جریمه با «مجوز تردد»!مجوز تردد فرمانداری شهریار چگونه صادر میشود؟

«مجوز تردد» برای سفر به شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی از جمله تمهیداتی است که برای ترددهای اضطراری اندیشیده شده؛ اما در این بین افرادی هستند که حتی با داشتن مجوز تردد جریمه‌های یک یا نیم میلیون تومانی شده اند؛ علت چیست؟صدور مجوز تردد توسط فرمانداری شهریار نیز در این ایام انجام شده است که […]

«مجوز تردد» برای سفر به شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی از جمله تمهیداتی است که برای ترددهای اضطراری اندیشیده شده؛ اما در این بین افرادی هستند که حتی با داشتن مجوز تردد جریمه‌های یک یا نیم میلیون تومانی شده اند؛ علت چیست؟صدور مجوز تردد توسط فرمانداری شهریار نیز در این ایام انجام شده است که برخی مخاطبان و شهروندان در تماس با تحریریه شهریار نگار گفته اند علیرغم اخذ مجوز تردد از فرمانداری شهریار اما با این حال جریمه شدهخ اند.

«مجوز تردد» واژه پرتکرار این روزهای کرونایی برای سفرهای ضروری به شهرهای قرمز و نارنجی است؛ مجوزی که برای انجام اقدامات اضطراری درمانی، قضایی،‌ آموزشی و اداری برای تردد بین‌شهری و سفر «به» و «از» شهرهای قرمز و نارنجی صادر شده تا از جریمه و اعمال قانون یک میلیون تومانی و ۵۰۰ هزار تومانی در امان ماند اما در این بین مواردی وجود داشته و دارد که رانندگانی با داشتن مجوز تردد نیز جریمه شده‌اند آن هم جریمه‌های یک میلیون تومانی تردد به شهرهای قرمز و ۵۰۰ هزار تومانی سفر به شهرهای نارنجی!

جریمه هایی که حتی با مراجعه به واحدهای رسیدگی پلیس راهور و یا حتی فرمانداری‌ها پاک نشده و شهروندان مجبور شده‌اند برای پیشگیری از توقیف خودرو توسط پلیس راهور که در پی داشتن جریمه های بالای یک میلیون تومان اعمال می شود جریمه خود را بپردازند چراکه به این دسته از افراد اعلام شده که باید به شهرستان صادر کننده مجوز تردد و پلیس راهور همان شهرستان مراجعه و موضوع را پیگیری کنند که در عمل برای بسیاری از افراد مقرون به صرفه نبوده و ترجیح می دهند که برای جلوگیری از سفر دوباره به همان شهر، اتلاف وقت و هزینه، همان مبلغ جریمه را پرداخت کنند.

مجوز تردد فرمانداری شهریار

پلیس راهور ناجا: نمی خواهیم فردی بی جهت جریمه شود/ جریمه های دارای مجوز حدف می شود

سردار سیدتیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا  در خصوص اعتبار مجوزهای تردد اعلام کرد:‌ افرادی که بر اساس اضطرار مجوز تردد از فرمانداری‌ها اخذ کرده‌اند اگر جریمه شدند باید به واحدهای رسیدگی‌ پلیس راهور مراجعه کنند، در آنجا نیز با نشان دادن مجوز صادره، جریمه ثبت شده‌شان حذف می‌شود.

وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که چرا برخی از مجوزها سیستمی و برخی دیگر به صورت کاغذی است گفت:‌عملا در خصوص مجوزهای صادر شده از مراکز استان‌ها مشکلی نداریم اما مشکلی که پیش می‌آید درباره مجوزهای کاغذی است که فرمانداری‌ها یا پلیس‌های راهور شهرستان ها بدون ثبت سیستمی  انجام می دهند و دوربین‌ها هم به موازات خودروها را جریمه می کنند چرا که پلاک‌ها به سیستم اعلام نشده است.

جانشین پلیس راهور ناجا تصریح کرد:‌ به هر حال افرادی که به هر شکل ممکن دارای مجوز چه سیستمی و چه کاغذی بوده و بی‌جهت جریمه شده‌اند بدانند در اولویت پلیس راهور این موضوع مطرح است که حتما این جریمه‌ها اصلاح و حذف شود چرا که ما نمی‌خواهیم کسی بی‌جهت جریمه شود.

شهر صادر کننده مجوز، پاسخگوی شکایت جریمه صادر شده است

جانشین پلیس راهور ناجا در خصوص اینکه چرا باید برای پاک کردن جریمه به واحد رسیدگی پلیس راهور همان شهر صادر کننده مجوز مراجعه کرد، گفت: روال کار بر این است که اگر هر فردی از هرجایی مجوز می‌گیرد عملا محل سکونت یا مبدا حرکت بوده است؛ بنابراین در صورتی که برای فردی با داشتن مجوز تردد، جریمه صادر شده باشد باید همان شهر مبدا و صادر کننده مجوز به موارد این‌چنینی رسیدگی کند؛ در صورتی که مجوز درست و صحیح باشد جریمه لحاظ شده پاک می شود و اینگونه نیست که فردی در اسلامشهر مجوز بگیرد و در تهران به دنبال پاک کردن جریمه صادر شده باشد.

فرمانداری تهران: عدم یکپارچگی سیستم پلیس و فرمانداری‌ها‌؛ علت جریمه خودروهای مجوز دار

ایمان قربانی مشاور فرماندار و مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران  اظهار داشت: مسأله مهم در این زمینه جریمه‌هایی است که به دلیل عدم یکپارچگی سیستم و دوربین‌های پلیس اعمال می‌شود.

وی گفت: البته عدم یکپارچگی مربوط به سایر فرمانداری‌ها است چرا که فرمانداری تهران  به سیستم پلیس راهور متصل است البته مواردی را داشته‌ایم که مجوز تردد صادر شده است اما خودرو حتی با داشتن مجوز در استان دیگر جریمه می‌شود که این دسته از افراد می‌توانند با برگه مجوز تردد که توسط فرمانداری مهر می‌شود و آن قبض جریمه به پلیس راهور مراجعه کنند تا جریمه صادر شده پاک شود.

مجوزهای ترددصادرشده در فرمانداری‌ تهران ۳ روزه است

مشاور فرماندار تهران به موارد ضروری که بر اساس آن می‌توان مجوز تردد را اخذ کرد اشاره و اظهار داشت:‌ طبق بخشنامه و ابلاغیه وزارت کشور، فرمانداری‌ها می‌توانند برای مشاغل و موضوعات ضروری اعم از شرکت افراد در امتحانات دانش‌آموزی و دانشجویی، پیگیری موارد پزشکی، انجام کارهای اداری و حتی حضور فرد در محاکم قضایی در پی احضاریه دادگاه و همچنین فوت بستگان درجه اول برای مراجعان مجوز تردد صادر کنند اما باید گفت که در فرمانداری تهران این مجوزها فقط سه روزه صادر می‌شود و بعد از صدور این دسته مجوزها مشخصات افراد و خودرویشان به سایت راهور اعلام شده تا جریمه‌ای برای این دسته از افراد اعمال نشود.

*چگونه می توان مجوز تردد گرفت؟مجوز تردد فرمانداری شهریار چگونه صادر میشود

افراد برای دریافت مجوز تردد از فرمانداری شهریار باید به سامانه اخذ مجوز تردد فرمانداری شهریار -برای ورد به سامانه اینجا کلیک کنید-

مراجعه و پس از ثبت مدارک مورد نیاز و دلایل و مدارک و مستندات سفر نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام نمایند.

سپس فردای روز ثبت درخواست با مراجعه به سایت و پیگیری درخواست با ورود کد رهگیری از قبول یا رد درخواست خود مطلع گردند.

مدارک مورد نیا برای ثبت درخواست مجوز تردد فرمانداری شهریار عبارتند از :

      تصویر پشت و روی کارت ملی

o      تصویر پشت و روی کارت خودرو

o      تصویر کارت شناسایی وسیله نقلیه یا برگ سبز خودرو

o      مدارک اثبات سکونت در شهرستان شهریار ( سند ، اجاره نامه رسمی یا قبوض آب ، برق ،گاز و تلفن به نام متقاضی )

o      مدارک اثبات ضروری بودن سفر( مدارک درمانی – مدارک کاری – مدارک قضایی )

۷.     سفرهای ضروری شامل ۱- سفر درمانی ۲- سفرهای کاری ۳- سفر برای حضور در مراجع قضایی می باشد و سایر درخواست ها توسط سامانه مورد تائید قرار نخواهد گرفت .

مراحل تکمیل فرم به شرح زیر است:

۱.     متقاضی پس از تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک مورد نیاز، کد رهگیری را از طریق سامانه دریافت می نماید.

۲.     اطلاعات بارگذاری شده از سوی فرمانداری بررسی و تأیید می گردد. برای مشاهده تائید یا رد درخواست ظرف ۴۸ ساعت پس از ثبت نام به سامانه مراجعه نمائید.

۳.     پس از  تأیید نهایی، متقاضی باید با در دست داشتن اصل مدارک بارگزاری شده و کد رهگیری به فرمانداری مراجعه و برگه تردد را دریافت نماید.

افراد برای دریافت مجوز تردد در تهران باید به سایت« تهران تردد » مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام در سایت، ذکر دلیل سفر و درج مشخصات مالک و  بارگذاری تصویر کارت خودرو، یک کد رهگیری دریافت کنند، بعدازظهر همان روز اگر مجوز فرد تایید شده باشد با پیامک به وی اطلاع داده می‌شود که بر اساس آن می‌تواند تردد کند؛ باید گفت به صورت سیستمی مجوز تردد در تهران صادر می‌شود و این مجوز و تأییدیه به پلیس راهور نیز اعلام می‌شود تا مانع از اعمال جریمه برای خودروهای دارای مجوز شود.

مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران به وجود مشکلی در این زمینه اشاره و تصریح کرد: یکی از موارد و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد ارجاع مواردی از استان‌های دیگر است که از فرمانداری‌های دیگر مجوز داشته و جریمه شده‌اند و آنها را به فرمانداری تهران ارجاع می‌دهند در صورتی که هر فرمانداری، مرجع همان مجوزهایی است که صادر کرده؛ درست است که همه فرمانداری‌ها می‌توانند در بخش صدور مجوز تردد اقدام کنند اما اگر فردی با داشتن مجوز جریمه شد باید به فرمانداری مذکور که مجوز را صادر کرده مراجعه کند تا با مهر کردن و تأیید برگه مجوز و ارجاع به پلیس راهور همان استان ترتیبی برای حذف جریمه صادر شده اتخاذ شود اما اگر در این بین سیستم پلیس راهور یکپارچه شود بسیار راحت می توان با وارد کردن شماره خودروها در این سیستم نسبت به حذف جریمه‌ها اقدام کرد.

قربانی تصریح کرد: مواردی داشته‌ایم که به طور مثال فردی از فرمانداری اهواز مجوز داشته و  جریمه شده است حالا به فرمانداری تهران مراجعه کرده که چرا با داشتن مجوز جریمه شده است در صورتی که فرمانداری تهران نمی تواند کاری کند چراکه مرجع رسیدگی به مجوزهای صادره همان فرمانداری صادر کننده مجوز است.

مشاور فرماندار تهران در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که چرا بعضی افراد دارای مجوز تردد بدون محدودیت زمانی هستند گفت: ما در تهران چنین مجوزهایی را صادر نمی کنیم البته مواردی بوده که فرمانداری های دیگر، مجوزهایی تا پایان دوره کرونا صادر کردند اما همانطور که گفتم فرمانداری تهران فقط مجوز سه روزه تایید و صادر می‌کند.

قربانی خاطرنشان کرد: هر شهرستان فرمانداری مختص خود را داشته و مجوز تردد برای  افراد ساکن در محدوده خود را صادر می کند؛ به طور مثال در استان تهران، فرمانداری‌های شهرستانهای تهران، ری، شمیرانات، شهریار و … هر کدام به صورت جداگانه مجوز تردد برای ساکنین خود صادر می کنند.

 سفر از تهران به شهرهای زرد و آبی آزاد است

مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران با تاکید دوباره بر این مطلب که در تهران برای تردد به شهرهای قرمز و نارنجی مجوز تردد بیش از سه روز تأیید نمی‌شود به شرایط کرونایی حال حاضر پایتخت اشاره و تصریح کرد:با توجه به شرایط زرد کرونایی در تهران، خارج شدن از پایتخت و تردد به شهرهای زرد و آبی ممنوعیتی نداشته و افراد می‌توانند بدون مجوز در این دسته از شهرها نیز تردد کنند اما برای تردد به شهرهای قرمز و نارنجی باید مجوز صادر شود.

Visits: 22