محمد بنا : دلیل آمدن من به شهریار همسرم بوده که اصلیتش برای این منطقه است و من هم قبول کردم که این‌جا زندگی کنیم

کُشتی برای من تمام شد! دلخوری‌های عیان محمدبنا محمد بنا سرمربی سابق تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران،‌ بعد از ناکامی در المپیک ریو از کشتی حرفه‌ای فاصله گرفته است. او حتی خیلی کمتر مصاحبه می‌کند و فقط زمانی که تصمیم می‌گیرد حرف بزند همه یادشان می‌آید که او در روزگاری نه‌چندان دور حرف اول را در […]

کُشتی برای من تمام شد! دلخوری‌های عیان محمدبنا

محمد بنا سرمربی سابق تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران،‌ بعد از ناکامی در المپیک ریو از کشتی حرفه‌ای فاصله گرفته است. او حتی خیلی کمتر مصاحبه می‌کند و فقط زمانی که تصمیم می‌گیرد حرف بزند همه یادشان می‌آید که او در روزگاری نه‌چندان دور حرف اول را در کشتی فرنگی ایران می‌زد. با این وجود محمد بنا درباره شرایط این‌روزهای خود صحبت‌های جالبی مطرح کرده است. برای خیلی‌ها سوال است که چرا بعد از جداشدن محمدبنا از کادرفنی تیم‌ملی فدراسیون هیچ برنامه‌ای برای همکاری با او در دستور کار خود قرار نداد.

نکته قابل‌تامل اینجاست که بنا خودش تصمیم گرفت از کشتی فاصله بگیرد و البته جالب اینجاست که او با ناراحتی از کشتی فاصله گرفت. با این‌حال بنا درباره دور بودن خود از کشتی گفته است: «شرایط سنی من طوری است که هم طبق قانون بازنشسته هستم و حق ایستادن کنار تشک کشتی را ندارم و هم خودم دیگر انگیزه‌ای برای بازگشت ندارم. کشتی برای من تمام شد و الان فقط می‌توانم کنار تشک بنشینم و کار نوجوانان و جوانان را نگاه کنم. دوست دارم نفراتی که زمانی با من کار کردند، موفقیت کسب کنند و من هم لذت ببرم. مطمئن باشید دیگر کشتی به من احتیاجی ندارد.»

محمدبنا اخیرا به دعوت چند تن از دوستانش در شهریار مربیگری برخی از جوان‌های علاقه‌مند به کشتی در آن منطقه را برعهده گرفته و قصد دارد در میان آنها انگیزه ایجاد و تجربیات خود را به آنها منتقل کند. سرمربی سابق تیم‌ملی درباره این تصمیم خود هم گفته است: «این‌روزها گاهی‌اوقات به سالن کشتی شهریار که محل زندگی‌ام است، می‌روم. نوربخش و برخی دیگر از مربیان باسابقه با نوجوانان و جوانان کار می‌کنند و به من هم محبت دارند. برخی مواقع لخت می‌شوم و روی تشک می‌روم. با این حال دلیل آمدن من به شهریار همسرم بوده که اصلیتش برای این منطقه است و من هم قبول کردم که این‌جا زندگی کنیم.»

Visits: 63