نامزد های احتمالی شرکت در انتخابات مجلس یازدهم شهریار (حوزه شهریار، قدس و ملارد (مشق) )را بشناسیم

نامزد های احتمالی شرکت در انتخابات مجلس یازدهم شهریار را بشناسیم چیزی حدود یکسال دیگر تا آغاز رقابت برای کرسی های مجلس یازدهم فرصت باقی است.آنچه مشخص است افراد مستقل و جناح های سیاسی سرار کشور از هم اکنون یار کشی خود را برای انتخابات آغاز نموده و به صورت محسوس و نا محسوس فعالیت […]

نامزد های احتمالی شرکت در انتخابات مجلس یازدهم شهریار را بشناسیم

چیزی حدود یکسال دیگر تا آغاز رقابت برای کرسی های مجلس یازدهم فرصت باقی است.آنچه مشخص است افراد مستقل و جناح های سیاسی سرار کشور از هم اکنون یار کشی خود را برای انتخابات آغاز نموده و به صورت محسوس و نا محسوس فعالیت های انتخاباتی خودر را شروع کرده اند و شهریار نیز مستثنا نیست.

با توجه به افزایش سهمیه شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی رقابت در این حوزه انتخابیه داغ تر از همیشه خواهد بود و به نظر میرسد بر خلاف دوره های گذشته که بیشتر رنگ و بوی قومی و محلی داشت انتخابات مجلس یازدهم شهریار بیشتر به صورت ائتلافی و در قالب جناح های سیاسی صورت پذیرد.

بی تردید قواعد بازی در این دوره باتمام دوره های گذشته متفاوت خواهد بود و باید صبر کرد و دید شرایط چگونه شکل خواهد گرفت و نتیجه انتخابات چگونه خواهد شد.

بر آن شدیم با توجه به سابقه دوره های گذشته و شواهد و قرائن موجود نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس یازدهم شهریار  را به صورت اجمالی معرفی نمائیم.

آنچه مسلم است اسامی تنها حدس و گمان بوده و از قطعیت برخوردار نیست.

 

بی شک محمد محمودی شاه نشین نماینده فعلی حوزه مشق ( حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد) از اصلیترین گزینه های حضور دردور آینده مجلس از این حوزه انتخابیه است.

محمودی که حالا سابقه حضور در مجلس را نیز به سوابق خود اضافه نموده و با توجه به حضور وی در مجلس احتمال نامزدی وی در انتخابات بیشاز سایر گزینه ها به نظر میرسد.
وی متولد ۱۳۴۳  بود و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرائی میباشد. از جمله سوابق اجرائی محمودی شاه نشین میتوان به :

  • یک دوره حضور در مجلس (مجلس دهم)
  • رئیس هیئت بر نظارت انتخابات شوراهای کشور (۱۳۹۶)
  •  شهردار شهرهای رباط کریم ، نظرآباد ، بومهن و ملارد ( ۱۳۷۱ الی ۱۳۷۸(
  •  عضو هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران ( ۱۳۷۰ الی ۱۳۷۵ (
  •  عضو هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداریهای استان تهران ( ۱۳۷۴ الی ۱۳۷۹ (
  • عضو شورای اسلامی شهرقدس ( دوره اول و دوم )( ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۶(
  • رئیس شورای اسلامی استان تهران ومنتخب دوره چهارم شورای اسلامی شهر قدس ( ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۴ (

اشاره نمود.

سعید ناجی فرماندار پیشین شهریار و معاون سیاسی استانداری سمنان گزینه بعدی است که احتمال حضورش در انتخابات بیش از سایرن محتمل است.

وی متولد شهریار شهریار بوده و  دارای مدرک تحصیلی دکتری روابط بین الملل ) علوم سیاسی (میباشد.

از جمله سوابق اجرائی وی میتوان به :

  • معاون سیاسی استانداری سمنان از ۹۶
  • فرماندار شهریار ۹۳- ۹۶
  • فرماندار بهارستان ۹۱-۹۳
  • معاون پژوهشی اداره کل آموزش استانداری تهران
  • رئیس کمیته برنامه ریزی و بودجه استانداری تهران
  • معاون فرمانداری اسلامشهر

اشاره نمود.

حسین حق وردی گزینه بعدی است که باتوجه به سوابق حضور د انتخابات و میزان رای بالائی که در دوره قبل اخذ نموده است از گزینه های احتمالی حضور در رقابت انتخابات است. وی هم اکنون دانشجوی دکتری رشتۀ تاریخ اسلام بوده و فرهنگی است.

حق وردی درر سال ۸۶ با کسب ۷۳۰۰ رأی به دورۀ سوّم شورای شهرشهریار راه یافت و در انتخابات نهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی شرکت نموده و با أخذ ۵۴۸۵۱ رأی در حوزۀ انتخابیّۀ شهریار- ملارد و قدس از راه یافتن به مجلس باز ماند.

در چهارمّین دورۀ انتخابات شورای اسلامی شهریار با کسب ۱۸۵۶۵ رأی وارد شورای شهر شد و در انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی نیز با اخذ ۶۷۱۸۳ رای با اختلافی اندک از راه یافتن به دور دوم باز ماند.

حسین گروسی نماینده دو دوره مجلس از حوزه انتخابیه شهریار نیزاز نامزدهای احتمالی حضور در انتخابات است.

وی متولد سال ۱۳۴۳ شهرستان بیجار بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است.

گروسی نماینده دور هشتم و نهم مچلس شورا اسلامی از حوزه شهریار، قدس و ملارد بوده است و در دور دهم دررقابت با محمد محمودی شاه نشین از حضور در مجلس باز ماند.

 

از جمله سوابق اجرائی وی میتوان به:

  • رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی شهرقدس
  • رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی شهرستان شهریار
  • بخشدار گلستان و کارشناس سیاسی استانداری تهران
  • عضو و نایب رئیس اولین دوره شورای اسلامی شهرقدس
  • رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بیجار
  • رئیس کونگ فوتوآ کشور
  • فرماندار شهرستان بیجار

اشاره نمود.

 

 

 

احمد ربیع زاده متولد  ۱۳۴۵ و متولد سقیر چین شهریار از گزینه های جدی دیگر حضور در انتخابات است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی است.

وی  در سال ۱۳۸۵ به عنوان دومین رئیس آموزش و پرورش ملارد منصوب گردید و در اولین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا عضو و دبیر هیات نظارت برانتخابات شهرستان شهریار بوده و از سال ۱۳۷۹ به عنوان مسئول دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات شورای نگهبان در شهرستان شهریار منصوب واز همان سال به عنوان رئیس هیات نظارت بر انتخابات مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی دوره های ۷ ، ۸ ، ریاست جمهوری دوره های ۸ و ۹ ، خبرگان رهبری دوره های ۳ و ۴ از سوی شورای محترم نگهبان انتخاب گردید .

همکاری ربیع زاده با شورای نگهبان تا سال ۱۳۸۶ ( یعنی سال انتصاب وی به عنوان معاون سیاسی ، انتظامی فرمانداری شهریار ادامه داشت که به لحاظ تعارض و تداخل بین اجرای انتخابات و نظارت بر انتخابات از مسئولیت دفتر نظارت استعفاء داده و به عنوان رئیس ستاد انتخابات شهرستان شهریار منصوب گردید .

ربیع زاده در تاریخ ۸/۳/۸۶ با امضاء استاندار وقت تهران ( دکتر کامران دانشجو ) به عنوان معاون سیاسی ، انتظامی فرمانداری شهریار منصوب ربیع زاده در تاریخ ۱۱/۸/۸۸  به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان شهریار منصوب و در تاریخ ۳/۱۱/۸۸ رسما به عنوان فرماندار شهرستان شهریار با حکم وزیر کشور شروع به فعالیت نمود

ربیع زاده در تاریخ ۸/۴/۱۳۹۰ جهت شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سمت فرمانداری استعفاء و با اخذ حدود ۰۰۰/۶۵ رأی بعنوان نفر دوم از حوزه انتخابیه  شهریار ، قدس و ملارد انتخاب گردید .

وی در تاریخ ۱۱/۸/۹۱ به عنوان دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با حکم وزیر وقت کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری مشغول به خدمت شد

وی در انتخابات مجلس دهم نیز با اخذ ۶۲۵۶۶ رای از راه یای به مجلس باز ماند.

 

سمیه کلهر فرزند حاج ابوالفضل کلهر نماینده پیشین شهریار در مجلس شورای اسلامی  و متولد شهریاردارای مدرک  دکتری،رشته علوم قرآن و حدیث میباشد.

وی در دوره دهم مجلس با اخذ ۴۱۴۵۶ رای نشان داد پتانسیل های بالائی برای دوره های آتی دارد و در واقع پدیده انتخابات دور دهم مجلس بود.
ازجمله سوابق اجرائی وی میتوان به :

  • ریاست دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس
  • عضو هیات علمی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قدس
  • فرمانده پایگاه بسیج و گردان الزهرا

اشاره نمود.

 

دکتر محمدعلی کوزه گر نماینده دور ششم مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی متولد ۱۳۴۴ نیز از گزینه های حضور در انتخابات است.
وی دارای مدرک دکتری پزشکی بوده و از محبوبیت بالائی بین شهروندان این حوزه انتخابیه برخورداراست.

از جمله سوابق اجرائی وی میتوان به :

  • نماینده دوره ششم شهریار در مجلس شورای اسلامی
  • قائم مقام مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی کشور
  • تدریس در دانشگاه آزاد شهرقدس به عنوان عضو هیات علمی   از سال ۱۳۸۰
  • مشاور وزیر آموزش و پرورش سال  ۱۳۸۳ و۱۳۸۴
  • رئیس بیمارستان فرهنگیان (شهید باهنر تهران  ) 

 

اشاره نمود.

 

علیرضا احمدی و  حسین رضایان نیزاز جمله گزینه های احتمالی حضور در عرصه انتخابات ۹۸ میباشند.

علاوه بر اینها سید علی  اینانلو معاون سسیاسی فرمانداری قدس و معاون سیاسی پیشین فرمانداری شهریار که سالها به عنوان بخشدار بخش مرکزی شهریار مشغول به فعالیت بوده است نیز از جمله گزینه های احتمالی حضور در عرصه رقابتهای انتخابات ۹ میباشد.

و نهایتا داوود کرمی فرماندار پیشین شهرستان ملارد نیز از جمله گزینه های احتمالی حضور در انتخابات ۹۸ از حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد خواهد بود.

 

حال باید دید با توجه به مشخص شدن وضعیت تعداد کرسی های این حوزه انتخابیه در مجلس و شرایط سیاسی و اجتماعی کشور آیا رقابت در این حوزه انتخابیه به صورت سنتی و قومیتی صورت خواهد گرفت و یا تحت تاثیر بیش از پیش جریان های سیاسی و اجتماعی و به صورت منسجم تر برگزارخواهد شد.

آنچه مهم است گروه های مردمی و جریان های اجتماعی اینحوزه انتخابیه میبایست بسیار هوشیار اوضاع را رصد نموده و با هدایت افکار عمومی به سمت انتخاب بهترین و کارامد ترین گزینه ها بستر را برای پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر این حوزه انتخابیه که از نقاط استراتژیک کشور نیز میباشد فراهم نمایند.

باید صبر کرد و منتظر اخبار شهریار در ایام انتخابات بود و خبر شهریار را از منابع معتبر دنبال نمود.

 

انتخابات مجلس یازدهم شهریار /

Visits: 142