برگزاری مانور تخلیه اضطراری و اطفای حریق آتش نشانی در شهر قدس

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر قدس از برگزاری مانور تخلیه اضطراری و اطفای حریق در مدرسه شهید مرتضوی شهر قدس واقع در خیابان شهید شابوداغیان خبر داد. صبح امروز مراسم برگزاری متنور تخلیه اضطراری و اطفای حریق در مدرسه شهید مرتضوی در شهر قدس با حضور مدیرعامل سازمان آتش نشانی انجام شد .   وی اظهار […]

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر قدس از برگزاری مانور تخلیه اضطراری و اطفای حریق در مدرسه شهید مرتضوی شهر قدس واقع در خیابان شهید شابوداغیان خبر داد.

صبح امروز مراسم برگزاری متنور تخلیه اضطراری و اطفای حریق در مدرسه شهید مرتضوی در شهر قدس با حضور مدیرعامل سازمان آتش نشانی انجام شد .

 

وی اظهار کرد: هم‌زمان با فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل و لزوم آگاهی دهی و اطلاع‌رسانی سریع و صحیح این مانور با مشارکت اداره آموزش و پرورش و اورژانس شهرستان قدس با حضور ۳۴۰ نفر از دانش آموزان مدرسه شهید مرتضوی شهر قدس برگزار شد.

 

ارائه آموزش های ایمنی از جمله پناه گیری و تخلیه اضطراری به دانش آموزان از اهداف برگزاری مانور زلزله و ایمنی است.

از جمله هدف های برگزاری این مانورها را ارائه آموزش های ایمنی از جمله پناه گیری و تخلیه اضطراری به دانش آموزان است .

رزاقی در ادامه گفت : از آنجا که هدف پدافند غیرعامل جلوگیری یا پیشگیری مناسب در زمان وقوع حوادث و ارائه خدمات مناسب است، آموزش از جایگاه خاصی در این زمینه برخوردار است که با هماهنگی اداره آموزش و پرورش به مدت سه روز آموزش و برگزاری مانور توسط کارشناسان این سازمان با دانش‌آموزان و این معلمان مدرسه صورت گرفت.

 

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: در این مانور مراحل انجام کار بین اعضا، مشخص کردن وظایف مربوطه، مشخص کردن فرماندهی عملیات در محل حادثه، جمع آوری اطلاعات اضطراری، تعیین نقاط ایمن و غیر‌ایمن مدرسه، مشخص کردن تعداد پرسنل و دانش‌آموزان و برسی برقراری ارتباط درون برون‌سازمانی به‌ صورت کامل انجام گرفت

وی افزود : هدف از برگزاری این نوع مانور ها در سطح شهرستان شهریار و ملارد پایش هماهنگی بین ادارات آموزش و پرورش، آتش‌نشانی، دانش‌آموزان، اورژانس و … در شرایط اضطراری، برسی مسیرها و راه‌های دسترسی موجود، شناسایی پتانسیل دانش‌آموزان، برسی میزان آگاهی و مهارت افراد در زمینه واکنش در شرایط اضطراری و برنامه‌ریزی به هنگام زمانه‌ای خاص است.

اجرای مانورها و آموزش های این چنینی در طول سال به کاهش خطرات و عوارض جسمی، روحی و روانی و اضطراب دانش آموزان کمک می کند.

وی در پایان با اشاره به شرح عملیات متذکر شد: با پخش صدای آژیر اول در فضای مدرسه دانش آموزان و معلمان و تمام کادر آموزش اقدام به پناه‌گیری و با پخش صدای آژیر دوم اقدام به تخلیه اضطراری ساختمان مدرسه کردند و در هنگام خروج به حیاط تمام اعضا با حریق روبه‌رو شدند و توسط دانش‌آموزان آموزش‌دیده (همیاران آتش‌نشان) حریق اطفا و در نهایت با بازبینی ساختمان سه مجروح فرضی توسط نیروهای اورژانس برای مداوا به مرکز درمانی منتقل شدند.

Visits: 18