فیلم جنجالی از تنبیه دانش آموزان در مدارس شهریار

روز گذشته فیلمی با عنوان تنبیه دانش آموزان در مدارس شهریار در فضای مجازی به سرعت منتشر شد. به همین بهانه به بررسی دلایل انجام تنبیه بدنی روی دانش اموزان پرداختیم. تنبیه بدنی دانش‌آموزان همواره از خطوط قرمز آموزش و پرورش کنونی محسوب شده و می‌شود؛ البته این موضوع در گذشته و پیش از پیروزی […]

روز گذشته فیلمی با عنوان تنبیه دانش آموزان در مدارس شهریار در فضای مجازی به سرعت منتشر شد. به همین بهانه به بررسی دلایل انجام تنبیه بدنی روی دانش اموزان پرداختیم.

تنبیه بدنی دانش‌آموزان همواره از خطوط قرمز آموزش و پرورش کنونی محسوب شده و می‌شود؛ البته این موضوع در گذشته و پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کشورمان به گونه دیگری دنبال می‌شد؛ تنبیه‌بدنی و به اصطلاح فلک کردن دانش‌آموزان یک امر بدیهی در مدارس بود که اتفاقاً دولت آن زمان هم به این موضوع اصرار می‌کرد.

اما با گذشت سالهای بسیار از آن روزهای وحشت‌آور در مدارس و پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباطی دیگر تنبیه‌بدنی موضوع پذیرفته شده‌ای درون مدارس نیست و در سالهای اخیر هم تمامی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش به آن تأکید داشته‌اند.

فیلم تنبیه دانش آموزان در مدارس شهریار

برای مشاهده ویدئوی جنجالی ضرب و شتم دانش آموز در مدارس شهریار روی لینک بزنید

برای دیدن موارد بیشتر وارد صفحه شهریار نگار در اینستاگرام شوید

اینستاگرام شهریار
پر بازدید ترین و معتبر ترین صفحه اینستاگرام شهرستان شهریار

بررسی تخلف تنبیه‌بدنی در سیما

ناگفته نماند در برخی موارد و به صورت معدود هنوز هم اندک تنبیه‌های بدنی در مدارس با توجه به اینکه از نظر قانونی هم تخلف محسوب می‌شود، انجام و بیشتر آنها با مهارت و مخفیانه جهت دور زدن قانون استفاده می‌شود؛ این روزها صداهایی از گوشه و کنار مدارس تهران و کشور به گوش می‌رسد که در معدود مدارسی تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان انجام می‌شود.

این موضوع در جایی به اوج خود رسید که شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران در اخبار ۲۰.۳۰ گزارشی از تنبیه‌بدنی در یکی از مدارس تهران پخش کرد که بسیار قابل تأمل بود؛ البته پس از پخش این گزارش ناظم مدرسه مذکور که مسئول تنبیه دانش‌آموزان را به عهده داشت، حتی ابراز ندامت هم نکرد و در نهایت از کار برکنار شد.

آیا آموزش و پرورش از درون مدارس بی اطلاع است؟

در گزارش پخش شده از سوی صدا و سیما اعلام شد که درخواست‌های مکرر اولیای دانش‌آموزان از رسانه باعثشد تا به این موضوع پرداخته شود.

از طرفی هم جای علامت سوال بزرگی وجود دارد که آیا وزارت آموزش و پرورش از اتفاقات درون مدارس بی‌اطلاع است و در نهایت باید رسانه‌ها وارد میدان شوند و اینگونه مشکلات تأسف‌آور را نمایان کنند تا آموزش و پرورش وارد عمل شود.



فانی: تنبیه‌بدنی مربوط به زمان قاجار است

مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در اوایل آذرماه سال تحصیلی جاری در خصوص تنبیه بدنی اظهارداشت: «درآیین نامه اجرایی مدارس این بحثبه صراحت مطرح شده و اعلام شده است که تنبیه‌بدنی به هر شکلی در آموزش و پرورش ممنوع است؛ اگر کسی تخلف کند، جریمه می‌شود و بر اساس قوانین، به هیئت تخلفات اداری ارجاع می‌شود».

علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش هم در دوره سرپرستی این وزارتخانه به خبرنگار فارس در خصوص موضوع تنبیه‌بدنی در مدارس گفت: «تنبیه‌بدنی مال زمان قاجاریه است».

وی در پاسخ به این پرسش که «یعنی الان در مدارس ما تنبیه نیست؟»، افزود: «ان‌شاءالله که نیست».

تنبیه دانش آموزان در مدارس شهریار /

Views: 255