شهر جدید اندیشه، شهر فرهنگ و ادب با مردمان دوست داشتنی و مشکلاتی متعدد

کوثر حیدری شهروند شهر جدید اندیشه و فعال اجتماعی در ۱۲ آبان ۹۸  شهردار سابق شهر جدید اندیشه ( بهروز کاویانی) با اشاره به ۴ پروژه مهم نوید افتتاح آن ها را در دهه فجر امسال داد. ۴ پروژه پایانه مدرن مسافربری شهر جدید اندیشه، مرکز همایش ها، بازار روز ارکیده و بازار امیر کبیر […]

کوثر حیدری شهروند شهر جدید اندیشه و فعال اجتماعی

در ۱۲ آبان ۹۸  شهردار سابق شهر جدید اندیشه ( بهروز کاویانی) با اشاره به ۴ پروژه مهم نوید افتتاح آن ها را در دهه فجر امسال داد.

۴ پروژه پایانه مدرن مسافربری شهر جدید اندیشه، مرکز همایش ها، بازار روز ارکیده و بازار امیر کبیر پروژه هایی بودند که وعده افتتاح آنها در دهه فجر ۹۹ نوید بخش ارائه خدمات بهتر به شهروندان شهر جدید اندیشه بودند اما به نگاهی به وضعیت پروژه ها و میزان پیشرفت فیزیکی انها در میابیم فاصله بین وعده های داده شده و چیزی که به آن عمل شده است بسیار است و در یکسال گذشته اقدام امید بخشی مبنی بر تکمیل پروژه ها در دهه مبارک فجر انجام نشده است.

*پروژه پایانه مسافری مدرن اندیشه فاز ۳ که تا امروز جز عملیات پی ریزی و ایجاد اختلال در رفت و آمد مردم و سد معبر هیچ گونه روند صعودی نداشته است و بیش از انکه موجب حل مشکلات شهروندان اندیشه باشد بر مشکلات ایشان افزوده است.

پایانه مسافری فاز 3 اندیشه

مرکز همایش ها که پروژه ای ضروری و مورد نیاز شهر جدید اندیشه با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۵ درصد در مرحله اسکلت باقی مانده است.

شاید بازار روز امیر کبیر با حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ( مرحله سفت کاری ) تنها پروژه ای است که به بهره برداری نزدیک تر شده است و بازار روز ارکیده نیز وضعیت مشابهی را تجربه میکند.

روز ارکیده فاز 5 اندیشه
بازارچه امیر کبیر شهر جدید اندیشه
بازرچه امیر گ کبیر شهر جدید اندیشه

حال سوال این است با توجه به حجم بالای عملیات عمرانی باقی مانده و زمان اندک تا دهه فجر آیا پروژه های وعده شده به سرلانجام خواهند رسید؟

آیا علی ملکی شهردار اندیشه که در ۲۰ بهمن ۹۸ پس از کاویانی بر مسند مدیریت یکی از مهمترین شهرهای استان تهران نشسته است وعده های مدیر پیشین را عملی خواهد کرد؟

بی تردید انتظار شهروندان از شهردار برتر استان تهران به انتخاب بند پی استاندار تهران این است با اجرای این پروژه ها و ایجاد رفاه بیشتر در اندیشه مهر تاییدی بر این تصمیم و انتخاب استاندار زده و شائبه های این انتخاب را کمرنگ تر نماید.

با نگاهی به نیاز های واقعی شهروندان شهر جدید اندیشه و اولویت بندی پروژه ها مشخص است ساخت بازار روز ارکیده باتوجه به نیاز مبرم شهروندان فاز پنج، و با توجه به هزینه کمتر ساخت آن و زود بازده بودن از اولویت های شهر اندیشه است که با ساخت آن بسیاری از مشکلات شهروندان فاز ۵ را مرتفع خواهد نمود.

علاوه بر این ساخت به نظر می رسد احداث ۳۵ غرفه در زمینی به مساحت ۲۶۸۹ مترمربع با زیربنای ۲۴۴۷ مترمربع در مقایسه با ساخت مرکز همایش های بین المللی به مساحت ۸ هزار مترمربع با زیربنای ۱۴ هزار مترمربع اجرایی و سهل الوصول تر است.

آیا شهردار شهر جدید اندیشه با توجه به اولویت ها و نیاز شهروندان نسبت به تکمیل پروژه های نیمه تمام اقدام خواهد کرد؟

فاز یک اندیشه، شهر قوطی کبریت های سر به فلک کشیده

_ فاز یک پر شده از قوطی کبریت هایی که با مجوز شهرداری ارتفاعشان بلند و عرضشان کم تر می شود و نه تنها ضوابط طرح تفصیلی در ساخت و سازهای فاز یک اندیشه رعایت نمیشوند توجهی هم به سرانه های مورد نیاز شهروندان این منطقه از شهر شهریار نمیشود.

آیا دستور العمل های ایمنی در ساخت ساز های فاز یک رعایت شده است؟امکان عملیات امداد و نجات در اپارتمان های سر به فلک کشیده و پر تراکم فاز ۱ اندیشه وجود دارد؟

آیا سرانه های درمانی و بهداشتی، آموزشی، فضای سبز، انتظامی و… که از الزامات توسعه شهری هستند در فاز ۱ اندیشه رعایت شده اند؟

آیا در توسعه فاز یک اندیشه الزامات و نیاز های توسعه شهری رعایت شده است؟؟؟

ملاک تغییرات پی در پی شهردار منطقه ۱ اندیشه چه بوده است.اندیشه که به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین منطقه شهریار بعد از مرکز شناخته میشود در یک سال گذشته ۴ شهردار به خود دیده است( رحیم اسدی، محمد رضا وکیلی، حجت بابائی و علی اروجی) که هر یک تحصیلات، تجربه، تخصص و ویژگیهای متفاوتی داشته اند و هیچ همبستگی معنی داری بین شاخص های این افراد که هر یک چند صباحی به عنوان شهردار فاز ۱ گمارده شده اند دیده نمیشود.آیا بهروز کاویانی به عنوان شهردار شهریار به عنوان یکی از شهرهای مهم کشور پاسخی برای این تغییرات متوالی دارد؟

Visits: 43