تدابیر دامپزشکی شهرستان شهریار در روز عید قربان

دامپزشکی شهرستان شهریار عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که یادآور زیباترین نمونه تعبّد انسان در برابر خداوند متعال است.عید قربان، عید فداکاری، ایثار، قربانی، اخلاص و عشق است. فدا کردن فرزند دلبند خود، در راه خدا، امتحانی الهی برای حضرت ابراهیم علیه السلام بود که عید قربان یادآور آن است. اسلام نیز […]

دامپزشکی شهرستان شهریار

عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که یادآور زیباترین نمونه تعبّد انسان در برابر خداوند متعال است.عید قربان، عید فداکاری، ایثار، قربانی، اخلاص و عشق است. فدا کردن فرزند دلبند خود، در راه خدا، امتحانی الهی برای حضرت ابراهیم علیه السلام بود که عید قربان یادآور آن است.

اسلام نیز خواسته است که مسلمانان هر سال عید قربان را جشن گیرند تا این اصول و ارزش های الهی را همواره مدّنظر داشته باشند و همواره برای تبعیّت از دستورات خداوند و کسب رضایت الهی آماده هرگونه ایثار و فداکاری باشند.

 

 

 

 

 

 

تدابیر دامپزشکی شهرستان شهریار در روز عید قربان

با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو وعدم وجود قربانگاه بهداشتی طبق تصمیمات ستاد مقابله با کرونای استان شهروندان از روشهای جایگزین حهت ادای نذورات خود استفاده نمایند.
به گزارش شهریارنگار و به نقل روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان شهریار دکتر محمد وحید تاویلی ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن عید سعید قربان با اشاره به مهم ترین مخاطرات بهداشتی ناشی از ذبح دام خارج از کشتارگاه ها که تهدیدی برای سلامت عمومی و بهداشت جمعی به شمار می آید، تصریح کرد:
وی در خصوص روشهای جایگزین توضیح داد :

کشتار دام قربانی در کشتارگاه دام مجاز شهرستان ،ثبت سفارش توسط قصابی های تحت نظر دامپزشکی که اسامی آنها اعلام خواهد شد، واریز مبلغ نذورات به صورت نقدی به حساب کمیته امداد و بهزیستی ، ثبت سفارش آنلاین مراکز بسته بندی گوشت از روشهای جایگزین بوده که نحوه اجرای آن به صورت تکمیلی اطلاع رسانی می گردد.
تاویلی در پایان توضیح داد: این اداره در روز عید سعید قربان فعال بوده و سه گرو‌ه‌ نظارتی سیار جهت نظارتهای بهداشتی در سطح شهرستان آماده خدمت رسانی می باشد. از شهروندان درخواست میگردد حتما گوشت قربانی را به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری نمایند و پس از آن اقدام به مصرف آن نمایند.

Visits: 2