انتظار بیش از ۲ دهه‌ای مردم شهریار در حوزه بهداشت و درمان به پایان می‌رسد

ه گزارش شهریارنگار: شهرستان شهریار با بیش از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت، با کمبود مراکز درمانی روبه‌رو است؛ به علاوه عدم وجود بیمارستان در شهرستان ملارد و به تبع سرریز متقاضیان دریافت خدمات درمانی به بیمارستان‌های امام سجاد(ع) و تأمین اجتماعی شهریار، مشکلات بخش درمانی این شهرستان را مضاعف کرده است.
از همین‌رو بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار یکی از پروژه‌های درمانی است که نیاز به آن از سه دهه پیش احساس شده، منتهی در طول این سال‌ها روند احداث این بیمارستان به دلایلی کُند بوده و در واقع ساخت آن در اغماء به سر می‌برد.

کمبود بیمارستان در شهریار و مناطق حومه، یکی از مشکلات برجسته‌ در سطح  حوزه بهداشت و درمان این منطقه است که همواره شهروندان دغدغه‌های جدی در این حوزه داشته‌اند که اخیراً اقدامات خوشایندی در مسیر تحقق این مهم انجام شده است.

به گزارش شهریارنگار و به نقل از تسنیم: شهرستان شهریار با بیش از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت، با کمبود مراکز درمانی روبه‌رو است؛ به علاوه عدم وجود بیمارستان در شهرستان ملارد و به تبع سرریز متقاضیان دریافت خدمات درمانی به بیمارستان‌های امام سجاد(ع) و تأمین اجتماعی شهریار، مشکلات بخش درمانی این شهرستان را مضاعف کرده است.
از همین‌رو بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار یکی از پروژه‌های درمانی است که نیاز به آن از سه دهه پیش احساس شده، منتهی در طول این سال‌ها روند احداث این بیمارستان به دلایلی کُند بوده و در واقع ساخت آن در اغماء به سر می‌برد.
بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان شهریار از پروژه‌های نیمه تمامی است که ۲۰ سال پیش کلنگ‌زنی شد و عملیات احداث آن مدّت‌ها در رکود بود، که به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان دولتی در غرب استان تهران محسوب می‌شود که در صورت احداث و بهره‌برداری بسیاری از مشکلات حوزه بهداشتی و درمانی منطقه حل خواهد شد.
در همین زمینه سعید ناجی فرماندار شهریار با اشاره به برخی مشکلات مدیریتی در شهریار به ویژه پروژه مهّم بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار اظهار داشت: کارهایی در سطح شهرستان لاینحل مانده بود که یکی از این موارد که با ایستایی دو دهه‌ای همراه شده بیمارستان امام خمینی(ره) بود.
وی ادامه داد: اکنون با برنامه‌های ویژه‌ای ساخت این بیمارستان با پیشرفت، بهبود و افزایش متراژ نسبت به قبل و در دو سال اخیر همراه شده، و شاهد این هستیم که در برخی طبقات کچ‌کاری و سفت‌کاری در حال انجام است و به لطف خداوند تا پایان آبان‌ماه نمای ساختمان نیز تکمیل می‌شود .
فرماندار شهریار با اشاره به سرعت و پیشرفت مناسب احداث بیمارستان امام خمینی(ره) تصریح کرد: این مهّم را در وهله نخست مدیون مردم هستیم و در ادامه توجه مدیران منطقه و دانشگاه علوم پزشکی نیز به کمک آمد که در دو سال اخیر بیش از تصور پیشرفت ساخت این بیمارستان را شاهد باشیم.
ناجی بیان کرد: به طور حتم پیشرفت این مجموعه بعد از دو دهه به واسطه داشته‌هایی است که برای این مجموعه در حوزه آموزشی، بهداشتی و درمانی هدف‌گذاری شده است، که این ظرفیت در کنار خود پلی‌کلینیکی را نیز به همراه دومین مرکز سرطان‌شناسی کل استان تهران دارد که با سرعت در حال به سرانجام رسیدن است.
وی با اشاره به تعامل سازنده و یکپارچگی مدیریتی در سطح شهرستان عنوان کرد: اگر امروز اقدامات خوبی در مسیر پیشرفت ساخت این بیمارستان انجام شده است به خاطر تعامل سازنده و یکپارچگی مدیریتی در کنار حرکت در مسیر ارشاد و راهنمایی‌های ائمه جمعه شهرستان است.
فرماندار شهریار در پایان خاطرنشان کرد: در کنار ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان امام خمینی(ره)، احداث بنایی جدید در بیمارستان امام سجاد(ع) با آمدن مدیریت جدید و جوان و هم‌چنین بهبود هتلینگ بیمارستان تأمین اجتماعی شهریار در کنار وجود بیمارستان خصوصی نور، بیمارستان ۱۰تختخوابی وحیدیه، مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان و … تأثیر خوبی در حوزه بهداشتی و درمانی شهرستان داشته و دارد.

Visits: 17