کد پستی مناطق شهرستان شهریار

هر چیزی یک نام و نشانی دارد. همه ما دارای نام و نام خانوادگی هستیم و منازل همه ما دارای یک آدرس است. در تمامی خانه های ما شماره تلفنی وجود دارد. تلفن های همراه ما هم یک شماره ای دارد. همان طور که می بینید اطراف ما تعداد زیادی عدد و رقم و نشانی […]

هر چیزی یک نام و نشانی دارد. همه ما دارای نام و نام خانوادگی هستیم و منازل همه ما دارای یک آدرس است. در تمامی خانه های ما شماره تلفنی وجود دارد. تلفن های همراه ما هم یک شماره ای دارد. همان طور که می بینید اطراف ما تعداد زیادی عدد و رقم و نشانی وجود دارد که کدپستی یکی از آنها است. کد پستی مناطق شهرستان شهریار در این مطلب برای استفاده شما به اشتراک گذاشته شده است

کدپستی یک آدرسی است که از ۱۰ رقم عدد تشکیل شده است و کاربردهای فراوانی دارد. کاربرد اصلی آن برای ارسال نامه ها و یا بسته هایی پستی است ….


کد پستی چیست

کدپستی یک آدرسی است که از ۱۰ رقم عدد تشکیل شده است و کاربردهای فراوانی دارد. کاربرد اصلی آن برای ارسال نامه ها و یا بسته هایی پستی است که توسط شرکت پست ارسال می گردند.معمولا پنج رقم اول کدهای پستی نشانگر مشخصه شهر مقصد و یا نشانگر گشت کدپستی هستند اما پنج رقم دوم کدهای پستی مشخصه مکانی مقصد و یا کد توزیع را بیان می‌کنند.

نحوه تعیین کد پستی مناطق شهرستان شهریار

مشخص کردن کد های پستی از یک قاعده خاصی پیروی می‌کند یعنی برای این که به یک مکانی کدپستی اختصاص یافته شود باید یک سری از قوانین را رعایت کرد تا آن کد یک کد معتبر پستی شناخته شود یکی از مسائلی که در تعیین کردن کد های پستی باید رعایت شود این است که در ۵ رقم اول کد ها نباید از اعداد ۰ و ۲ استفاده شود این ممنوعیت استفاده بدون دلیل نیست و دلیل آن هم این است که عدد صفر و دو با عدد های به ترتیب ۵ و ۳ دارای تشابه ظاهری هستند به همین علت اگر از اعداد ۰ و ۲ استفاده شود ممکن است که این اعداد به اشتباه خوانده شوند و این مسئله مشکلاتی را ایجاد می کند. به همین علت است که از این اعداد استفاده نمی‌شود.

نحوه اختصاص کد پستی مناطق شهرستان شهریار

 در حال حاضر در کل کشور ایران حدود ۵۲ میلیون کدپستی مختلف وجود دارد که به مکان های متفاوتی اختصاص داده شده اند. برای تخصیص دادن یک کد به یک محلی خاص باید یک نهادی وارد عمل شود تا بتوانند یک کد معتبر را تخصیص دهد. در کشور ما اداره کل جغرافیایی و مکانی کشور این کار را انجام می‌ دهد. نکته قابل توجه این است که اداره کل جغرافیایی و مکانی کشور کارت تخصیص دادن کد های پستی را زیر نظر شرکت ملی پست انجام می دهد. اداره کل جغرافیایی و مکانی کشور امکانات متفاوتی را در اختیار مردم قرار می‌ دهد. این امکان ها را می تواند برای شرکت‌های دولتی و یا شرکت‌ های خصوصی به کار برد.  در موارد زیر تعدادی از خدمات اداره کل جغرافیایی و مکانی کشور برای شما عزیزان نوشته شده است.

این اداره  امکان دریافت کدپستی با استفاده از نشانی را دارد یعنی مجهز به یک سامانه است که این سامانه توانایی آن را دارد که با وارد کردن نشانه یک مکان کدپستی آن را در اختیار ما قرار دهد. اداره کل جغرافیایی و مکانی دارای یک سامانه است که به کمک آن می‌ توان از  استاندارد بودن یک کدپستی آگاه شد. نام این سامانه سانا است و کلمه سانا مخفف عبارت سامانه استعلام نشانی استاندارد ایران است یعنی می توان به کمک آنها استعلام کدپستی ده رقمی را انجام داد. این اداره دارای سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان است که به ان سینا گفته می شود. با استفاده از سامانه گواهی کدپستی این امکان فراهم می شود که صدور گواهی کدپستی به صورت آنلاین انجام شود. اداره کل جغرافیایی و مکانی دارای یک وب سرویسی است که به کمک آن می توان با استفاده از شماره تلفن ثابت کدپستی را دریافت کرد.

روش های یافتن کد پستی مناطق شهرستان شهریار

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که هنگام پر کردن برخی فرم‌ها، همه اطلاعات شخصی خود را نوشته‌اید و در یک گزینه مانده‌اید. کد پستی ۱۰ رقمی..

این کد پستی ۱۰ رقمی پاشنه آشیل بسیاری از ایرانی‌ها است و به نظر می‌رسد که حفظ کردنش کمی سخت است. اما ایرادی ندارد. گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، با قابلیت اتصال به اینترنت، چند سالی است که جای بسیاری از عملکردهای مغز ما را گرفته است. با وجود این‌که می‌توانید اطلاعات شخصی‌تان، از جمله همین کد پستی ۱۰ رقمی مشهور را در بخشی از حافظه‌گوشی تلفن همراه هوشمندتان، که می‌دانم لحظه‌ای از خودتان دورش نمی‌کنید ثبت کنید تا در صورت نیاز، معطل نمانید، اما اگر حتی این کار را هم نکرده باشید، در این‌جا نیز ۳ روش برای پیدا کردن کد پستی ۱۰ رقمی ارائه می‌دهیم.

۱) کارت‌های ملی قدیمی

سال گذشته، بسیاری از کارت‌های ملی ایرانیان تعویض شده و جای خود را به کارت‌های شناسایی یا کارت‌های هویتی الکترونیک دادند. اگر هنوز هم همان کارت‌های قدیمی‌تان را در اختیار دارید، کافی کارت را برگردانده و به پشت آن نگاه کنید. اولین چیزی که نوشته شده است، کد پستی شما است. به همین راحتی!

) اینترنت، اینترنت و اینترنت …

امروزه بسیاری از سوالات و مشکلات ما به دست همان اینترنت حل می‌شود. تا جایی که به تازگی‌ها مقاله‌ای خواندم در مورد این‌که گوگل ما را خنگ می‌کند! این هم ادامه همان داستان است…

شما کافی است هر جا به مشکل برخوردید، گوشی تلفن همراه هوشمندتان را از جیب مبارک درآورده، وارد گوگل شده و پورتال شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را سرچ کنید.

با وارد شدن به این پورتال، مشاهده خواهید کرد که در قسمت سمت چپ، پایین، گواهی کد پستی قرار داده شده است. مشاهده می‌کنید که زیر این لینک نوشته شده است «کد پستی خود را اینجا بیابید».

در صفحه جدیدی که برایتان باز می‌شود، مجموعه‌ای از خدمات آنلاین و الکترونیک پستی ارائه شده است که می‌توانید به هرکدام نیاز داشتید درخواست بدهید. برخی از این خدمات عبارتند از:

  • کد یاب
  • صدور گواهی کد پستی
  • پیگیری درخواست
  • درخواست کد پستی جدید
  • سامانه استعلام نشانی ایرانیان (سانا)
  • و …

در این قسمت، در صورتی که نشانی دقیق و کامل محل مکان حغرافیایی مورد نظرتان را می‌دانید، همان را وارد کرده و کد پستی ۱۰ رقمی مربوطه را دریافت کنید. در غیر این‌صورت می‌توانید از خود سیستم کمک بگیرید. الگوریتم موجود در این سامانه، به صورت منطقی و مرحله‌ای طی گام‌هایی آدرس مورد نظر را از شما پرسیده و به کد پستی ۱۰ رقمی مورد نظر می رسد. البته، اخیرا این سیستم بسیار هوشمندتر هم شده و پیشنهاداتی را نیز مطرح می‌کند که می‌تواند شما را سریع‌تر به آدرس و کد پستی مورد نظر برساند.

) پیدا کردن کد پستی از طریق شماره تلفن

سابق بر این، یکی دیگر از خدماتی که پورتال شرکت ملی پست ایران ارائه می‌داد این بود که امکان دستیابی به کد ملی با استفاده از شماره تلفن‌های ثابت را نیز میسر می‌ساخت. لینک و قابلیتی که چند وقتی از سایت حذف شده و فعلا در دسترس نیست.

البته، به گفته حسین مهری، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، این روش صرفه به این دلیل از کار افتاده است که به مشکل برخورده و به محص برطرف شدن مشکلات، مجددا در دسترس عموم مشترکین قرار خواهد گرفت.

کد پستی تمام مناطق شهرستان شهریار

ردیفنام شهر و یا شهرککدپستی
۱کد پستی اندیشه فاز یک۳۱۶۸۸
۲اندیشه فاز یک۳۱۶۸۹
۳اندیشه فاز دو۳۱۶۸۶
۴کد پستی اندیشه فاز سه۳۱۶۸۶
۵اندیشه فاز سه۳۱۶۸۷
۶کد پستی اندیشه فاز چهار۳۱۶۸۱
۷کد پستی اندیشه فاز پنج۳۱۶۸۱
۸کد پستی شهریار۳۳۵۱۶
۹شهریار۳۳۵۱۷
۱۰شهریار۳۳۵۱۸
۱۱شهریار۳۳۵۱۹
۱۲کد پستی وحیدیه۳۱۱۵۶
۱۳وحیدیه۳۱۱۵۷
۱۴کد پستی فردوسیه۳۳۵۷۱
۱۵کد پستی خادم آباد۳۱۱۴۷
۱۶کد پستی نصیرآباد۳۱۱۴۶
۱۷باباسلمان۳۳۵۴۱
۱۸صادقیه۳۳۵۴۱
۱۹کد پستی امیریه ( بردآباد)۳۳۵۱۱
۲۰کد پستی سعید آباد۳۳۵۳۱
۲۱کد پستی شاهد شهر۳۳۵۱۳
۲۲کد پستی صبا شهر۳۳۵۶۱
۲۳رزکان۳۳۵۵۱
۲۴دینارآباد۳۳۵۵۱
۲۵اسکمان۳۳۵۵۱
۲۶رضی آباد بالا و پائین۳۳۵۵۱
۲۷کرادمیر۳۳۵۵۱
۲۸بکه۳۳۵۵۱
۲۹رزنان بالا و پائین۳۳۵۳۱
۳۰دهشاد بالا و پائین۳۳۵۵۱

Visits: 10953