وقتی که عطر و بوی شهدا شهریار را به شهرِ یار تبدیل می‌کند/برگزاری یادواره دو شهید گمنام

نهمین یادواره شهدا و دومین سالگرد تدفین دو شهید گمنام در فردوسیه شهریار با شور و حال خاصی همراه بود و حضور نوجوانان و جوانان در آن بسیار پررنگ بود.

به گزارش شهریارنگار: نهمین یادواره شهدا و دومین سالگرد تدفین دو شهید گمنام در فردوسیه شهریار با شور و حال خاصی همراه بود و حضور نوجوانان و جوانان در آن بسیار پررنگ بود.

 نهمین یادواره شهدا و دومین سالگرد تدفین دو شهید گمنام در فردوسیه شهریار با شور و حال خاصی همراه بود و حضور نوجوانان و جوانان در آن بسیار پررنگ بود.

به گزارش شهریارنگار: نهمین یادواره شهدا و دومین سالگرد تدفین دو شهید گمنام در فردوسیه شهریار با شور و حال خاصی همراه بود و حضور نوجوانان و جوانان در آن بسیار پررنگ بود.

شاید حال و هوای دوران مقدس و رشادت دلیمردان و شهدای گمنام را اکثر جوانان ما حس نکرده باشند اما در روزگاری که ایثارگرانی با نام مقدس مدافعان حرم در کشور عزیزانمان را می‌بینیم و شهادت و آسمانی شدن آنها را که برخی سن و سال کمی دارند را نظاره می‌کنیم گویی می‌توانیم تصویرسازی کنیم از این رو اکنون وقتی یاد و نامی از شهادت، شهید، شهید گمنام و شهید مدافع حرم می‌شود برایمان نامأنوس و ناملموس نیست. اکنون به عینه می‌دانیم که مدیون رشادت شهدای دفاع مقدس و شهدای گمنام هستیم و به وضوح درک می‌کنیم که ایثارگری مدافعان حرم مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و ورای مرزها تنها با رمز عاشقی و وفاداری به اهل بیت پیش می‌رونددر همین زمینه شامگاه پنجشنبه فردوسیه شهریار مزین به نهمین یادواره شهدا و دومین سالگرد تدفین و تشییع دو شهید گمنام بود که در پارک ولیعصر(عج) این شهر برگزار شد که حضور خانواده شهدا، بسیجیان، مسئولان و عموم مردم شهیدپرور این شهر جلوه زیباتری به این یادواره بخشیده بود. گوشه و کنار این برنامه به تمثال شهدا مزین شده بود و برنامه‌های جانبی که برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شد، شور و هیجان این یادواره را دو چندان کرده بود و نمایشگاهی نیز در گوشه‌ای از این مجلس برپا بود که در هنگام عبور جوانانی مهمان آن بودند که شاید بیش از ۱۵ سال بعد از دفاع مقدس متولد شده بودند .اما آن چنان محو تماشای عکس‌ها و پرتره‌های نمایشگاه بودند که باید چندین بار صدایشان می‌کردی تا پاسخ بدهند. درختان پارک با سربند، پلاک و عکس شهدای مدافع حرم آذین‌بندی شده بودندفضای معنوی که حال هر رهگذری را دگرگون می‌کرد. حضور نوجوانان، جوانان، بانوان و بچه‌ها در این مراسم بسیار چشمگیر بودگویی هر کس با نیت خاصی وارد شده بود و می‌خواست به حد نیاز و توانش از این فضا بهره ببرد.

حمایت از مدافعان حرم وظیفه همگانی است

حسین اعوانی جوانی که در گوشه از این نمایشگاه قطرات اشک روی گونه‌هایش بود با صدایی بغض‌آلود گفت: حال و هوای شهر تغییر محسوسی کرده و این موقع شب که گاهی حتی تعداد مردم در سطح شهر به انگشتان دست می‌رسد اینجا پر از جمعیت جوان و زن و مرد است. وی ادامه داد: به نظرم این حضور همین طوری نیست گویا دعوتی نیست و خود شهدا حضور افراد را هماهنگ می‌کنند و به واقع خیلی از افراد در این مجالس و برنامه‌ها به نکات و مواردی می‌رسند که شاید سال‌ها برای آن دست به دعا برداشته‌اند و به واسطه لطف همین شهدا خداوند به آنها عنایت ویژه کرده است . این جوان شهریاری با اشاره به اینکه ما بدهکاری زیادی به شهدا داریم عنوان کرد: اکنون آثار امنیت و آرامش ناشی از ایثار و رشادت شهدا را می‌بینیم و در کنار این بزرگان امروز مدافعانی داریم که ایثارگرایانه در مقابل دشمنان اسلام ایستاده‌اند و باید هر روز بیشتر از گذشته از آنها پشتیبانی کنیم چرا که حمایت و احترام به این بزرگان مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب و اسلام است. حمایت از انقلاب، نظام و پشتیبانی از ولایت فقیه میراث شهدا است در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا اشقری راوی دفاع مقدس و عضو هیئت مدیره موسسه روضه الشهدای قم با بیان اینکه شهدا همه داشته‌های خود را در طبق اخلاص گرفته و شهدای گمنام نیز عاشقانه‌تر رفتند تا بی‌نام و نشان باشند اظهار داشت: این فرزندان روح‌الله هر کدام برای خود دنیایی از ایثار، شهادت و مردانگی به ما یاد می‌دهند که اصلی‌ترین آن حمایت از انقلاب، نظام و پشتیبانی از ولایت فقیه است.
وی در ادامه بیان کرد: امروز شهدای مدافع حرم که در مقابل ظلم و جور و استکبار، خارج از مرزهای کشور ایستاده‌اند هر کدام دنیایی از ایثار و رشادت هستند و وظیفه ما در مقابل این بزرگواران حرکت در مسیر دفاع از انقلاب، نظام و ولایت فقیه است و این مهم در تمام وصیت‌های این بزرگواران متجلی است. این راوی دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمن امروز به دنبال این است که با هجمه و نیرنگ‌هایی که هر روز به پیکره پاک نظام مقدس می‌زند در مسیر انقلاب خلل ایجاد کند عنوان کرد: دشمنان به دنبال اسلام‌هراسی هستند اما به واسطه حرکت در مسیر اسلام است که نه تنها خدشه‌ای به انقلاب و نظام وارد نشده بلکه هر روز خیل عظیمی به اسلام می‌گروند. اشقری افزود: همه پیروزی‌ها و صلابت اسلام از وجود شهدا و ایثارگران نشأت می‌گیرد که مقتدرانه در مقابل ظلم ایستاده‌اند و حتی لحظه‌ای در مقابل آمریکای جنایتکار عقب ننشستند و دستان داعش امروز در منطقه در حال قطع شدن استاز این رو امروز وظیفه ما بی‌اعتمادی به این خونخواران و ناقضان حقوق بشر است. وی در پایان خاطرنشان کرد: ایستادگی در راه هدف و آرمان‌هایمان یعنی اقتدار نظام و انقلابهمه باید در جهت عملی شدن اسلام ناب حرکت کنیم و تنها شعار ندهیم و در این مسیر راهنما و هدایتگر ما مقام معظم رهبری هستند. به علاوه در این مراسم، نمایش دفاع مقدسی با مضمون مرتبط با شهدای مدافع حرم و همچنین مداحی اهل بیت مراد خانی به همت سپاه ناحیه شهریار، حوزه بسیج پنج خواهران، شهرداری و ستاد یادواره شهدای فردوسیه برگزار شد که با استقبال مردم همراه بود.

Visits: 14