رفع دومین نقطه پر حادثه در محور چیتگر- شهریار

دوربرگردان غیر استاندارد موسوم به اسناخودرو در محور چیتگر-شهریار که طی سالیان اخیر به نقطه ای حادثه خیز و پرترافیک مبدل شده بود، حذف و تردد در این مسیر بیش از پیش ایمن گردید.

دوربرگردان غیر استاندارد موسوم به اسناخودرو در محور چیتگر-شهریار که طی سالیان اخیر به نقطه ای حادثه خیز و پرترافیک مبدل شده بود، حذف و تردد در این مسیر بیش از پیش ایمن گردید.

به گزارش شهریارنگار، فرشاد اسکندری رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شهریار و قدس ضمن اعلام این خبر گفت:کمتر از یکسال پس از تجربه موفق رفع و جمع آوری میدان حادثه خیز معادن که در همین محور انجام شد و متعاقب استقبال خوب کاربران جاده ای؛ با بررسی های کارشناسی صورت گرفته تصمیم به رفع و اصلاح هندسی نقطه پر حادثه اسنا خودرو درمحور چیتگر- شهریار گرفته شده که این طرح نیز همانند پروژه قبل توسط نیروهای خدوم و پرتلاش و با امکانات داخلی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شهریار و قدس به صورت کاملا امانی و باکمترین هزینه ممکن اجرایی گردید.

وی در ادامه افزود: این امر نه تنها باعث از بین رفتن نقاط پرحادثه و پرتصادف شده بلکه منجر به افزایش ظرفیت برای تردد کاربران این جاده نیز گردیده است و طبق امار پلیس راه منطقه، با اجرای این دو پروژه تصادفات منجر به جرح و فوتی در این مقاطع به صفر رسیده است.

اسکندری در خصوص مشخصات فنی و حجم عملیات جمع آوری میدان اسنا خودرو گفت: این پروژه به طول چهارصد و بیست متر و به عرض سی متر بود؛ که از نظر میزان حجم خاکبرداری ، خاکریزی و زیرسازی و اجرای روکش اسفالت تقریبا دو برابر حجم عملیات برچیدن میدان معادن است. همچنین با توجه به تردد زیاد و دائمی در این مسیر ناچارا بخش عمده عملیات اجرایی در ساعات محدود نیمه شب که میزان تردد به حداقل می رسید انجام گردیده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شهریار و قدس در پایان از اجرای عملیات شانه سازی و تعریض محور چیتگر-شهریار بیان نمود: با عنایت به تردد بسیار بالای محور چیتگر-شهریار که یکی از مهم ترین وپرترافیک ترین محورهای حوزه مواصلاتی استان تهران می باشد و با توجه به اقدامات صورت گرفته و پیگیری های مستمر به عمل آمده امیدواریم در آینده ای بسیار نزدیک شاهد تعریض این محور و افزایش لاین عبوری در دو سمت (غربی – شرقی ) محور باشیم.

شایان ذکر است محوریاد شده حدفاصل بزرگراه شهید لشکری(جاده مخصوص کرج) تقاطع کرمان خوردو تا میدان سپاه شهریار؛ به عنوان یکی از مسیرهای اصلی تردد شهروندان بین شهرستان های قدس و شهریار و شهرهای اندیشه، ملارد، شهریار، شهرقدس و… در استان تهران و فردیس در استان البرز به تهران می باشد که به طور متوسط و طبق آمار دستگاههای تردد شمار منصوبه روزانه بیش از یکصد و چهل و پنج هزار تردد در مسیر رفت و برگشت آن انجام می گردد.

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام ما اینجا کلیک کنید.

Visits: 43