کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان ملارد تشکیل جلسه داد

چهارمین جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان ملارد به ریاست مجتبی شاهقلیان معاون سیاسی انتظامی فرمانداری و با حضور چراغی کارشناس امور بانوان فرمانداری و نمایندگان بانوان در دستگاه های دولتی و غیر دولتی برگزار شد. مجتبی شاهقلیان معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ملارد ، در این جلسه با بیان اینکه مهار و کنترل […]

چهارمین جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان ملارد به ریاست مجتبی شاهقلیان معاون سیاسی انتظامی فرمانداری و با حضور چراغی کارشناس امور بانوان فرمانداری و نمایندگان بانوان در دستگاه های دولتی و غیر دولتی برگزار شد.

مجتبی شاهقلیان معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ملارد ، در این جلسه با بیان اینکه مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی یکی از اولویت‌های برنامه ششم توسعه است. گفت: در این برنامه وظایف دستگاه‌های اجرایی به‌ طور مجزا مشخص و تقسیم وظایف شده است. شاهقلیان خطاب به بانوان حاضر در جلسه اظهارداشت: شما نه تنها به عنوان نماینده ادارات بلکه به عنوان نماینده همه زنان این شهرستان باید شناخت از جایگاه واقعی خود، با مطالعه و آشنایی با قوانین برنامه ششم توسعه، مطالبه‌گر جایگاه واقعی بانوان در همه بخش‌های سیاسی و اجتماعی در این برنامه باشید. معاون فرماندار ملارد از کارشناسان بانوان ادارات شهرستان خواست تا با رصد لایه‌های مختلف اجتماعی، مسائل و آسیب‌های مربوط به حوزه بانوان را شناسایی و به‌وسیله ابزارها و امکانات که در اختیار دارند در خصوص رفع این مسائل و انعکاس جایگاه آنان کوشا باشند. وی در ادامه به اعطای تسهیلات با سود کم بهره  از سوی دولت با تشکیل تعاونی ها در روستاها اشاره کردوگفت: بانوان می توانند از این ظرفیتی که دولت در سطح روستاها برای توانمندسازی روستائیان در نظر گرفته است استفاده کنند. در ادامه کارشناس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ملارد با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی با کارمزد ۶ درصد به روستاییان گفت: شرکت‌های تعاونی در اولویت دریافت وام‌ها قرار دارند که میزان این تسهیلات از ۵۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان می باشد. نماینده امور بانوان در آموزش و پرورش شهرستان ملارد هم در این جلسه گزارشی از عملکرد دستگاه خودرا در حوزه بانوان در شش ماهه سال جاری بیان نمود.

Visits: 3