بیمارستان نور شهریار

موسسین بیمارستان نور شهریار با توجه به فقر سرانه های بهداشت و درمان و نیاز ضروری شهرستان شهریار و کم بودن بیمارستان های شهریار ، تصمیم به ساخت بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی نور شهریار با کلیه بخش های تخصصی و فوق‌تخصصی گرفتند و طراحی بیمارستان براین اساس اجرا گردید. بیمارستان در حال حاضر ۲۰۰۰۰ متر مربع […]

موسسین بیمارستان نور شهریار با توجه به فقر سرانه های بهداشت و درمان و نیاز ضروری شهرستان شهریار و کم بودن بیمارستان های شهریار ، تصمیم به ساخت بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی نور شهریار با کلیه بخش های تخصصی و فوق‌تخصصی گرفتند و طراحی بیمارستان براین اساس اجرا گردید.

بیمارستان در حال حاضر ۲۰۰۰۰ متر مربع زیربنا در ۷ طبقه و در ۶۰۰۰ متر مربع زمین احداث شده است. موقعیت محل احداث ببمارستان در شاهراه های اصلی قرارگرفته است به نحوی که در ضلع شمال و شرق فضای سبز و ضلع غرب و شمال خیابان اصلی ۲۴ متری اجرا گردیده است، دارای موقعیت بسیار مناسبی می‌باشد.

گودبرداری و تجهیز کارگاه این پروژه در سال ۸۸ به اتمام رسیده . در سال ۸۹ عملیات احداث آغاز گردید. بودجه ساخت این بیمارستان از بخش خصوصی تامین شده و تجمیع علوم و سرمایه بیش از ۱۰۰ نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص منطقه و استان تهران در حالی به احداث یک مرکز عظیم پزشکی انجامید که ۱۵۰ نفر از پزشکان نام آور این مرز و بوم نیز در این پروژه مشارکت داشته و مشغول به کار خواهند شد. اشتغال زایی برای ۶۰۰ نفر در این مرکز نیز یکی از مزایای پروژه مذکور می‌باشد.

بیمارستان نور حایز استاندارهای ساخت بیمارستان در کشور بوده و با تیکه بر دانش گروه متخصص مشاور به همراه تایید های وزارت بهداشت و طراحی مدرن که بصورت انحصاری برای این مرکز بزرگ تخصصی درمانی مهیا شده، اجرا گردیده است.

بیمارستان نور شهریار ، اینک امیدوار است که با ایجاد سطح خدمات درمانی تخصصی در کلیه زمینه های پزشکی، خود را در زمره بیمارستان های تراز اول کشور جای دهد. بکارگیری پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی سبب فراهم آمدن محیطی گردیده که ارائه خدمات فوق تخصصی از قبیل جراحی قلب را نیز به بهترین نحو ممکن می‌سازد.

سیستم بازیافت پروژه مذکور که در دو سطح فاضلاب و زباله طراحی گردیده است با توجه به پیش بینی‌های انجام شده در دفع زباله و فاضلاب نوید بیمارستان سبز (رعایت نکات بهداشتی جهت حفظ محیط زیست) را به دنبال خواهد داشت.

مراحل اجرا

محل اجرای طرح در ضلع غربی تقاطع اصلی بزرگراه تهران شهریار کرج واقع شده، به نحوی که بیش از دو و نیم میلیون نفر جمعیت شهریار، شهر قدس، رباط کریم، فردیس، ملارد و اندیشه، دسترسی سریع و آسانی به بیمارستان جهت ارایه خدمات خواهند داشت.

به جهت دسترسی سریع و آسان به بزرگراه های مهم منطقه همچون بزرگراه آزادگان، بزرگراه شهید لشکری(جاده مخصوص) این مرکز به عنوان مهم‌ترین و تخصصی‌ترین بیمارستان خصوصی در شعاع این بزرگراه‌ها قرار گرفته و می‌تواند به عنوان مرکز ارجاع تروما در منطقه به بیماران تصادفی در کمترین زمان ممکن بالاترین سطح خدمات درمانی را ارایه نماید.

کمبود امکانات منطقه

شهرستان شهریار و شهرهای پیرامون براساس آمار سرشماری سال ۹۰ بالاترین نرخ رشد جمعیت در کشور را به خود اختصاص داده است که این مهم ناشی از رشد شهرک‌های جدید و مهاجرت به سمت شهریار می‌باشد.

که این مسئله نیاز ضروری به توسعه زیر ساخت‌ها به خصوص درمان را مورد تاکید قرار می‌دهد. با وجود جمعیت بیش از دو و نیممیلیون نفر در منطقه و رشد جمعیت ۳ برابر میانگین کشوری، امکانات درمانی موجود در منطقه بسیار محدود بوده و در حد ۳ بیمارستان جنرال با ظرفیت مجموع ۲۰۰ تخت مشغول به فعالیت می‌باشد به‌طوری که این بیمارستان‌ها فاقد تخصص‌های مغز و اعصاب، قلب، ICU ،CCU، NICU و غیره می‌باشد این در حالی است که بر اساس سطح‌بندی خدمات درمانی منطقه با کمبود بیش از ۱۰۰۰ تخت بیمارستان مواجه‌است. و این درحالی است که با وجود همه مشکلات و کمبودهای پیش گفت، تنها بیمارستان خصوصی دایر و یا در حال ساخت منطقه بیمارستان فعلی ۲۰۰ تخت خوابی نور می‌باشد.

بزرگترین اورژانس مجهز کشور در بیمارستان نور شهریار

بزرگترین اورژانس مجهز کشور در بخش خصوصی در بیمارستان نور شهریار طراحی و اجرا گردیده است. این اورژانس متناسب با نیاز منطقه و پوشش بیماران بخش تروما تصادفات با بخش تحت‌نظر، اتاق CPR، واحد گچ‌گیری، تزریقات، پانسمان، اتاق عمل مجهز سرپایی، تخت ایزوله تحت نظر، کلینیک مسمومیت، اتاق تریاژ و غیره با زیربنای حدود ۱۰۰۰ متر‌مربع احداث گردیده است. علاوه بر آن پلی‌کلینیک تخصصی بیمارستان جهت ویزیت بیماران سرپایی بیمارستان با مساحت ۵۵۰ متر در ضلع غربی طبقه هم‌کف با ورودی جداگانه احداث شده که بیماران سرپایی درمانگاه‌ها توسط پزشکان بیمارستان ویزیت و ارجاع می‌گردند.

اطلاعات تماس بیمارستان نور شهریار:

آدرس بیمارستان نور شهریار،‌ میدان سپاه، بلوار خبرنگار، شهرک صدف ، بیمارستان تخصصی نور شهریار

کد پستی : ۱۲۳۴۵۶۷۸۹

تلفن تماس : ۰۲۱-۶۵۵۷۷۰۰۵ ، ۰۲۱-۶۵۵۷۷۰۰۱

پست الکترونیکی : info[a]noorhospital.ir

Visits: 1768