مصاحبه اختصاصی با مهندس طاهری فرماندار شهریار

مصاحبه اختصاصی با مهندس طاهری فرماندار شهریار مجموعه آموزش و پرورش شهرستان زحمت زیادی می کشند اما نتیجه کارشان آن چیزی نیست که من می خواهم گزارش هایی درمورد شوراهای متخلف در چند ماه اخیر به دستمان رسیده است، به نظر شما باید با این شوراها چه کرد؟ ما به طور جدی پیگیر این گزارشات […]

مصاحبه اختصاصی با مهندس طاهری فرماندار شهریار

مجموعه آموزش و پرورش شهرستان زحمت زیادی می کشند اما نتیجه کارشان آن چیزی نیست که من می خواهم

گزارش هایی درمورد شوراهای متخلف در چند ماه اخیر به دستمان رسیده است، به نظر شما باید با این شوراها چه کرد؟

ما به طور جدی پیگیر این گزارشات هستیم و تاکنون دو نفر را هم در همین راستا دستگیر کردیم. افرادی هستند که باید تحقیقاتی را درموردشان انجام شود. ما گفته ایم که با متخلف برخورد خواهیم کرد. هر کس که می خواهد باشد، فرقی نمی کند. مردم مطمئن باشند که ما طیفی نگاه نمی کنیم. می دانیم که این تخلفات واقعیت دارد و مردم از این موضوع در زجرند اما به زودی اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

آیا متخلفان از شورا شهر عزل خواهند شد؟

فرماندار شهریار ادامه داد: اگر تخلفات این افراد ثابت شود، در یک مرحله تعلیق می شوند و بعد از آن هم پرونده شان وارد جریانات رسیدگی نهایی می شود. اگر در رسیدگی نهایی، جرایم آن ها ثابت شود، حتما عزل خواهند شد. تا الان تعلیق نداشته ایم ولی در شرف تعلیق هستیم. خوشبختانه پرونده ها جدی گرفته شده اند، قاضی محکم پیگیری کرده است، سپاه و نیروی انتظامی هم ورود کرده اند. پلیس امنیت نیز در حال رسیدگی به پرونده است. شورای حل اختلاف استان با جدیت به دنبال همه مسائل و مشکلات است و به نظر می رسد که تعلیق افرادی که الان در این پرونده متهم هستند به زودی رخ خواهد داد.

سالهاست که تخلفات زیادی در جریان انتخابات صورت می گیرد، افراد برای جمع کردن رای بیشتر دست به کارهای مختلفی می زنند و تاکنون هم قانون نتوانسته به طور جدی جلوی آن ها را بگیرد. برنامه شما در این رابطه چیست؟ آیا فرمانداری برنامه خاصی را برای جلوگیری از خرید و فروش رای در انتخابات سال های آینده دارد؟

در حال حاضر جلسات آموزشی مختلفی  را برای اعضای شوراهای شهر از طرف استان برگزار می کنند. علاوه بر این جلسات آموزشی دیگری را هم خودمان در شهرستان برنامه ریزی کرده ایم که در آنها حرف هایمان را به شوراها می زنیم و حجت را تمام می کنیم. به علاوه گروهی را هم برای جلوگیری از تخلفات اعزام می کنیم تا با جدیت از تخلفات احتمالی جلوگیری کنند. تخریب تخلفات صورت گرفته در ساخت و سازها نیز در دستور کارمان قرار دارد، حتی تخلف هایی که در گذشته انجام شده است تخریب خواهد شد. جای نگرانی نیست چراکه همه کارها در حال پیگیری هستند. ما نظرمان این است که متخلفین را آگاه کنیم. آنها باید بدانند که ما پیگیر جرایمشان هستیم و دست از این کار بردارند. آقای شهردار، شوراها و… نباید به سمت تخلف بروند. تلاشمان را در این رابطه می کنیم. شورا تامین کمک زیادی به ما می کند. ما واقعا دوست نداریم این قدر تخریب داشته باشیم ولی این یک هشدار است برای کسانی که می خواهند به سمت تخلف بروند. همه باید بدانند که حتی اگر سالها از روی ساختشان بگذرد و امروز مهر تخریب روی آن زده شود تخریب اتفاق خواهد افتاد. پس کاری نکنند که مالشان هدر برود. به هر حال بدون اینکه کسی دخل و تصرفی در این رابطه داشته باشد ما هر کاری را برای جلوگیری از تخلفات انجام خواهیم داد.

با توجه به نقش آموزش و پرورش در توسعه کشور آیا از عملکرد آموزش و پرورش شهریار رضایت دارید؟

مجموعه آموزش و پرورش شهرستان زحمت زیادی می کشند اما نتیجه کارشان آن چیزی نیست که من می خواهم. عملکرد آن ها از دید من رضایتبخش نبوده است. کسانی که الان در آموزش و پرورش شهریار دست اندر کارند قبلا با من در بخش های دیگر کار کرده اند. جلسات شورای آموزش و پرورش باید ماهی یکبار انجام شود اما زمانی که من در این سمت قرار گرفتم این جلسات در سال ۶ بار برگزار می شد. امروز جلسه های شورای آموزش و پرورش ماهیانه در حال برگزاری است. بین دو جلسه اصلی ماهیانه هم دو جلسه دیگر برگزار می شود با این حال هنوز هم نمی توانیم به خوبی کارها را پیش ببریم. آن ها زحمت زیادی می کشند اما هنوز من به آن نقطه ای که می خواهم نرسیده ام.

اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات معتقدند شورای اصلاحات غیر قانونی است و حتی مکاتباتی را هم در این خصوص انجام داده انداز طرفی هم  شورای اصلاحات معتقد است به دلیل قدمت و ریشه ای که دارد  جریان اصلی اصلاح طلبی در شهرستان است، به عنوان یک تحلیلگر مسایل سیاسی نظر شما چیست؟

فرماندار شهریار در این خصوص گفت : از نظر اینجانب ماهیت هر دو اینها یکی بوده و از یک جریان اصیل رویش داشته اند که اختلافشان به نفع هیچکس نیست. تلاش من بر این است که اختلاف این ها را برطرف کنم. با هر دو طرف صحبت کردیم ولی هنوز به نتیجه ای نرسیدیم. به نظر من این کار برای اصلاحات خیلی مضر است. از هر دو گروه درخواست می کنم، از خواسته های یک طرفه خود عدول کرده و به تفاهم برسند چراکه با این کارشان به دولت و به اصلاحات کمک خواهند کرد. هر دو آن ها مورد تایید من هستند با مخالفت و جدال با یکدیگر هیچ چیز مفیدی را به دست نخواهند آورد.

اخبار متعددی به دبیرخانه شهریار نگار واصل گردیده  که برخی افراد بدون این که در شهرداریها حضور داشته باشند از آن جا حقوق دریافت می کنندو چه بسا کسانی که یک سال است سرکار نرفته اند اما حقوقشان ماه به ماه به حسابشان واریز می شود در این خصوص توضیح دهید:

من تاکنون این را نشنیده ام. اگر کسی این افراد را می شناسد باید اسامی آنها را به من بدهد تا من پیگیر شوم. این خلاف است و شهردار باید وارد شود و به طور جدی با مسببان و متخلفان برخورد کند. در این شرایط نباید چنین اتفاقاتی وجود داشته باشد. لیست اسامی را به من بدهند من بلافاصله پیگیری خواهم کرد.

سیاست فرمانداری در بخورد با تخلفات قاطع و بدون اغماض است و بی تردید با هر نوع تخلف در سطح شهرستان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

در خصوص بخش جوقین نیز با توجه به مصوبه هییت وزیران بخش جوقین به مرکزیت شهر وحیدیه از ترکیب دهستانهای جوقین، شهر فردوس و شهر فردوسیه تشکیل گردید که پس از طی مراحل اداری و ابلاغ در ماه های آینده ایجاد و آغاز به فعالیت خواهد نمود.

فرماندار شهریار همچنین با اشاره به انجام اقدامات مقدماتی جهت ایجاد بخش سوم در شهرستان شهریار گفت: ایجاد بخش جدید نیز در حال طی کردن مراحل نهائی است که پس از طی مراحل قانونی نام بخش سوم و مناطق تابعه آن اطلاع رسانی خواهد شد.

فرماندار شهریار

فرماندار شهریار

Visits: 28