گالری تصاویر مراسم اختتامیه جشنواره شعر دانش آموزی شهریار بزرگداشت استاد اسحاقی

جشنواره شعر دانش آموزی شهریار در فرهنگسرای استاد شهریار برگزار شد گزارش تصویری از مراسم پنجمین سالگرد درگذشت استاد زنده یاد حشمت الله اسحاقی و شب شعر بزرگ اختتامیه سومین دوره مسابقات شعر دانش آموزان شهرستان شهریار با حضور اساتید برجسته کشوری و شاعران برتر انجمن ادبی رویش،که روز یکشنبه ۷ بهمن ۹۷ در فرهنگسرای […]


جشنواره شعر دانش آموزی شهریار در فرهنگسرای استاد شهریار برگزار شد

گزارش تصویری از مراسم پنجمین سالگرد درگذشت استاد زنده یاد حشمت الله اسحاقی و شب شعر بزرگ اختتامیه سومین دوره مسابقات شعر دانش آموزان شهرستان شهریار با حضور اساتید برجسته کشوری و شاعران برتر انجمن ادبی رویش،که روز یکشنبه ۷ بهمن ۹۷ در فرهنگسرای استاد شهریار برگزار گردید.

استاد مرحوم حشمت الله اسحاقی که از وی به عنوان پدر شعر شهریار نیز یاد میشود شاگردان بسیار در عرصه شع و ادب در شهریار تربیت نمود.وی اخلاق و احترام را سرلوحه آموزشهای خود قرار داده و توانست شاگردانی قوی در بعد فنی و با اخلاق تحویل جامعه نماید.


در رثای استاد حشمت الله اسحاقی اشعارش ، زندگی اش و معلمی اش را باید در یک راستا دید . وقتی وی روی در نقاب خاک کشید   مراسم ختم او با استقبال فراوانی روبرو شد  و افراد متفاوت از افکار و اقشار مختلف به احترامش در مراسم حاضر شدند  . این میزان استقبال فراتر از این بود که او  را شاعر و دارای کلاس ها منظم شاعری یا معلمی با سابقه و.خوشنام بدانیم . استاد از یک سرمایه اجتماعی برخوردار بود. سرمایه ای که او را فراتر از شاعری و معلمی قرار میداد  و به مثابه   یک ظرفیت (جوهر اجتماعی) که هماهنگی و همکاری را در جامعه و گروه ، تسهیل می کند  عمل می کرد و  از این روست که وی می کوشید  ظرفیت فوق را در  مسیر شکل گیری و نهادینه شدن انجمن های ادبی و مراکز فرهنگی به کار گیرد و پدرانه و معلمانه   در تقویت و ارتقای شاعران جوان  کوشش نماید. سرماه اجتماعی استاد اسحاقی نشان داد که میتوان اهل شعر و ادب بود و در مسیری خارج از  سیاست  و بدون نیاز به  جمع آوری را  ی های انتخاباتی سرمایه اجتماعی کسب کرد و اینچنین  سرمایه را در خدمت فرهنگ و ادب قرار داد .

در این مراسم که با حضور استاد محمد علی بهمنی و علاقمندان بی شمار به شعر و ادب در شهرستان شهریار برگزار شد برگزیدگان شعردانش آموزی اشعار خود را برای حاضرین قرائت نمودند.

نکته جالب توجه وجود این میزان استعداد های درخشان در زمینه شعر و ادبیات در سطح شهرستان بود که تا کنون کمتر به ایشان توجه شده بود.

جشنواره شعر دانش آموزی شهریار

Visits: 15