بهترین مرکز فیزیو تراپی شهریار کجاست

فیزیو تراپی سلیمی قدیمی ترین مرکز فیزیوتراپی شهریار است که از سال ۷۶ در این شهرستان فعالیت دارد. مرکز فزیوتراپی سلیمی طرف قرار داد با بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت ، بیمه نیروهای مسلح ، بیمه تکمیلی آسیا ، آتیه سازان حافظ و فرهنگیان است و بهترین مرکز فیزیو تراپی شهریار و اندیشه است. فیزیو […]

فیزیو تراپی سلیمی قدیمی ترین مرکز فیزیوتراپی شهریار است که از سال ۷۶ در این شهرستان فعالیت دارد. مرکز فزیوتراپی سلیمی طرف قرار داد با بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت ، بیمه نیروهای مسلح ، بیمه تکمیلی آسیا ، آتیه سازان حافظ و فرهنگیان است و بهترین مرکز فیزیو تراپی شهریار و اندیشه است.

فیزیو تراپی جیست ؟ بهترین مرکز فیزیو تراپی شهریار کجاست؟

فیزیوتِراپی به انگلیسی Physiotherapy یا فیزیک ‌درمانی شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی-ماهیچه‌ای-اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روش‌ها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود. فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توان‌بخشی، بالا بردن سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد است.

واژهٔ فیزیوتراپی از «فیزیو» (= فیزیولوژیک، جسمانی و طبیعی) و «تِراپی» (= درمان) ساخته شده‌است. در بعضی از منابع، واژهٔ اصلی‌ای که کلمهٔ «فیزیوتراپی» ازآن گرفته شده‌است، physiological therapeutics ذکر شده‌است.

انواع بازپروری

بازپروری ممکن است

  • فیزیکی باشد که به آن فیزیوتراپی میگویند
  • روحی باشد مانند کاری که در مراکز بازپروری مجرمان اجتماعی انجام میشود
  • دارویی باشد مانند بازپروری اعتیاد
  •  
  • تاریخچه فیزیوتراپی
  • تاریخچه فیزیوتراپی در جهان به چندین سال قبل از میلاد بر می‌گردد؛ یعنی زمانی که دانشمندانی نظیر بقراط و گالنس از تکنیک‌های دستی، ماساژ و هیدروتراپی برای درمان بیماران استفاده می‌کردند. پس از توسعه ارتوپدی در قرن ۱۸ برخی دستگاه‌ها مانند Gymnasticon درمان نقرس و بیماری‌هایی نظیر آن با استفاده از ورزش‌های منظم و مخصوص مفاصل توسعه یافت که بسیار شبیه به پیشرفت‌های بعدی در فیزیوتراپی بوده است.

فزیوتراپی

معرفی رشته فیزیوتراپی

شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی-ماهیچه‌ای-اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است

فیزیوتراپی، شاخه ای از پزشکی است که در آن برای توانبخشی بیماران از عوامل فیزیکی مثل گرما، سرما، الکتریسیته، نور و عوامل مکانیکی و ورزش استفاده می شود.

بسیاری از حوادث باعث می شوند که اندام حرکتی انسان از حرکت بایستند گرچه این ایستایی موقت باشد اما آسیب های آن دراز مدت و در برخی اوقات بهبودی کامل حاصل نمی شود نباید از نظر دورداشت که حرکت برای بعضی از اندام ها مانند دست و پا همانند اکسیژن ضروری و حیاتی است کاری که فیزیوتراپ انجام می دهد به جریان انداختن حرکاتی است که بنابر اتفاق دچار آسیب شده اند فیزوتراپ با انجام حرکاتی که مبنای علمی دارد و استفاده از ابزاری که جریان حرکت را تسهیل می نماید به خدمت رسانی می پردازد در واقع فیزیوتراپ فردی است با قابلیت‌های فردی بالا چه از نظر جسمی، چه از نظر روحی. چرا؟ چون فیزیوتراپ کسی است که توان دوباره‌ای را به شخص بیمار می‌بخشد. داشتن حوصله و عشق و علاقه به کار تنها راه ادامه تحصیل یا انتخاب این رشته است. فیزیوتراپی‌ رشته‌ای‌ است‌ که‌ با استفاده‌ از عوامل‌ فیزیکی‌ (مثل‌ گرما، سرما، نور، اشعه‌ لیزر، الکتریسیته‌ و…) و عوامل‌ مکانیکی‌ جهت‌ کمک‌ به‌ درمان‌ ناتوانی‌ فرد و بازگرداندن‌ کار اعضای‌ بدن‌ و هدایت‌ بیمار برای‌ استفاده‌ از توانایی‌ باقیمانده‌ به‌ او کمک‌ می‌کند.

تعریف فیزیوتراپیست‌

فزیوتراپست کسی است که با استفاده‌ از یک‌ سری‌ وسایل‌ مثل‌ ابزارهای‌ الکترونیکی‌ و حرکات‌ ورزشی‌ در جهت‌ رفع‌ معلولیت‌ و افزایش‌ کارآیی‌ عضلات‌ و اعصاب‌ تلاش‌ می‌کند. رشته‌ فیزیوتراپی‌ دارای‌ بخش‌های‌ مختلفی‌ است‌.

در بخش‌ الکتروتراپی‌ فیزیوتراپیست‌ با استفاده‌ از عوامل‌ فیزیکی‌ مانند اشعه‌ مادون‌ قرمز و درمان‌ بیماران‌ می‌پردازند. در بخش‌ مکانوتراپی‌ با استفاده‌ از وسایل‌ مکانیکی‌ مانند قرقره‌ و دستگاه های‌ بدنسازی‌ به‌ درمان‌ بیماران‌ می‌پردازند، در بخش‌ هیدروتراپی‌ (آب‌ درمانی‌) با استفاده‌ از خواص‌ آب‌ به‌ درمان‌ بیماریها می‌پردازد.

استفاده از کره، نور، الکتریسیته، آب، لیزر و حرکات مکانیکی ابزار یک فیزیوتراپ است. این رشته نحوه استفاده از این ابزار را برای بهبود بیمار آموزش می‌دهد.

فیزیوتراپیست با به حداقل رساندن عوارض بیماریها و درمان بیماریها و نیز از بین بردن عوامل محدود کننده و ناتوان کننده در جهت مستقل نمودن بیمار در طول زندگی تلاش و به طور خلاصه هدف فیزیوتراپی مستقل نمودن بیمار در طول زندگی می باشد.

فیزیوتراپی یکی از تخصص‌های مراقبت‌های درمانی است و در آن سعی بر بررسی، ارزیابی و درمان وضعیت افرادی است که از لحاظ حرکتی دچار محدودیت‌هایی شده‌اند.

بهترین مرکز فزیوتراپی شهریار کجاست ؟

مرکز فیزیو تراپی سلیمی در شهرستان شهریار فاز ۱ اندیشه بلوار دنیامالی مابین ارغوان ۴ و ۵ مجتمع کمیا طبقه سوم واحد ۱۸واقع شده است.

این مرکز با استفاده ازبرترین تجهیزات فیزیوتراپی روز دنیا و تخصص کارشناسان زبده یکی از بهترین مراکز فیزیو تراپی شهریار و اندیشه است.

استفاده از تکنولوژی لیزر کم توان، لیزر پرتوان، مگنت تراپی، دستگاه کشش دیجیتال و…. باعث شده این مرکز به یکی از مجهز ترین مراکز فیزیوتراپی شهریار و حومه تبدیل شود.

قرار داد با بیمه تامین اجتماعی ، بیمه سلامت ، بیمه کارمنان نیروهای مسلح ، بیمه تکنیلی آسیا ، آتیه سازان حافظ و فرهنگیان موجب سهولت استفاده شهروندان از خدمات کم هزینه این مرکز فیزیوتراپی درشهریار شده است.

برای استفاده از خدمات این مرکز فیزیوتراپی در شهریار میتواند از طریق شماره تماس ثابت ۶۵۵۰۸۹۱۷ و یا ازطریق شماره ۰۹۳۸۹۷۹۷۴۲۴ در شبکه های اجتماعی کسب اطلاع نمایید.

Visits: 1317