امام جمعه موقت تهران: پول حاصل از کمیسیون ماده ۱۰۰ پول کثیفی است

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری از دولت، مجلس و قوه قضائیه خواست با سرعت و قاطعیت کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها را اصلاح کنند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری از دولت، مجلس و قوه قضائیه خواست با سرعت و قاطعیت کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها را اصلاح کنند.

به گزارش شهریارنگار، امام جمعه موقت تهران در سخنرانی خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران (۲۷ خرداد ماه) که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه ما در مبارزه با فساد و جلوه‌های آن، بسیاری از مواقع موفق نمی‌شویم و به نتیجه نمی‌رسیم، گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری‌ها از این مصادیق است؛ از سال ۴۵ این ماده کمیسیون وارد قانون شهرداری شده و دایره فعالیت آن به حوزه ساخت و ساز ساختمان و تا تغییر کاربری زمین‌ها بر می‌گردد که حسب ظاهر یک ماده قانونی است، اما تخلفاتی در بسیاری محور‌ها صورت می‌گیرد و آن تخلفات در این کمیسیون مطرح می‌شود و بیش از نیمی از پرونده‌ها با جریمه مالی بسته می‌شوند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه پول حاصل از کمیسیون ماده صد شهرداری پول کثیفی است و وارد مدیریت شهری شده، گفت: بسیاری از سرمایه داران از ابتدا به قصد تخلف در ساخت و ساز وارد این کار شده و با پرداخت ماده صد شهرک‌ها و ساختمان‌های آنچنانی می‌سازند؛ این کار آن‌ها ظاهرا قانونی است، اما این مسأله ریشه دار است و حادثه متروپل ریشه در این مسأله دارد.

متاسفانه تخلفات در ساخت و ساز یکی از منابع درآمدی برای شهرداری‌ها شده است و بروز تخلفات عمدی در ساخت و ساز‌های شهری را تشدید نموده‌است.

طریقه وصول این درآمد‌ها از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری در شهرداری‌ها است و کمیسیون ماده ۱۰۰ در واقع بزرگ‌ترین مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمانی است.

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام ما اینجا کلیک کنید.

Visits: 21