ایده احداث خط مترو شهریار و حل مشکل ترافیک غرب تهران یکبار برای همیشه

✍ حسین عزیزی – آریو مال✅از آنجا که مسیرهای متفاوتی برای خط مترو تهران شهریار تا کنون پیشنهاد گردیده این ایده نیز مطرح است که می توان از حاشیه رودخانه های فصلی که عمدتا تحت بهره برداری موقت معادن بوده از تقاطع سپاه به خط ریلی کرج متصل گردد و بدون تعویض قطار مسیر  با […]


✍ حسین عزیزی – آریو مال
✅از آنجا که مسیرهای متفاوتی برای خط مترو تهران شهریار تا کنون پیشنهاد گردیده این ایده نیز مطرح است که می توان از حاشیه رودخانه های فصلی که عمدتا تحت بهره برداری موقت معادن بوده از تقاطع سپاه به خط ریلی کرج متصل گردد و بدون تعویض قطار مسیر  با استفاده از ریل تهران کرج تا ایستگاه های تهران ادامه پیدا کند.
هزینه مطالعات، طراحی، اجرا و تجهیز  چنین خطی در بررسی اولیه حداکثر ۱۵۰ میلیون دلار است که با توجه به تعداد مسافر و جمعیت غرب استان تهران کاملا اقتصادی بوده و شاید یکی از پروژه‌هایی باشد که کمترین هزینه را از طرف دولت می‌طلبد. مردم غرب تهران در ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی رنج زیادی را متحمل شده و هزینه های هنگفتی به لحاظ اتلاف انرژی و آلودگی و نیروی انسانی به دولت و مردم تحمیل می شود.  تا کنون ده‌ها کیلومتر مترو به مناطق بسیار کم جمعیت‌تر اجرا شده؛ در حالیکه سه و نیم‌ میلیون نفر در انتظار فقط یک مطالعه، طراحی و جذب سرمایه بخش خصوصی برای اقتصادی‌ترین خط ریلی کشور هستند.
جالب است که در کنار این ده‌ کیلومتر خط ریلی امکان احداث بزرگراه  هم وجود دارد که به شهید حکیم، همت، آزاد راه تهران کرج می تواند اتصال پیدا کند. این مهم‌ترین مطالبه شهروندان استان آینده تهران غربی است. امید که مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

https://ariomall777.com/

Visits: 76