گزارش اختصاصی شهریار نگار از حادثه انفجار در امیریه

  ظهر امروز آرامش شهروندان امیریه با شنیدن صدای انفجارهای مهیب بر هم خورده و شهروندان شاهد بالا رفتن ستون ضخیم و سیاه دود به آسمان بودند. دلیل انفجار در امیریه  وقوع حادثه و آتش سوزی در کارگاه سیلندر گاز  پر کنی واقع در امیریه بوده است. در تماس تلفنی خبرنگار شهریار نگار ، از […]

 

ظهر امروز آرامش شهروندان امیریه با شنیدن صدای انفجارهای مهیب بر هم خورده و شهروندان شاهد بالا رفتن ستون ضخیم و سیاه دود به آسمان بودند.

دلیل انفجار در امیریه  وقوع حادثه و آتش سوزی در کارگاه سیلندر گاز  پر کنی واقع در امیریه بوده است.

در تماس تلفنی خبرنگار شهریار نگار ، از مهندس کریمی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهریار علت این حادثه را جویا شد.

مهندس کریمی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری شهریار در خصوص حادثه انفجار در امریه عنوان کرد:

آتش سوزی از قسمت سکوی شارژ سیلندرهای گاز آغاز شده که ابتدا یکی از کپسول ها دچار حریق میگردد و حریق به سایر قسمتها سرایت مینماید.دو عدد ازکپسولها که به علت فرسودگی از مقاومت کمتری برخوردار بوده اند،قبل از عمل نمودن سوپاپ اطمینان بر اثر حریق دچار انفجار شده و به گاوداریهای اطراف پرتاب گردیده  که موجب حریق علوفه های انبار شده در این گاوداریها گردیده اند.

کریمی ادامه داد کپسولهای گاز دارای سوپاپ اطمینان میباشند که در اثر گرما آزاد شده و موجب میشود کپسولها با حالت شمع سوزی بسوزند منفجر نشوند.بر همین مبنا کارشناسان آتش نشانی شهریار با جدا سازی کپسولهایی که سوپاپ آنها عمل نموده بود اولین قسمت از عملیات را آغاز نمودند.

آتش نشانان شهریار در اقدامی کارشناسی و شجاعانه  ضمن خاموش کردن حریق و کنترل انفجارها به صورت موازی اقدام به بستن شیر های گاز مخزن اصلی که در دل حریق قرار گرفته بودند نموده و از سرایت حریق به مخزن اصلی جلوگیری نمودند.این اقدام سبب گردید اولا انتقال گاز به سکوهای شارژ متوقف و ثانیا مخزن اصلی گاز نیز از خطر انفجار مصون بماند.

در ادامه عملیات دو عدد تریلیر حامل سوخت نیز در محل وجود داشت که با اقدام به موقع اتش نشانان بوسیله اب پاشی به مخازن تریلر ها و اقدام به خنک سازی انها این تریلر ها نیز ایمن سازی شدند.

به گفته برخی کارشناسان جهت مهار این آتش نیاز به حضور آتش نشانانو امکانات از آتش نشانی تهران بود که آتش نشانان شهرداری شهریار با شجاعت و تنها با استفاده از یک چهارم ظرفیت خود بر این حادثه فائق آمدند.

هم اکنون علت وقوع این حادثه توسط برترین کارشناسان آتش نشانی کشور در حال بررسی بوده و تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد.

 

انفجار در امیریه /

Visits: 152