قاچاقچیان چوب شهریار زیر ذره بین منابع طبیعی و نیروی انتظامی غرب استان تهران

قاچاقچیان چوب شهریار زیر ذره بین منابع طبیعی و پلیس رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان شهریار ازانعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بانیروی انتظامی غرب استان تهران درخصوص مبارزه و برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب ومحصولات فرعی جنگلی ومرتعی داد. ایرج قاسمی از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با نیروی انتظامی غرب استان تهران درخصوص […]

قاچاقچیان چوب شهریار زیر ذره بین منابع طبیعی و پلیس

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان شهریار ازانعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بانیروی انتظامی غرب استان تهران درخصوص مبارزه و برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب ومحصولات فرعی جنگلی ومرتعی داد.

ایرج قاسمی از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با نیروی انتظامی غرب استان تهران درخصوص مبارزه و برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب شهریار و محصولات فرعی جنگلی و مرتعی خبرداد و افزود: با توجه به اینکه شهرستان‌های غرب استان تهران از قبیل شهریار، رباط کریم و بهارستان جزو مبادی ورودی و محورهای مواصلاتی به تهران و دیگر نقاط کشور محسوب می‌شوند، ضرورت ایجاب می‌کرد تا با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی توان برخورد با این نوع قاچاقچیان ارتقا یابد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در پی عملیات گشت زنی و ایست و بازرسی‌های به عمل آمده و همچنین بازدید از خودروهای حامل چوب، ۴ متر مکعب چوب جنگلی غیر مجاز و ۱۵۰کیلوگرم چوب گونه گیاهی تاغ،  کشف و ضبط شد و با تشکیل پرونده، متخلفین برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شهریار با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی باید به عنوان یکی از ضروریات فرهنگی قلمداد شود، خاطر نشان کرد: برای حفظ و احیای عرصه‌های منابع طبیعی باید به فکر تقویت همکاری گسترده مردم و سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه باشیم.

قاسمی با اشاره به پیگیری و تلاش‌های بی وقفه مسئولان قضایی و نیروی انتظامی شهرستان‌های غرب استان تهران در همکاری با مجموعه منابع طبیعی در حفاظت از انفال و عرصه‌های ملی یادآور شد: با توجه به اینکه منابع طبیعی جزو سرمایه‌های ملی و متعلق به همه مردم است باید در خصوص حفظ و مراقبت از این منابع ارزشمند تمامی دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم در کنار منابع طبیعی باشند که خوشبختانه در سال‌های اخیر با تمهیدات و تدابیر لازم از سوی مسئولان و دست اندکاران و فرهنگ سازی انجام شده شاهد این همکاری بوده‌ایم تا جائیکه بسیاری از کشفیات قاچاق و  جلوگیری از تصرفات و تخلفات به عرصه‌های ملی حاصل گزارشات مردمی بوده است.

وی  همچنین از  مردم درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به عرصه‌های ملی  و محموله‌های قاچاق چوب مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

Visits: 3