گفتن به نامزد مدنظر و یا نشر اخبار و مطالب متنوع دیگر برای ایجاد شور و هیجان و جلب نظر افراد است.

به گزارش شهریارنگار، برخی افراد از جمله نامزدهای انتخابات معتقدند شیوه‌های قدیمی تبلیغاتی دیگر کارساز نیست و استفاده از ظرفیت بالقوه و گسترده فضای مجازی می‌تواند یکی از شگردهای بسیار موثر در دنیای امروز برای  جلب رای و نظر مردم باشد. لذا با فعالیت تبلیغاتی مستمر و ارایه برنامه، اهداف و خط مشی، سعی در افزایش مخاطب و جلب رای آنها به عنوان هوادار می کنند.

تبادل دیدگاه و نظرات کاربران شبکه های اجتماعی با هدف شفاف‌سازی در اهداف و برنامه نامزدهای انتخابات رونق چشمگیری را در عرصه تبلیغات فضای مجازی ایجاد کرده و می تواند برای همگان به ویژه کاندیداها تجارب ارزنده‌ای را به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر بیان این اهداف از سوی نامزدها برای آنها تعهدآور است و در صورت پیروزی باید به آن پایبند باشند، ضمن اینکه برنامه و شعارهای فرد را برای مخاطب شفاف و قابل پیگیری و مطالبه خواهد کرد.

شبکه های اجتماعی نیز دراین میان با ارایه ظرفیت های خود یک میدان رقابت ایجاد کرده و نامزدهای انتخابات را برای استفاده از این توان تبلیغاتی تشویق می کنند و داوطلبان انتخابات و هواداران آنها نیز با طرح برنامه های متنوع و جذاب و انتخاب شعارهای رنگارنگ ضمن ایجاد گروه و کانال در این شبکه ها برای افزایش عضو و جذب مخاطب تلاش می کنند.

مدت فعالیت تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا هشت روز قبل از روز اخذ رأی آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رأی ادامه دارد. بر این اساس تبلیغات انتخاباتی تمامی کاندیداها روز ۲۷ خردادماه ممنوع است.

Visits: 0