افتتاح گرمخانه نگار شهریار به جبران کم کاری مدیریت شهری شهریار

جبران کم کاری مدیریت شهری در ساماندهی متکدیان و معتادین متجاهر با افتتاح گرمخانه نگار شهریار دکتر منصور شهبازیان، عضو شورا و فرزند خانواده اهدا کننده زمین گرمخانه شهریار در گفتگو با خبرنگار شهریار نگار از افتتاح گرمخانه نگار شهریار در دهه مبارک فجر خبر داد. 📝 کوثر حیدری آسیب دیدگان اجتماعی در تمامی جوامع […]

جبران کم کاری مدیریت شهری در ساماندهی متکدیان و معتادین متجاهر با افتتاح گرمخانه نگار شهریار


دکتر منصور شهبازیان، عضو شورا و فرزند خانواده اهدا کننده زمین گرمخانه شهریار در گفتگو با خبرنگار شهریار نگار از افتتاح گرمخانه نگار شهریار در دهه مبارک فجر خبر داد.


📝 کوثر حیدری


آسیب دیدگان اجتماعی در تمامی جوامع حتی جوامع مترقی وجود دارند که هر روزه تعداد آنان رو به افزایش است.

این افراد به دلایل مختلف ازجمله اعتیاد، بیماری های خاص و… از خانواده و جامعه طرد شده و اکثر این افراد از طریق شغل های کاذب و غیرقانونی مثل فروش مواد، سرقت، تکدی گری، تن فروشی، سرقت و… امرار معاش می کنند.

تا به حال اخبار گوناگونی از کارتن خواب هایی که در حومه شهر و خرابه ها هستند شنیده اید. اگرچه این کارتن خواب ها در تمامی فصول در حال عذاب هستند

ولی در فصل زمستان این مشکل پررنگ تر می شود به همین دلیل مکان هایی به طور موقت و استیجاری برای این افراد اختصاص یافته است که جوابگوی نیازها نبوده

و عمدتا جز از حالت شعار خارج نشده و هرگز عملیاتی نشده است و همچنان این مشکل پابرجاست.

در پی حل این مشکل شهرداری شهریار با حمایت خیرین تصمیم به ساخت گرمخانه نگار شهریار به عنوان اولین گرمخانه غرب استان تهران گرفت.

گرمخانه نگار در زمینی به مساحت ۲۸۵۰ متر هبه شده از طرف خانواده نیکوکار شهبازیان به کمک شهرداری شهریار در حال ساخت و تجهیز است.

این گرم خانه با سوله ای به وسعت ۸۰۰ متر دارای شش سوییت، ۱۶۰ تخت خواب قابل ارتقا به ۴۰۰ نفر به طور کف خواب به اضافه ی فضای جداگانه ی اداری است که قرار است در ۲۲ بهمن ماه ۹۹ به فاز بهره برداری برسد.


این گرمخانه با محوریت اسکان افراد آسیب دیده، در تمام فصول پس از رسیدن به فاز بهرداری کمک سازمان های گوناگونی اعم از نیروی انتظامی، دادسرا، سازمان های بهزیستی و بهداشت و درمان را می طلبد.
از جمله مزایای فعالیت گرمخانه نگار شهریار علاوه بر ساماندهی متکدیان و بی خانمانان می‌توان به سهولت غربالگری، شناسایی بزهکاران، درمان ساده تر بیماران، تهیه شناسنامه، برنامه ریزی و توانمند سازی این افراد اشاره نمود.

یکی دیگر از اهداف این گرمخانه آموزش تکنیک و حرفه به اعضای گرمخانه نگار شهریار می باشد تا پس از پایان دوره بیماری و برگشت به آغوش خانواده به بازار کسب و کار ورود کنند

و آغازگر زندگی جدیدی باشند.


هرچند ظرفیت گرمخانه نگار شهریار به نسبت جمعیت کارتن خواب شهرستان شهریار

کافی نیست اما این گرمخانه می کوشد تا حد توان این معضل را پوشش دهد.
به امید آنکه هیچ کارتن خوابی در سطح شهر باقی نماند و این مهم شدنی نیست

مگر با کمک خیرین و نیکوکاران محترم شهر.
خداوند به خانواده شهبازیان، سلامت، تندرستی، برکت و عاقبت به خیری عنایت فرماید.

Visits: 326