بیمارستان امام خمینی شهریار افتتاح شد / تاسیس استان تهران غربی – استان شهریار – در دستور کار

رئیس جمهور کشورمان همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) عقیله بنی هاشمی با حضور در شهرستان شهید پرور شهریار پس از گذشت سه دهه بزرگترین مرکز درمانی در غرب استان تهران را افتتاح کرد تا مرهمی بر درد بیماران این منطقه با شهرستان شهریار در دولت سیزدهم برای دومین بار پذیرای آیت الله سید ابراهیم […]

افتتاح بیمارستان امام خمینی شهریار توسط رئیس جمهور

رئیس جمهور کشورمان همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) عقیله بنی هاشمی با حضور در شهرستان شهید پرور شهریار پس از گذشت سه دهه بزرگترین مرکز درمانی در غرب استان تهران را افتتاح کرد تا مرهمی بر درد بیماران این منطقه با شهرستان شهریار در دولت سیزدهم برای دومین بار پذیرای آیت الله سید ابراهیم رئیسی بود. رئیس جمهور در جریان سفریک روزه خود به شهرستان شهریار بیمارستان امام خمینی (ره) را افتتاح کرد و در جمع مردم خوب و شهید پرور شهریار سخنرانی نمود.

رئیس جمهور در زمان افتتاح این بیمارستان با بیان اینکه تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران نیازمند تغییرات جدی است، گفت: با توجه به توسعه‌ شهرهای اندیشه، شهریار و دیگر شهرستان‌های اطراف باید در تقسیمات کشوری تجدیدنظر شود.

افتتاح بیمارستان شهریار توسط رئیس جمهور ، مرهمی بر درد بیماران + فیلم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه پس از شرکت در آئین افتتاحیه بیمارستان امام خمینی (ره) در اجتماع مردم شهریار با بیان اینکه توسعه فضای مترو در دستور کار دولت است، اظهار داشت: باید شرایط اقلیمی و جمعیتی که در اینجا ایجاد شده است و از طرفی ضمیمه تهران است را درنظر بگیریم.

وی با بیان اینکه باید در شرق و غرب تهران، هم در حوزه شهرستان و هم در تشکیل استان، تغییراتی در ساختار تقسیمات کشوری، انجام دهیم، تصریح کرد: اکنون کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند و به زودی نتیجه را به مردم اعلام خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران نیازمند تغییرات جدی است، گفت: با توجه به توسعه‌ای که شهر اندیشه، شهریار و شهرستان‌های اطراف داشته‌اند، باید در تقسیمات کشوری این منطقه تجدید نظر شود.

وی در همین راستا خاطر نشان کرد:آیت الله رییسی اضافه کرد: رفت و آمد مردم این منطقه باید تسهیل شود و علاوه بر توسعه جاده ای توسعه مترو و ریل لازم است.

بیمارستان امام خمینی شهریار
بیمارستان امام خمینی استان شهریار

آغاز تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۲ سال تاخیر

رئیس جمهور با بیان اینکه نظام‌ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۲ سال تاخیر، در دولت سیزدهم آغاز شده و اکنون با تخصیص اعتباراتی در حال تکمیل است، گفت: نواقص این کار از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برطرف می‌شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آیین بهره برداری از بیمارستان ۳۱۳ تختی امام خمینی (ره) شهریار این موضوع را یکی از مطالبات و خواسته‌های پرستاران کشور برشمرد و اظهار داشت: دولت مصمم به تکمیل تعرفه گذاری خدمات پرستاری است چرا که معتقدیم شغل پرستاری از جمله مشاغل بسیار مهم و دارای ارزش است و دولت ارج نهادن به خدمات و توجه به خواسته‌های این قشر شریف را وظیفه خود می‌داند.

وی با بیان اینکه ملت های جهان از حوادث تلخ در غزه این روزها محزون هستند، اظهار داشت: مجاهدت زنان، مردان، پرستاران و کادر درمان که در بیمارستان های غزه هستند در تاریخ مجاهدات فلسطین و نزد پروردگار متعال ثبت می شود و این حرکت یک الگو برای جامعه پرستاری در دنیا است.

وی ضمن گرامیداشت یاد همه پرستاران و پزشکان شهید و کادر درمانی در غزه که از بیماران‌ نگهداری کرده و زیر بمباران به مردم خدمت می کنند، تصریح کرد: کادر درمانی در غزه، یک مجاهدت ویژه را خلق کرد.

بیماران شهرستان شهریار دیگر به تهران نمی روند

شهرستان شهریار در غرب استان تهران، با جمعیت نزدیک به یک میلیون نفر، بر اساس شاخص های ارزیابی در اسناد توسعه استان از وضعیت محدودیت شدید در سرانه تخت بیمارستانی رنج می برد.

این موضوع دست مایه این بود که آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در سفر به غرب استان تهران که در اواخر فروردین سال قبل رخ داد، سری به پروژه نیمه تمام بیمارستان امام خمینی(ره) بزند و در جریان علت تاخیر در اجرا و بهره برداری از آن قرار گیرد.

این بازدید موجب شد تا یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران، تسریع در عملیات عمرانی بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار و لزوم تکمیل آن تا پایان سال ۱۴۰۱ باشد.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز سوم اردیبهشت سال گذشته در ادامه برنامه‌های سفر به شهرستان‌های غرب استان تهران ضمن بازدید از بیمارستان نیمه تمام امام خمینی شهریار، در گفتگو با پیمانکار و مسئولین وزارت بهداشت و درمان، از مشکلات و موانع تکمیل و معطلی ۳۰ ساله مطلع شد.

بیمارستان تخصصی  امام خمینی شهریار

پس از ۳۴ سال بیمارستان شهرستان شهریار افتتاح شد

بیمارستان امام خمینی شهرستان شهریار طی ۳۴ سال به علت اختلاف هیات مدیره و تیمی از خیران که برای ساخت آن آستین بالا زده بودند، نیمه کاره باقی مانده بود با تامین اعتبار، روند تکمیل و آغاز جذب نیروی تخصص آن شدت گرفت تا پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی آن به ۱۰۰ درصد و مرحله بهره برداری برسد.

اردیبهشت ۱۴۰۱ رئیس جمهور در جریان سفر به شهرستان شهریار از مشکلات و موانع تکمیل و معطل مانده ۳۰ ساله بیمارستان نیمه‌تمام امام خمینی (ره) شهریار مطلع شد و دستور تکمیل آن طی یک سال را داد، اکنون دولتمردان با کار جهادی به این وعده جامه عمل پوشاندند و این بیمارستان صبح فردا (۲۸ آبان) با حضور آیت‌الله رئیسی افتتاح می‌شود.

دولت با بررسی های کارشناسی و تزریق منابع مالی کافی، اقدام به تکمیل و راه اندازی این پروژه ها کرد و پروژه هایی که دولت قبل بدون برنامه کلید زده، رها کرده بود و سالیان سال خاک می خورد را به نتیجه رساند که بیمارستان امام خمینی شهریار یکی از این پروژه های زیر خاکی است.

اردیبهشت ۱۴۰۱ بود که رئیس جمهور به نگین سبز غرب تهران سفر کرد و در آن سفر در گفت‌وگو با پیمانکار و مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مشکلات و موانع تکمیل و معطلی ۳۰ ساله بیمارستان نیمه تمام امام خمینی شهریار مطلع شد و در همانجا دستور داد تا ظرف یک سال این بیمارستان تکمیل شود و در این زمینه وزارتخانه مربوطه را مکلف کرد تا همزمان روند جذب نیرو و تأمین تجهیزات بیمارستان را شروع کند و با تکمیل بیمارستان زمینه افتتاح کامل آن فراهم شود.

حالا یک سال از آن دستور قاطع می گذرد و دولتمردان توانستند با کار جهادی و تلاش شبانه روزی به این وعده رئیس جمهور جامه عمل بپوشانند و با تامین اعتبار به تکمیل عملیات عمرانی و تجهیز این بیمارستان کمک کنند. تکمیل این پروژه نیاز به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که این رقم در سفر رئیس جمهوری به این شهرستان به تصویب رسید

سید مسعود ( امیر ) سمائی مدیرعامل مجمع خیرین سلامت شهریار

این مجموعه عظیم درمانی با کمک خیران و دولت های جمهوری اسلامی در دولت سیزدهم افتتاح و به بهره برداری رسید.

سید مسعود سمائی

وی با بیان اینکه در ساخت این بیمارستان خیرین ۹ هکتار زمین اهدا کردند و میلیاردها تومان که هم طی این سالها کمک کردند گفت : از مردم و خیرین محترم و همچنین مسئولان و دستگاههای اجرایی که در ساخت این مجموعه بزرگ به ما و مردم شهریار یاری رساند بی نهایت سپاسگزاریم .

سمائی درباره استفاده بهینه مردم از این بیمارستان تاکید کرد : در این بیمارستان و پلی کلینیک تجهیزات بسیار خوب و مدرنی بکار گرفته شده است و در ساخت وتجهیز این بیمارستان نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت اختصاص داده شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین  سلامت شهریار با یاد از خیرینی که در قید حیات نیستند و عزیزان خیری که امروز شاهد به ثمر نشستن این مجموعه درمانی بزرگ و زیبا شدند گفت : همه دست به دست هم دادند تا بیمارستان امام خمینی شهریار به بهره برداری برسد، از دولتی ها و خیرین و مردم متشکریم .

بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار طی ۳۴ سال به علت اختلاف هیات مدیره و تیمی از خیران که برای ساخت آن آستین بالا زده بودند، نیمه کاره باقی مانده بود که با پیگیری دولت سیزدهم این مشکل رفع و با تامین اعتبار، روند تکمیل و آغاز جذب نیروی تخصص آن شدت گرفت تا پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی آن به ۱۰۰ درصد و مرحله بهره برداری برسد.

با همین سیاست نیز دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته موفق شده ۱۵ هزار تخت بیمارستانی را به بهره برداری برساند که اغلب آنها مربوط به تکمیل پروژه های نیمه کاره بخش درمان و بیمارستان بوده است.

اردیبهشت ۱۴۰۱ رئیس جمهور در جریان سفر به شهرستان شهریار از مشکلات و موانع تکمیل و معطل مانده ۳۰ ساله بیمارستان نیمه‌تمام امام خمینی (ره) شهریار مطلع شد و دستور تکمیل آن طی یک سال را داد، اکنون دولتمردان با کار جهادی به این وعده جامه عمل پوشاندند و این بیمارستان صبح امروز با حضور آیت‌الله رئیسی افتتاح شد.

 نوبت دهی بیمارستان امام خمینی شهریار

هم اکنون نوبت دهی بیمارستان امام خمینی شهریار به صورت حضوری بوده و بیماران باید با مراجعه به این بیمارستان برای تعیین وقت درمان اقدام نمایند.

 آدرس بیمارستان امام خمینی شهریار

برای رفتن به بیمارستان امام خمینی شهریار باید از چهار راه قایم در ابتدای خیابان ولیعصر در تقاطع با بلوار رسول اکرم به بلوار ازادگان وارد شده و پس از طی کردن حدود دو کیلومتر بیمارستان امام خمینی شهریار در سمت راست جاده دیده میشود.

مشخصات بیمارستان امام خمینی شهرستان شهریار

تعداد تخت بستری : ۲۰۸ تخت

تعداد تخت تحت نظر اورژانس : ۲۸ تخت تحت نظر + ۱ تخت ایزوله سوختگی+ ۲ تخت ایزوله عفونی + ۱ تخت ایزوله روانی+ ۱ اتاق عمل سرپایی اورژانس

تعداد تخت :  ۱۰ تخت      P O S T  IC U

تعداد تخت : ۱۰ تخت       PO S T  C  C U

تعداد تخت: ۳۱ تخت   IC U

تعداد تخت: ۳۱ تخت   C C U

تعداد تخت: ۸ تخت   NIC  U

تعداد تخت دیالیز : ۱۳ تخت

تعداد اتاق زایمان : ۶ اتاق زایمان L D R + 1 اتاق عمل سزارین در بخش جراحی زنان و زایمان

تعداد اتاق عمل : ۱۰ اتاق عمل

تعداد تخت پاویون : ۲۴ تخت

تعداد تخت کل : ۳۴۳ تخت

استخدام در بیمارستان امام خمینی شهریار

و اما خبر خوش آنکه طبق دستور وزیر وقت دکتر هاشمی و با توجه به مصاحبه دکتر حق وردی نماینده مردم شهریار در مجلس مقرر گردیده بخشی از نیروی لازم جهت اشتغال در این بیمارستان که از طریق آزمون استخدامی صورت خواهد پذیرفت از طریق سهیمیه بومی و ساکنین شهریار صورت پذیرد.

در پایان گزارش باید یادی کنیم از جمله دیگر خیرینی که در ساخت بیمارستان کمک های شایانی نموده اند:  آقایان علی کایگانی، خانواده ماجدی ، آقای معینی و اقای نیکوفر .

همچنین از دست اند کاران و اعضای موسسه خیریه آقایان حاج ولی درخشان نسب،  رضا رحیمی، امیر سماعی ، دکتر خراسانی ، مرحوم صالحی، حسین فرج الله، محمد علی عرفان منش، مهندس رهگذر، اکبر بهنود ، حسن رهنما و دکتر منصور شهبازیان که زحمات فراوانی متقبل شده و بار بسیاری از مسئولیت های ساخت بیمارستان بر دوش ایشان بوده تشکر و قدر دانی میگردد.

مقایسه تطبیقی سرانه در مانی شهریار با میانگین کشور و دنیا

بد نیست در مقایسه ای تطبیقی مقایسه ای داشته باشیم وضعیت تخت های درمانی و سرانه بهداشتی شهریار را با نرم کشور و دنیا:

یکی از شاخص ها برای بررسی وضعیت سلامت و بهداشت و درمان یک منطقه تعداد تخت های بیمارستانی  موجود نسبت به جمعیت آن منطقه است. این شاخص توانایی یک کشور را در برابر بیمارانی که نیاز به بستری شدن دارند، نشان می دهد.

سرانه استاندارد درمانی دنیا

باتوجه به بررسی های انجام شده سرانه تخت بیمارستان به جمعیت را به طور استاندارد به ازای هر ۱۰۰۰ نفر بیش از ۳ (سه و یک دهم) معین کرده اند. این در حالی است که کشورهایی نظیر موناکو، آلمان، اوکراین، بلاروس با بیش از ۸ تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر از این حیث بالاترین رتبه‌ها را در سطح جهان به خود اختصاص داده‌اند. گفتنی است این شاخص برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا معادل با ۵،۴ تخت به ازای هر هزار نفر که می‌باشد.

سرانه تخت بیمارستانی در ایران برابر با ۱.۷ تخت به ازای هر هزار نفر و به عبارتی نصف میانگین جهانی، یک سوم میانگین اتحادیه اروپا و یک پنجم کشورهای برخوردار است.در واقع  در طبقه بندی جهانی سرانه درمانی در کشور ما ایران در کنار کشورهایی همچون جامائیکا، بوتان، بوتسوانا، اردن، مصر و زیمباوه در گروه کشورهای نسبتا محروم در این زمینه قرار می‌گیرد.

اما وضعیت در تمام نقاط کشور ما هم یکسان نبوده و در بین استان ها به ترتیب یزد، تهران، سمنان از بیشترین و استان البرز و بوشهر از کمترین سرانه تخت بیمارستانی برخوردار هستند.جالب است بدانید با اینکه تهران در رده دوم این رتبه بندی قرار دارد اما بسیاری از مناطق استان از جمله شهرستان شهریار به علت پراکندگی نامناسب بیمارستان ها از کمبود بیمارستان رنج می برند.

شهریار واقع در غرب استان تهران در همسایگی استان البرز با جمعیتی ۷۵۰۰۰۰ نفری که علاوه بر شهروندان خود میزبان تعداد کثیری از اتباع خارجی (عمدتا افاغنه) است و با توجه به عدم فعالیت بیمارستان در شهرستانهای قدس، ملارد و فردیس میزبان بیماران شهرستانهای مجاور نیز می باشد. که در واقع امکانات درمانی دو بیمارستان تامین اجتماعی و امام سجاد شهریار و بیمارستان خصوصی نور علاوه بر نیاز شهروندان شهریار در اختیار شهروندان سه شهرستان دیگر هم قرار گرفته و عملا میزبان بیش از ۲ میلیون نفر از شهروندان کشور میباشد.

با توضیحات پیش گفت و تقسیم مجموع ۲۶۹ تخت دولتی و ۱۲۸ تخت خصوص تنها با احتساب شهروندان شهریار بدون در نظر گرفتن جمعیت اتباع و مراجعین شهرستانهای مجاور سرانه تخت بیمارستانی در شهریار تنها نیم تخت به ازای هر هزار نفر است حال اگر آمار اتباع و جمعیت شهرستانهای مجاور را نیز اضافه کنیم این عدد بسیار فاجعه بار و نازل خواهد بود.

Visits: 113