تمساح در دریاچه چیتگر،حتما شوخی میکنید!

آثاری از یک خزنده خطرناک در دریاچه چیتگر دیده شده است. ردپا و بقایای خورده‌شده ماهی‌ها نشان می‌دهد که موجود گوشتخواری مانند تمساح از این اطراف عبور کرده است. هنوز از تمساح عکسی منتشر نشده و کسی این جانور را ندیده است، اما شایعات زیاد است. آثاری از یک خزنده خطرناک در دریاچه چیتگر دیده […]

  • آثاری از یک خزنده خطرناک در دریاچه چیتگر دیده شده است. ردپا و بقایای خورده‌شده ماهی‌ها نشان می‌دهد که موجود گوشتخواری مانند تمساح از این اطراف عبور کرده است. هنوز از تمساح عکسی منتشر نشده و کسی این جانور را ندیده است، اما شایعات زیاد است.
  • آثاری از یک خزنده خطرناک در دریاچه چیتگر دیده شده است. ردپا و بقایای خورده‌شده ماهی‌ها نشان می‌دهد که موجود گوشتخواری مانند تمساح از این اطراف عبور کرده است. هنوز از تمساح عکسی منتشر نشده و کسی این جانور را ندیده است، اما شایعات زیاد است. دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) چند روزی می‌شود که تعطیل شده است. تصور می‌شد این تعطیلی به خاطر تجمع مردم در این مکان تفریحی بوده باشد که انتشار کرونا را بیشتر می‌کرد.

البته بعضی بخش‌ها هم نیاز به تعمیر داشته‌اند و یکی از عوامل تعطیلی دریاچه همین موضوع اعلام شده بود که تصویری غیرواضح از شنا کردن موجودی در سطح آرام آب هنگام شب، شایعات حضور تمساح در دریاچه را داغ کرد. با این حال، مسئولان وجود تمساح را تأیید نکرده‌اند. در این بین، برخی نیز صحبت از ماهی‌های بزرگ‌جثه می‌کنند.

به طور نمونه امید نوش‌آذر، یکی از ساکنان اطراف دریاچه که علاقه خاصی به زیست شناسی و شناخت موجودات دریایی دارد، می‌گوید: «۲ سال پیش، اردک‌ماهی‌هایی در دریاچه رها شد تا با تغذیه ماهی‌هایی ریزتر، خطر حیات گونه‌های دیگر رفع شود. اما نکته اینجاست که اردک‌ماهی‌ها اگر کنترل نشوند، بسیار بزرگ و خطرناک شده و می‌توانند به جانوران روی سطح آب مثل اردک‌ها و مرغابی‌ها حمله کنند.» جدا از این مسئله بحث سمور‌ها هم تاکنون مطرح شده است که همگی در حد گمانه‌زنی هستند و نیاز به بررسی بیشتر از سوی کارشناسان محیط‌زیست و آتش‌نشانان دارند.

تمساح در دریاچه چیتگر….حتما شوخی میکنید!

مخابره گزارش حضور تمساح به آتش‌نشانی

تمساح در دریاچه چیتگر

محیط دریاچه چیتگر (شهدای خلیج‌فارس) کاملا مصنوعی است و آب آن در تصفیه‌خانه گردش می‌کند. ساحل اطراف و کف‌سازی، به‌صورت مصنوعی با سنگ‌ریزی و بتن ایجاد شده‌اند. محدوده اطراف نیز در میان بزرگراه‌ها و برج‌ها محصور است. برای انسان‌ها هم سخت است که با پای پیاده به دریاچه برسند. از ۲ هفته پیش که شایعه وجود تمساح شروع شد، تا‌کنون مدرک معتبری از وجود این حیوان به‌دست نیامده است، اما دیروز حجم اخبار پراکنده به حدی رسید که تعدادی از مسئولان شهری درباره آن اظهارنظر کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران در گفتگو با همشهری در این‌باره می‌گوید: «آتش‌نشانی بنا به وظیفه خود، وقتی خبری از وجود یک حیوان وحشی در سطح شهر دریافت کند، برای بررسی موضوع مراجعه خواهد کرد تا حیوان را شناسایی و مهار کند. در این مورد هم به ما خبر رسید که ردپا یا آثاری از تمساح گزارش شده

وی افزود: «ما با دستگاه سونار، سطح دریاچه را جست‌وجو می‌کنیم. اگر تمساحی در دریاچه وجود داشته باشد، با این جست‌وجو آن را پیدا خواهیم کرد. مراحل بعدی نیز طبق اصول کاری انجام می‌شود. معمولا این حیوانات باید بدون آسیب دیدن مهار و منتقل شوند.»

در مقابل، مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران وجود تمساح را رد می‌کند و می‌گوید: «از اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران درخواست کردیم که چند نوبت از محوطه و دریاچه چیتگر بازدید کردند و باتوجه به اطلاعات علمی، اینکه این گونه تمساح باشد، بعید است. تمساح یک جانور دوزیست است و در دمای کمتر از ۴ درجه سانتی‌گراد از بین می‌رود؛ در نتیجه دوزیست‌شناسان اعلام کردند که با توجه به برودت هوا تمساح بودن این جانور منتفی است.»

تمساح در دریاچه چیتگر….حتما شوخی میکنید!

Visits: 2