تمدید زمان ثبت نام سهام عدالت تا پایان امسال

جاماندگان از ثبت نام سهام عدالت تا پایان سال فرصت دارند نسبت به نام نویسی اقدام نمایند. بآزاد سازی سهام عدالت از ابتدای سال جاری صورت پذیرفته و سهام داران در صورت تمایل میتوانند تا سقف ۶۰ درصد از سهام خودرا از طرق بانکها به فروش برسانند. با توجه به جا ماندان برخی شهروندان از […]

جاماندگان از ثبت نام سهام عدالت تا پایان سال فرصت دارند نسبت به نام نویسی اقدام نمایند.

بآزاد سازی سهام عدالت از ابتدای سال جاری صورت پذیرفته و سهام داران در صورت تمایل میتوانند تا سقف ۶۰ درصد از سهام خودرا از طرق بانکها به فروش برسانند.

با توجه به جا ماندان برخی شهروندان از ثبت نام سهام دغدغه ثبت نام مجدد برای ایشان وجود داشت و راهکارهایی برای آن در نظر گرفته شده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام خبر خوش برای جا ماندگان از ثبت نام سهام عدالت گفت:

طبق مصوبه جدید وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی مکلف است تا دو ماه آینده نسبت به واگذاری سهام به مشمولان اقدام نماید.

محمد صفائی دلوئی گفت: طرح اختصاص سهام به جاماندگان در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسید و از شهریور ماه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکلیف شد که مشمولان جدید را شناسایی کند.

به گفته او، وزارت کار شش ماه فرصت دارد تا جاماندگان اختصاص سهام عدالت را شناسایی کند. از آنجایی که از شهریور ماه به این وزارتخانه برای شناسایی مشمولان ابلاغ شده، مشمولان جدید در بهمن ماه مشخص می‌شوند.

وی در خصوص این موضوع که چه کسانی مشمول دریافت سهام هستند گفت:

سهام عدالت جدید به تمام روستائیان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانوارهایی که درآمد ماهانه کمتر از پنج میلیون تومان دارند اختصاص داده می‌شود.

نحوه واریز سود سهام عدالت سهامداران غیرمستقیم

مژگان صفری مقدم مسئول مرکز تماس ذینفعان بازار سرمایه ، در رابطه با کارکردهای مرکز تماس ذینفعان بازار سرمایه، اظهار کرد: این مرکز در واقعی محلی برای پاسخ به پرسش های سهامداران است.

سهامداران می‌توانند از سراسر کشور بدون نیاز به شماره گیری کد تهران (پیش شماره ۰۲۱) با شماره ۱۵۶۹ تماس گرفته و توضیحات در خصوص رفع مشکلات سهام عدالت، درگاه یکپارچه سهام عدالت، سامانه سجام، مجامع الکترونیک و … را دریافت نمایند.

وی گفت عمده تماس های دریافتی متعلق به افرادی است که در دریافت وجه حاصل از فروش سهام با مشکل مواجه شده اند و برای بررسی آن به فضاهای ارتباطی چندانی دسترسی ندارند.

هر فردی که می‌خواهد وارد بازار سرمایه شود فارغ از آنکه سهام دارد یا خیر برای خرید و فروش سهم مانند بازارهای دیگری نیاز به شناسایی شدن دارد، به علت آنکه فرآیند شناسایی در بازار سرمایه از طریق سامانه سجام صورت می‌پذیرد.

او در رابطه با علت فروش نرفتن سهام عدالت افراد بیان کرد: فرآیند فروش سهام از طریق کارگزاری‌ها انجام می‌شود مردم اگر در رابطه با عدم واریز نشدن سهامشان با مشکل مواجه هستند کافی است به کارگزاری بانکی که شماره شبای آن را در سامانه وارد کردند، مراجعه کنند یا اگر هم نمی دانند که اسم کارگزاریشان چیست با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند و پس از آن با وارد کردن شماره ملی خود نسبت به کارگزاری مربوطه خود آگاهی پیدا کنند.

طرح «جاماندگان سهام عدالت » در مجلس

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه علی‌رغم شروع واگذاری سهام عدالت از سال ۸۵، بسیاری از مستحقان از جمله افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و کارگران از دریافت این سهام محروم مانده‌اند، گفت: در کمیسیون اقتصادی مجلس آماری گرفته‌ایم و طی آن دریافتیم حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد، فاقد سهام هستند. حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افراد تحت پوشش بهزیستی نیز فاقد سهام هستند. کارگران هم بخش زیادی، سهام نگرفته‌اند. این اعداد، اعداد بزرگی است.

وی ادامه داد: در مجلس بحث کردیم و طرح «جاماندگان سهام عدالت» تدوین و در صحن، اعلام وصول شد. پنج، شش جلسه کار کردیم و جمع‌بندی این بود که با اولویت دهک‌های کم‌درآمد به ویژه جمعیت تحت پوشش نهادهای حمایتی، سهام عدالت اختصاص یابد. طرح در کمیسیون اقتصادی تصویب شده و به صحن علنی مجلس رفته است. پس قولی که ما به مردم داده بودیم، انجام شده و اگر در صحن علنی و شورای نگهبان نیز تصویب شود، به زودی همه کسانی که جزو شش دهک کم‌درآمد جامعه هستند و به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت محروم مانده‌اند، این سهام را خواهند گرفت.

Visits: 2