ساختمان جدید شهرداری شهریار و اما و اگر های احداث آن ….

ساختمان جدید شهرداری شهریار…….. آقای شهردار لطفا جانب مردم را بگیرید / در واگذاری سرانه های شهری با دقت و کارشناسی عمل شود بحث احداث ساختمان جدید شهرداری شهریار واقع در شهرک اداری اولین بار در سال ۹۵ از زبان مهندس مسعود رهنما شهردار وقت شهریار در سایت سازمان همیاری شهرداری های استان تهران درج […]

ساختمان جدید شهرداری شهریار……..

آقای شهردار لطفا جانب مردم را بگیرید / در واگذاری سرانه های شهری با دقت و کارشناسی عمل شود


بحث احداث ساختمان جدید شهرداری شهریار واقع در شهرک اداری اولین بار در سال ۹۵ از زبان مهندس مسعود رهنما شهردار وقت شهریار در سایت سازمان همیاری شهرداری های استان تهران درج و شهردار اسبق شهریار از اجرای طرح مطالعاتی احداث ساختمان شهرداری در شهرک اداری سخن به میان آورده بود.
اما مصوبه شماره ۱۴۱۳ مورخ ۲۴/۵/۹۷ شورای اسلامی شهر شهریار که پس از تصویب در کمیته انطباق به شهرداری جهت اجرا ابلاغ شد رسما روند آغاز احداث این پروژه سودمند را برای شهروندان کلید زد.


به استناد مصوبه شورا مناقصه احداث ساختمان شهرداری در زمینی به مساحت ۷۰۰۰ متر واقع در شهرک اداری در ۵ طبقه با زیر بنای ۳۵۰۰۰ متر مربع برگزار که شرکت ایثار سبلان با مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برنده این مناقصه شده و عملیات عمرانی پروژه در ۲۲ بهمن ۹۷ با سرعت مناسب آغاز گردید و مقرر گردید تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.


مشاور این پروژه شرکت مهندسین مشاور نی آوند از شرکتهای معتبر ارائه خدمات مشاوره در کشور بوده و مطالعات ابتدائی توسط این شرکت به انجام رسیده است.

ساختمان جدید شهرداری شهریار


از جمله مزایای احداث ساختمان شهرداری در شهرک اداری که قطعا در مطالعات نیز بدان توجه شده است میتوان به:


دسترسی سریع و سهل شهروندان به ادارات در شهرک اداری اشاره نمود.شهروندان برای دریافت پروانه و سایر خدمات از شهرداری می بایست استعلاماتی را از ادارات خدمات رسان (آب، گاز، برق) بخشداری ، امور مالیاتی و دارائی ، ثبت استناد، دادگستری و این ارائه نمایند که مجاورت شهرک اداری با این ادارات موجب سهولت دسترسی ، کاهش هزینه ها و تردد درون شهری شهروندان و اتلاف زمان ایشان خواهد بود.
از طرفی با توجه به مشکل نبود پارکینگ و ترافیک موجود در شهرک اداری با توجه به اینکه ۳ طبقه پارکینگ در طراحی این ساختمان پیش بینی شده است (۲۱۰۰۰ متر مربع پارکینگ طبقاتی) مشکل ترافیک، فضای پارک خودرو مراجعان شهرک اداری ، سرقت خودرو … نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.


اما متاسفانه پس تغییر و تحولات شهرداری شهریار و پس از ادعای حقوق امور آب مبنی بر قرار گرفتن این زمین ( که قدر السهم شهرداری از تفکیک زمین های شهرک اداری بوده است) در حریم رودخانه (بستر رودخانه هم اکنون تبدیل به جاده شده و در مسیر بستر و حریم رودخانه علاوه بر احداث املاک مسکونی بیش از ۱۰ اداره واقع در شهرک اداری نیز احداث شده است)عملیات عمرانی متوقف و مدیریت شهری به جای حل مسئله از طریق جابجائی مکان احداث ساختمان شهرداری ( چهار دیواری جنب تقاطع صیاد شیرازی) به نوعی اقدام به پاک کردن صورت مسئله نموده است و اخیرا با ارسال لایحه ای به شورا درخواست مجوز واگذاری بخشی از این زمین را به نهاد دیگری نموده است.


حال این سوال مطرح است که اگر زمین در حریم رودخانه بوده و امکان ساخت در آن وجود ندارد واگذاری به ارگانی دیگر برای احداث ساختمان اداری چه معنی و مفهومی دارد و آیا ناقص نمودن این قطعه زمین در آینده امکان مانور در عملیات احداث هر پروژه عمرانی دیگر را خواهد داد؟؟؟؟؟


آیا براورد خسارات سنگینی که در صورت لغو قرارداد می بایست از جیب مردم به پیمانکار پرداخت شود انجام شده و به لحاظ منطقی براورد مثبتی نسبت به جابجائی این پروژه به چهار دیواری جنب تقاطع صیاد وجود دارد؟


آیا منافع جایگزینی برای شهروندان که از باب سهولت دسترسی، کاهش هزینه ها و… در احداث این پروژه ایجاد میشد در نظر گرفته شده است؟


در پایان از اعضای شورای شهر درخواست میشود با عنایت به خواست عمومی و مطالبات شهروندان در واگذاری املاک شهرداری که در واقع متعلق به شهروندان است با دقت بیشتری عمل نموده و نسبت به پیگیری منافع شهروندان کوشا باشند.

Visits: 26