ماجرای تعطیلی بیمارستان امام خمینی کرج در شرایط اوج کرونا

دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز از تعیین تکلیف وضعیت مدیریت بیمارستان امام خمینی کرج که کلیپ تعطیلی آن در اوج شیوع کرونا منتشر شده، خبر داد. به گزارش شهریارنگار به نقل از ایسنا، چند روز پیش کلیپی در فضای مجازی از تخت‌های خالی ICU بیمارستان امام خمینی کرج منتشر شد و در آن گفته شد به […]

دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز از تعیین تکلیف وضعیت مدیریت بیمارستان امام خمینی کرج که کلیپ تعطیلی آن در اوج شیوع کرونا منتشر شده، خبر داد.

تعیین تکلیف وضعیت مدیریت بیمارستان امام خمینی کرج

به گزارش شهریارنگار به نقل از ایسنا، چند روز پیش کلیپی در فضای مجازی از تخت‌های خالی ICU بیمارستان امام خمینی کرج منتشر شد و در آن گفته شد به دلیل سوء مدیریت، علی‌رغم وجود ۱۵ تخت فعال در ICU و ۲۲۰ تخت بیمارستانی، از امکانات موجود در این بیمارستان در شرایط حاد کرونا استفاده نمی شود. انتشار این کلیپ در فضای مجازی واکنش های زیادی را از سوی کاربران به دنبال داشت.

به دنبال انتشار این کلیپ و اعتراض مردم، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد: به دنبال دریافت گزارشی از فضای مجازی در مورد تخت های خالی ICU بیمارستان حضرت امام (ره) در کرج، موضوع را از وزارت بهداشت پیگیری کردم. متوجه شدم این بیمارستان دو سال پیش در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته اما به علت عدم اجرای تعهدات بخش خصوصی و اختلافات پیش‌آمده، مالکان قبلی تقاضای برگشت داده اند.

بیمارستان متعلق به کدام نهاد است؟

محمد فتحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بیمارستان متعلق به دانشگاه نیست و سهامداران اصلی بیمارستان امام خمینی کرج، بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز هستند.

وی گفت: علی‌رغم اینکه موج پنجم بسیار شدیدتر از موج های قبلی بوده، دانشگاه با تمام ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و کادر درمان خود، توانسته خدمات مطلوبی را به بیماران و مراجعان داشته باشد و در خدمات دانشگاه به مردم، خللی ایجاد نشده است.

ایشان افزود: مکاتبات و پیگیری های لازم با مقامات استان برای استفاده از ظرفیت درمانی این بیمارستان در جهت ارائه خدمات  به بیماران مبتلا به کرونا، انجام شده است و امیدواریم موانع قانونی آن با همت مسئولان مربوطه رفع شود.

فتحی خاطر نشان کرد: اضافه شدن فضای درمانی بیمارستان امام خمینی کرج، در شرایط کنونی بیماری کرونا حتی به صورت موقتی  بسیار موثر خواهد بود.

طی مکاتبه‌ای که دانشگاه با استانداری البرز در این خصوص  انجام داده، پیشنهاد شده است تا در صورت نیاز و تا زمان فروکش شدن بیماری در استان، بیمارستان امام خمینی (ره) با تمام تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی به صورت موقت در اختیار دانشگاه قرار بگیرد.

ورود دستگاه قضا به تعطیلی بیمارستان امام خمینی کرج

در این میان دستگاه قضا نیز به تعطیلی بیمارستان امام خمینی ورود کرده است. حسین اعظمی چهاربرج، دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز از تعیین تکلیف وضعیت مدیریت بیمارستان امام خمینی کرج خبر داد و گفت: طی جلساتی که در خصوص مشکلات این بیمارستان برگزار شد، وضعیت مدیریت آن تعیین تکلیف شد.

وی افزود: هر چند این موضوع ارتباط مستقیمی با دادگستری نداشت، اما این اقدام دستگاه قضا فقط از باب حمایت از خدمات‌رسانی درمانی صورت گرفت.

ایشان عنوان کرد: این بیمارستان از روز سه‌شنبه (فردا ۱۹ مرداد) با مدیریت جدید آغاز به کار خواهد کرد.

Views: 2