انهدام باند حرفه‌ای سند نمره خودروهای سرقتی در غرب تهران/ بازداشت ۱۱ نفر و کشف ۲۷ خودرو

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از انهدام باند سندنمره کاران خودرو با ۲۷ دستگاه خودروی سرقتی خبرداد. به گزارش ایسنا، سردار کیومرث عزیزی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در ستاد فرماندهی غرب استان تهران برگزار شد، به تشریح جزئیات انهدام یک باند سرقت در این محدوده پرداخت و گفت: یکی از پرونده‌ها مربوط […]

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از انهدام باند سندنمره کاران خودرو با ۲۷ دستگاه خودروی سرقتی خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار کیومرث عزیزی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در ستاد فرماندهی غرب استان تهران برگزار شد، به تشریح جزئیات انهدام یک باند سرقت در این محدوده پرداخت و گفت: یکی از پرونده‌ها مربوط به انهدام باند سندنمره است. رسیدگی به این پرونده در پی اعلام چند فقره سرقت خودروهای پژو و سمند از شهر اندیشه و شهریار و کشف چند دستگاه خودرو به صورت اوراق شده و فاقد تجهیزات ر شهر جدید پرند، در دستورکار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی از سوی مشخص شد سارقان در قالب یک باند چهار نفره و با استفاده از خودروهای پژو ۲۰۷ و پژو پارس و با پلاک جعلی اقدام به سرقت خودروهایی که در منـاطق خلوت پارک شده کرده‌اند. نکته مهم در مورد تمامی خودروهای سرقت شده این بود که این خودروها فاقد لوازم بـازدارنده از سرقت بودند.

عزیزی افزود: در ادامه رسیدگی به این پرونده ماموران اقدام به بازدید از پارکینگی در شهر پرند کردند که در جریان آن یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ با ارکان مخدوش را کشف کردند. در جریان تحقیقات ماموران معلوم شد خودروی مذکور سند نمره شده و دارای سابقه سرقت از شهریار است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره ادامه تحقیقات ماموران گفت: ماموران پلیس آگاهی با بکارگیری منابع موثق و اقدامات فنی، یکی از اعضای باند سارقان در شهر پرند را مورد شناسایی قرار دادند و با زیر نظر گرفتن متهم به صورت نامحسوس در ساعات مختلف شبانه روز متوجه شدند که متهم با تشکیل یک باند حرفه‌ای و سابقه‌دار اقدام به سرقت خودرو از شهریار و انتقال آنها به شهر جدید پرند و سند نمره کردن خودروهای مسروقه و اوراق آنها برای فروش قطعات به مالخران کرده است. 

وی با بیان لاینکه با هماهنگی مقام قضائی، دستگیری سارق و همدستانش در دستورکار قرار گرفت، گفت:‌ مخفیگاه یکی از اعضای این باند سرقت در شهر پرند رباط کریم مورد شناسایی قرار گرفت و این فرد در عملیاتی غافلگیرانه در منزلش دستگیر و در بازدید از منزل وی، تعداد زیادی سوئیچ خودروی پژو و کلیدهای دست ساز برای باز و روشن کردن خودرو و یک دستگاه خودروی سمند با شماره شاسی دستکوب و فاقد موتور و دو دستگاه خودروی پژو پارس با پلاک غیر کشف شد.

عزیزی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: با اعترافات متهم دستگیر شده، همدست دیگر او به عنوان سرکرده این باند به همراه سه نفر از مالخران سندنمره کار خودرو در شهر پرند شناسایی شدند. در ادامه ماموران برای دستگیری این افراد نیز وارد عمل شده و در عملیاتی که با تعقیب و گریز همراه بود، سرانجام با تیراندازی ماموران به سمت لاستیک خودروی این افراد، آنان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. 

وی با بیان اینکه در جریان این عملیات سارق و سه مالخر دستگیر و دو دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و پارس با پلاک مسروقه نیز کشف شد، گفت: با اعتراف سرکرده این باند سرقت و مالخران دستگیر شده، دو عضو دیگر این باند و چهار مالخر دیگر نیز در جریان عملیات‌های جداگانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. در مجموع ۱۱ سارق و مالخر در این پرونده دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران درباره تعداد خودروهای کشف شده نیز گفت: در مجموع ۲۷ دستگاه خودروی مسروقه شامل ۱۰دستگاه پژو پارس، هشت دستگاه پژو ۴۰۵، پنج دستگاه سواری سمند، دو دستگاه سواری پژو ۲۰۷، یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ و یک دستگاه زانتیای سندنمره شده نیز از اعضای این باند کشف شد.

عزیزی افزود: برای متهمان دستگیر شده پرونده‌ای‌تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران همچنین برای پیشگیری از سرقت به شهروندان هشدار داد و گفت: شهروندان با تجهیز خودروهای خود به دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان می‌توانند از به سرقت رفتن اموالشان پیشگیری کنند.

Visits: 16