دادگاه تخلفات شهرداری شهریار برگزار شد / دفاعیات شنیدنی شهردار سابق شهریار

دادگاه رسیدگی به پرونده موسوم به تخلفات شهرداری شهریار به ریاست قاضی بابایی در دادگاه یک کیفری استان تهران برگزار شد.

دادگاه رسیدگی به پرونده موسوم به تخلفات شهرداری شهریار به ریاست قاضی بابایی در دادگاه یک کیفری استان تهران برگزار شد.

به گزارش شهریارنگار، قاضی بابایی در ابتدای دادگاه خطاب به ۳۶ متهم این پرونده مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین‌دادرسی کیفری را متذکر شد و از دادستان شهریار خواست، ضمن قرار گرفتن در جایگاه، کیفرخواست را قرائت کند.

دادستان شهریار با حضور در جایگاه گفت: این پرونده که ۵۴ جلد و ۳۶ متهم دارد متهم ردیف اول آن شهردار سابق شهریار است. شهردار سابق شهریار و معاونانش، ۴ شهردار مناطق، عضو شورای شهر، تعدادی از کارمندان شهرداری، پیمانکاران و سایر مرتبطان در این پرونده متهم هستند.

دادستان شهریار اضافه کرد: تشکیل سرکردگی شبکه ارتشاء، اختلاس، تحصیل مال از طریق نامشروع، سوءاستفاده از موقعیت و مقام قانونی، اعمال نفوذ برخلاف حق، تبانی و تدلیس در انجام مناقصات و معاملات شهرداری و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی برخی از اتهامات متهمان این پرونده است.

وی ادامه داد: تا به امروز بخشی از اموال حاصل از جرم مسترد و به بیت‌المال بازگردانده شده است.

وی در ادامه اتهام متهم ردیف اول را قرائت کرد و گفت: متهم ردیف اول این پرونده، شهردار سابق شهریار به سرکردگی گروه مجرمانه ارتشاء به مبلغ ۵۴ میلیارد و ۹۴۷ میلیون ریال متهم است. همچنین اخذ رشوه ۳۷ سکه بهار آزادی از دیگر اتهامات متهم ردیف اول پرونده است.

وی با بیان اینکه اقرار متهم ردیف اول این پرونده مبنی بر دریافت رشوه از مدیران مناطق، اظهارات مسئول دفتر متهم ردیف اول، کشف و ثبت مبالغ رشوه و گزارش سازمان بازرسی از دلایلی است که در کیفرخواست درج شده است؛ گفت: همچنین از دیگر اتهامات متهم ردیف اول این پرونده دو فقره اختلاس، سوءاستفاده از مقام قانونی، جعل و استفاده از سند مجعول است.

دادستان شهریار در ادامه، اتهامات دیگر متهمان پرونده را قرائت کرد.

پس از پایان قرائت کیفرخواست توسط دادستان شهریار، قاضی بابایی از متهم ردیف اول خواست در جایگاه قرار بگیرد.

قاضی بابایی خطاب به متهم ردیف اول گفت: ۸ عنوان اتهامی نسبت به شما مطرح شده است آیا این اتهامات را قبول دارید؟
متهم دفاعیات خود در رابطه با عناوین اتهامی را مطرح کرد و مدعی شد که این اتهامات را قبول ندارد.

دفاعیات شهردار سابق شهریار

وی با بیان اینکه عنوان شده است ۵ میلیارد تومان به عنوان رشوه دریافت کرده‌ام گفت من اگر می‌خواستم مبلغی را دریافت کنم به عنوان زیرمیزی می‌گرفتم این مبلغ که عنوان شده است دریافتی‌هایی بوده که در دفتر توسط دفتردار ثبت شده است.

وی درباره مبلغ ۲۷ میلیون تومان پرداختی رشیدی به پدرش گفت: این ۲۷ میلیون تومان در کیفرخواست به عنوان رشوه برای من در نظر گرفته شده است پدر من مصالح فروش بوده و آقای رشیدی هم ساخت و ساز میکرده است. من این موضوع را به عنوان رشوه قبول ندارم.

وی در دفاع از خود در مورد اتهام پرداخت بی ضابطه وام گفت: این مبالغ وام نبوده و تمام آن‌ها به حساب شهرداری بازپس داده شده است.

وی همچنین در بخش دیگری از دفاعیات خود در مورد تغییر کاربری اراضی و باغات گفت: تغییر کاربردی اراضی توسط کارشناس عمران بررسی شده است. درخواست داریم، کارشناسان نقشه برداری که کارمند شهرداری هم نباشند اراضی را بررسی کنند.

شهردار سابق شهریار گفت: آنچه در کیفرخواست به عنوان رشوه آمده همان هبه هایی است که بنده دریافت کردم و هزینه ادارات و سازمانهای شهرستان کردم و همه در دفتر ثبت شده است. وب افزود کدام انسان عاقل رشوه را در دفتر ثبت می نماید آن چیزی که دریافت شده هبه بوده و حتی یک ریال آن به جیب من نرفته است و تمام محل هزینه کرد هبه را قبل از بازداشت با مستندات تحویل دادستان شهریار دادم و از دادستان خواستارم که آن مدارک را به دادگاه ارائه نماید.


شهردار سابق شهریار افزود مبلغ ٢٠۶ میلیون تومان از همین هبه را هزینه احداث بوفه و سالن انتظار دادسرای شهریار کردم، احداث ساختمان در بیمارستان میلاد جانبازان، ترمیم سقف مدرسه دینارآباد، هزینه رهن خانه شهید مدافع حرم، خرید کانکس برای زلزله زدگان سر پل ذهاب، بخشی از هزینه هایی بود که از محل هبه هزینه نموده ام.
وی به قاضی گفت: تک تک مبالغی که از مودیان به عنوان هبه دریافت نموده در همان دفتر مشخص است که کجا هزینه شده که به محضر حضرتعالی تقدیم می نمایم
در ادامه قاضی بابایی ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی دادگاه ۲۶ دی ماه برگزار می‌شود.

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام ما اینجا کلیک کنید.

Visits: 3