شهرستان شهریار در آینده – گزارش اختصاصی شهریار نگار در خصوص وضعیت شهریار

چالش های شهرستان شهریار از نگاه مردم شهرستان شهریار به عنوان نگین سبز استان تهران، با دارا بودن ویژگی‌های برجسته‌ای همچون: خاک حاصلخیز، باغ‌های وسیع، نیروی کار جوان، آب و هوای مطبوع، همجواری با پایتخت، دامداری و کشاورزی پیشرو، قرار گرفتن در مسیر توسعه صنعتی، جمعیت قابل توجه، تامین بخش قابل توجهی از نیروی کار […]

چالش های شهرستان شهریار از نگاه مردم

شهرستان شهریار به عنوان نگین سبز استان تهران، با دارا بودن ویژگی‌های برجسته‌ای همچون: خاک حاصلخیز، باغ‌های وسیع، نیروی کار جوان، آب و هوای مطبوع، همجواری با پایتخت، دامداری و کشاورزی پیشرو، قرار گرفتن در مسیر توسعه صنعتی، جمعیت قابل توجه، تامین بخش قابل توجهی از نیروی کار پایتخت و اثرگذاری بر وضعیت استان، در سال‌های گذشته اهمیت بسیار زیادی داشته است.

در این مصاحبه شهروندان از اولویت های مهم جهت بهبود در شهرستان شهریار را ارتقای سرانه های بهداشتی و درمانی دانسته و خواستار بهبود وضعیت شهرستان از لحاظ شاخص های بهداشتی و درمانی شده اند.

شهریار امروز، شهریار فردا / تصویر ذهنی شهروندان از شهریار در آینده چیست

امنیت در شهرستان شهریار

شهروندان احساس امنیت و وجود امنیت را از دیگر شاخص های بسیار با اهمیت در شهرستان شهریار دانسته اند که اولویت بالائی دارد.از نظر شهروندان وجود امنیت و مهم تر از آن احساس امنیت در جامعه از مهمترین نیازها در شهرستان شهریار است.
حمل و نقل و ضعف ناوگان اتوبوسرانی در شهریار
ضعف ناوگان اتوبوسرانی شهریار و حومه ، سن بالای ناوگان حمل قل، عدم ارائه آموزش صحیح و مطلوب به رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی و عدم سرویس دهی مناسب از دیگر مشکلات شهرستان شهریار بر شمرده شده است.

احداث مترو شهریار

احداث خط قطار شهری که سالهاست وعده آن از سوی مدیران و مسئولان شهرستان به شهروندان دده شده اما تحقق نمیابد از دیگر نیاز های این شهرستان است.
عدم رعایت عدالت در شهریار / متاسفانه شهرداری شهریار با مدیریت سلیقه ای و نا عادلانه سبب ناهمگونی ساخت ساز در شهریار شده است به نحوی که شاهدیم در یک محله و یک کوچه با ضوابط یکسان در طرح تفصیلی ساخت ساز های چند گانه انجام می شود.
چوگونه در یک کوچه برای یک قواره زمین جواز ساخت ۶ طبقه صادر و برای زمین مجاورتنها مجوز ساخت ۳ طبقه صادر می شود.

فقدان امکانات رفاهی و ضعف در مدیریت فرهنگی از جمله دیگر مشکلات شهریار است که شهروندان بدان اشاره نمده اند.

Visits: 151