کشف بیش از ۵تن چوب قاچاق در شهریار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دو شهرستان‌ شهریار و رباط کریم از کشف و ضبط بیش از پنج تن قاچاق چوب بدون مجوز در شهریار و رباط کریم خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دو شهرستان‌ شهریار و رباط کریم از کشف و ضبط بیش از پنج تن قاچاق چوب بدون مجوز در شهریار و رباط کریم خبر داد.

به گزارش شهریارنگار، یحیی روستایی گفت: یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های شهریار و رباط کریم با همکاری ماموران انتظامی شهرستان رباط کریم  حین کنترل محورهای مواصلاتی، سه دستگاه نیسان با  بار چوب قاچاق – که از سمت شمال کشور  شهرستان تالش به سمت این شهرستان در حرکت بود- را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت این موضوع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های شهریار و رباط کریم نگاه ویژه‌ای به مبارزه با قاچاق چوب در این شهرستان دارد.   

روستایی قاچاق چوب را حراج سرمایه ملی دانست و اظهارکرد: طی سال‌های اخیر در کنار معضلاتی چون تغییر اقلیم، خشکسالی و … قاچاق چوب توسط سود جویان به یک معضل تبدیل و دامنگیر درختان جنگلی و گونه‌های ارزشمند کشور شده و سرمایه‌های ملی کشور را نشانه گرفته است این در حالیست که این سرمایه‌ها متعلق به نسل‌های آینده هستند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران روستایی با اشاره به اینکه ارزش تقریبی محموله کشف شده که ازنوع توسکا جنگلی و برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: متهمان توسط تعزیرات ۲۰۰ میلیون ریال جریمه شدند و محموله کشف شده در محوطه اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان شهریار و رباط کریم جهت طی روند قانونی دپو شد.

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام ما اینجا کلیک کنید.

Visits: 19