معرفی سید محمد خامسی؛ نویسنده کتاب‌های مهرورزی در باد

سید محمد خامسی٬ متولد ۱۳۴۲ ٬ استان فارس٬ شهرستان شیراز٬ فارغ‌التحصیل تولید(کارگردانی فیلم) از دانشکده صدا و سیما و فارغ التحصیل روانشناسی بالینی

سید محمد خامسی ٬ متولد ۱۳۴۲ ٬ استان فارس٬ شهرستان شیراز٬ فارغ‌التحصیل تولید(کارگردانی فیلم) از دانشکده صدا و سیما و فارغ التحصیل روانشناسی بالینی؛ نویسنده کتاب‌های مهرورزی در باد٬ آخرین رنگ آتش٬ سینما و کاربرد نظریات روانشناسی در تکوین شخصیت٬ نسل اژدها و هزار سال عاشقی٬ زمینی برای زیستن آسمانی برای مردن و … .


به گزارش شهریارنگار، ویراستاری کتاب تاریخ مختصر ایران بعد از اسلام از طاهریان تا افشار. سازنده چندین فیلم داستانی منجمله بازگشت شقایق٬ خاطرات سال‌های دور٬ فرشته ای روی نیمکت کلاس٬ خاک سبز٬ غزل ماه پنهان٬ گم‌شده در پاییز و … که برای صدا و سیما ساخته شد و همچنین مستند‌های بی شمار از جمله مجموعه چندین قسمتی پوشش سبز(به عنوان تهیه کننده)که نگاهی به کشاورزی در استان هرمزگان داشت٬ مجموعه بهداشت در استان هرمزگان به عنوان نویسنده٬ تهیه کننده٬ کارگردان و مجری. ساخت سری مستند سنگربانان صبور که حکایت حال بانوانی است که بعد از شهادت و یا معلول شدن همسرانشان با پشتکار و مداومت در کار٬ خانواده را سرپرستی کرده٬ مشغول فعالیت شغلی شده‌اند و خانواده و بچه‌ها را به سامان رسانده‌اند.

همچنین سری مستند زنان الگو با همین محتوا با تفاوت اینکه این بانوان شوهران خود را نه فقط در جنگ بلکه در مراحل مختلف زندگی از دست داده بودند و اینان با گرفتن وام٬ شغل و پیشه ای برای خود راه انداخته و پیشرفت کرده بودند و یا تحصیلات خود را به درجات بالا رسانده و یا فرزندانی شاخص تربیت کرده بودند و بسیاری از اوقات هر سه مورد با هم. در این دو سری به طور عمده به عنوان محقق٬ نویسنده و کارگردان. همچنین سری مستند سرور سبز که به جشن ها و اعیاد مذهبی می‌پرداخت(باز هم به عنوان محقق٬ نویسنده و کارگردان) و نیز تعداد بسیار زیادی مستند در زمینه‌های اجتماعی٬ فرهنگی و اقتصادی؛ به عنوان نمونه در زمینه اقتصادی٬ ساخت مستند سوغات عشق که نمایانگر هدررفت هزینه‌های زیادی است که حجاج در هنگام حج برای خرید اجناس خرج می نمایند و ترغیب این عزیزان برای خرید کمتر و نیز خرید در کشور خودمان بوده و اینکه حجاج بیشتر بر مراسم حج تمرکز نمایند(محقق٬ نویسنده و کارگردان) و نیز مستند_داستانی‌های زیاد منجمله بعضی از قسمتهای سریال سنگربانان صبور و زنان الگو.


از دیگر فعالیت‌ها نوشتن فیلمنامه‌‌های متعدد که می‌توان به عنوان مثال از فیلمنامه های بازگشت شقایق٬ خاطرات سال‌های دور٬ فرشته‌ای روی نیمکت کلاس٬ گمشده در پاییز و … نام برد. همچنین تحقیق٬ تهیه‌کنندگی و نویسندگی قسمی از فیلم های داستانی.
شرکت در جشنواره‌های متعدد منجمله جشنواره رشد٬ جشنواره کودک و جشنواره تولیدات مراکز که در بعضی از آنها جوایزی از قبیل لوح تقدیر٬ لوح یادبود و لوح شرکت در بخش‌های مختلف به دست آمده است. مثل لوح تقدیر برای تهیه کنندگی خاک سبز و نیز لوح تقدیر برای کارگردانی همین فیلم و یا لوح تقدیر به خاطر بازی در فیلم غزل٬ماه پنهان.
انجام کار روانشناسی به عنوان روانشناس بالینی در مراکز مختلف مثل کار در مجموعه نگهداری از بیماران مزمن روانی الرحمن و انجام مشاوره و روان‌درمانی برای بیماران و خانواده بیماران و نیز کار به عنوان روانشناس در مراکز ترک اعتیاد و نیز انجام کار مشاوره روانی.
فعلاً تمرکز بر کار نویسندگی.

تماس با سید محمد خامسی:

۰۹۱۷۳۰۴۱۵۳۳
اردیبهشت ۱۴۰۱ شمسی

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام ما اینجا کلیک کنید.

Visits: 73