مکان های دیدنی شهرستان شهریار کجاست؟

شهرستان شهریار یکی از ییلاق‌های نزدیک تهران است که اغلب در روزهای آخری هفته مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

شهرستان شهریار یکی از ییلاق‌های نزدیک تهران است که اغلب در روزهای آخری هفته مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. اغلب جاهای دیدنی شهریار در میان طبیعت این شهر است .

به گزارش شهریارنگار، تهران به عنوان پایتخت ایران، یکی از پرجاذبه‌ترین شهرهای ایران نیز به حساب می‌آید. از مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی مردم در تهران، سفر به ییلاق‌های اطراف تهران است. در میان ییلاقات تهران، شهرستان شهریار یکی از خوش آب‌وهواترین و زیباترین ییلاقات محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی شهریار کجاست؟

تخت رستم شهریار

یکی از جاذبه‌های تاریخی شهرستان شهریار، تخت رستم است. این کوه در غرب روستای قجر شهرستان شهریار قرار گرفته و بالغ بر ۱۳۱۸ متر ارتفاع دارد. تخت رستم شهریار از بخش‌های مختلفی مانند یک سکوی بزرگ، یک چهارطاقی کوچک در دامنه شرقی کوه به وجود آمده است. تخت رستم شهریار تلفیقی از یک اثر تاریخی در دل یک طبیعت بکر و زیبا به حساب می‌آید و همین موضوع موجب شده تا این جاذبه گردشگری شهریار مکان مناسبی برای گردش و تفریح به شمار برود.

جاهای دیدنی شهریار کجاست؟

قلعه دهشاد شهریار

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان شهریار، قلعه دهشاد است. قلعه دهشاد را باید تنها قلعه روستایی در ایران دانست که هنوز سکونتگاه افراد زیادی را در خود جای داده است.

قلعه دهشاد شهریار  چهار برج در چهار سمت خود دارد. از این برج‌ها در گذشته برای دیده‌بانی استفاده می‌شد. سقف قلعه دهشاد به صورت ذوزنقه‌ای طراحی شده و دو طاق‌نما را در دو سمت خود جای داده است. مصالح اصلی ساخت بنا، آجر بوده است. براساس اسناد و مدارک قدمت قلعه دهشاد به دوران قاجار بازمی‌گردد.

جاهای دیدنی شهریار کجاست؟

پل دختر بادامک

یکی از بناهای تاریخی شهریار که با طبیعت آن گره خورده، پل دختر بادامک است. این پل در روستای بادامک و در جنوب شرقی سعیدآباد و شرق شهریار قرار دارد. پل از یک چشمه طاق تشکیل شده و به شکل گهواره ساخته شده است. مصالح اصلی ساخت پل، آجر بوده و ارتفاع طاق پل در حدود چهار متر می‌باشد. پل دختر بادامک متعلق به دوران قاجار است.

جاهای دیدنی شهریار کجاست؟

تپه جوقین شهریار

یکی از بکرترین و زیبا‌ترین جاذبه‌های شهرستان شهریار، تپه جوقین است. به نظر برخی کارشناسان تپه جوقین متعلق به دوران تاریخی بعد از اسلام بوده و این بنا در سال ۱۳۷۹ به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسید. تپه جوقین را مهم‌ترین بنای خشتی منطقه می‌دانند. برج و بارو‌های موجود بر روی تپه نشان می‌دهد که ممکن است بنا در دروان پیش از اسلام ساخته شده باشد. به صورت کلی تپه جوقین یک قلعه نظامی و تمام خشتی بوده که نشانه‌های از معماری ساسانیان را با خود حمل می‌کند. با این حال هنوز هیچ کاوشی بر روی تپه انجام نشده است. مردم محلی اما این قلعه نظامی را به بهرام چوبین نسبت می‌دهند.

جاهای دیدنی شهریار کجاست؟

قره تپه

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی‌های شهریار، قره تپه است. قره تپه شهریار در روستای قره تپه در جنوب شرقی شهریار قرار دارد. در روستای قره تپه حفاری‌های زیادی انجام شده که در این جستجو‌ها آثاری بسیار یافت گردیده است. تخمین می‌زنند که قدمت آثار یافت شده به دوران پیش از اختراع خط باز می‌گردد.

جاهای دیدنی شهریار کجاست؟

تپه فردوس شهریار

در میان جاذبه‌های تفریحی و طبیعی شهریار، تپه فردوس را نباید فراموش کرد. تپه فردوس شهریار از طبیعت بکر و زیبایی برخودار می‌باشد و یکی از مکان‌های مناسب برای تغییر روحیه است.  تپه فردوس در ابتدای شهر جدید فردوسیه قرار دارد. این تپه که در میان باغ‌های میوه قرار گرفته است. براساس اسناد و مدارک و نظر کارشناسان، قدمت تپه فردوس به دوران سلجوقیان باز می‌گردد و در زمان خود یک بنای نظامی بوده است. قلعه بر اثر فرسایش طبیعی و انسانی، آسیب‌های شدیده دیده ولی امروزه این تپه جزو آثار ملی ایران می‌باشد.

برج مقبره بابا محمود شهریار

یکی دیگر از جاهای دیدنی شهریار، برج بابا محمود شهریار است. این بنا که یک برج مقبره‌ای محسوب می‌شود در محله قصطانک شهر وحیدیه قرار دارد. یکپارچگی بنا منحصربه‌فرد است و به شکل استوانه نزدیک به مخروط ساخته شده است. قطر خارجی بنا در حدود ۱۰ و نیم متر می‌باشد و هر چه به سمت بالای بنا بروید، قطر برج کم می‌شود. برج از گل و خشت ساخته شده و ساخت آن در جهت قبله بوده است.
جاهای دیدنی شهریار کجاست؟

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام ما اینجا کلیک کنید.

Visits: 234