معطلی ۴۲ ساله در ساخت بیمارستان امام خمینی شهریار / پیشرفت ۹۶ درصدی پروژه طی یکسال گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره اقدامات صورت گرفته جهت تکمیل پروژه نیمه تمام بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار که ۴۲ سال از شروع به ساخت آن می‌گذرد، توضیح داد و گفت: این مرکز قرار است با ۳۲۰ تخت نه تنها نیاز مردم شهریار بلکه شهرستان‌های مجاور را نیز برطرف کند. دکتر عبدالرضا پازوکی در […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره اقدامات صورت گرفته جهت تکمیل پروژه نیمه تمام بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار که ۴۲ سال از شروع به ساخت آن می‌گذرد، توضیح داد و گفت: این مرکز قرار است با ۳۲۰ تخت نه تنها نیاز مردم شهریار بلکه شهرستان‌های مجاور را نیز برطرف کند.

دکتر عبدالرضا پازوکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند ساخت و ساز بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار، گفت: ساخت این بیمارستان ۴۲ سال قبل آغاز شده است که متاسفانه به دلایلی از جمله کمبود بودجه‌های مصوب و سوء مدیریت، تا سال گذشته تنها ۷۶ درصد رشد داشته است اما خوشبختانه با توجه به تاکیدات شخص رئیس جمهور مبنی بر تسریع ساخت این پروژه بهداشتی، ‌ ظرف یکسال گذشته پیشرفت پروژه به ۹۶ درصد رسیده است.

او ادامه داد: اکنون قسمت‌های اکسیژن ساز، ‌امحاء زباله و محوطه هنوز کار دارد که امیدواریم به زودی به سرانجام برسد.

وی افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار قرار است با ۳۲۰ تخت نه تنها نیاز مردم شهریار بلکه حتی شهرستان‌های مجاور را نیز برطرف کند.

پازوکی با بیان اینکه روند عمرانی پروژه در مراحل پایانی به سر می‌برد، اظهار کرد: اما در زمینه تامین تجهیزات مورد نیاز برای بیمارستان با توجه به اینکه در اکثر موارد ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شده است، کار سخت‌تر است و باید با حمایت سازمان برنامه و بودجه تامین مالی مرحله تجهیز هم انجام شود. البته هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در این زمینه کمک شایانی داشته است.

وی افزود: در واقع برای تجهیز بیمارستان حدود چند صد میلیارد نیاز به بودجه داشتیم که منابع مالی آن مشخص نبود و به همین دلیل بود که پروژه به تعویق افتاد و اکنون سازمان برنامه و بودجه اقدام به کمک کردند و فعلا مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به ما اختصاص دادند تا کار تجهیز و تکمیل بیمارستان را پیگیری کنیم.

Visits: 71