بساط نمادهای خرافه در ایام محرم در شهریار برچیده شود

ایام محرم- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهریار با بیان اینکه برخی خرافات در ایام محرم سبب ایجاد آسیب جدی به آثار زیبای این ایام است گفت: بساط نمادهای خرافه در ایام محرم در شهریار برچیده شود. به گزارش  شهریارنگار ، حجت الاسلام صدقعلی جلیل زاده پیش از ظهر پنج شنبه در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان […]

ایام محرم- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهریار با بیان اینکه برخی خرافات در ایام محرم سبب ایجاد آسیب جدی به آثار زیبای این ایام است گفت: بساط نمادهای خرافه در ایام محرم در شهریار برچیده شود.

به گزارش  شهریارنگار ، حجت الاسلام صدقعلی جلیل زاده پیش از ظهر پنج شنبه در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار که در سالن جلسات فرمانداری شهریار برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به خرافه هایی که در پیرامون محرم است، آسیب های جدی را به بحث آثار زیبای محرم وارد می کند.

جلیل زاده افزود: ما به لحاظ شکلی به آسیب مبتلا می شویم از شکل و شمایل و البسه در این ایام گرفته تا بقیه رفتارها و حرکتها و نمادها و نمودها که شایسته این ایام نیست و لذا از احزاب و صنعت و معدن تجارت می خواهیم که نسبت به این موضوع و مسئله اهتمام ویژه را داشته باشند و نظارت ویژه تری را در خصوص لباس هایی که به شهرستان وارد می شود را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه چاپ برخی از کلمات بر روی لباس ها توهین آمیز و نامناسب است گفت: شکل و شمایل لباس ها و چهره های برخی افراد واقعا مناسب و در شان این ایام نیست که باید برای این موضوع یک فکر و یک حرکت اساسی را انجام داد.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار در ادامه به موضوع ایستگاه های صلواتی اشاره داشت و گفت: ایستگاه های صلواتی به یک ارگان خاصی وابسته نیست و همه ارگان ها را نیز درگیر خود می کند و ما در ستاد سامان دهی و  دسته های مذهبی و شورای فرهنگ عمومی سه ارگان اصلی را قرار داده ایم برای این کار و الان از هر ارگانی برای دریافت مجوز ایستگاه صلواتی درخواست هایی را داریم به جز همان سه ارگان مشخص شده.

جلیل زاده با بیان اینکه تعداد ۱۵۰ مسجد در این شهرستان وجود دارد گفت: بنا بر این شد که با نامه و تائید امور مساجد افراد و ارگان ها برای دریافت مجوز به شهرداری مراجعه کنند و شهرداری با جانمائی مناسب به طوری که مزاحم بقیه نباشد به این ارگان ها مجوز بدهد.

وی در ادامه افزود: برای بهداشت شهر عزیزانی که مسئول ایستگاه های صلواتی هستند توجه داشته باشند که ظروف پس از استفاده در خیابان ها ریخته نشود و تصویر نازیبا از محرم در شبکه های مجازی ایجاد نکنند و فضایی را برای جمع آوری این ظروف در نظر بگیرند تا این حرکت فرهنگ سازی باشد و فرهنگ سوزی نشود.

جلیل زاده با اشاره به بحث حرم گردانی در شهرستان بیان داشت: از موارد مهمی را باید مورد توجه قرار دهیم که از این حرم گردانی ها سواستفاده نشود با این عنوان که حرم اهل بیت را به عنوان نمادین ساخته اند و به این طریق می خواهند حرم های اهل بیت را به مردم نشان دهند اما در اصل از این کاربه عنوان یک قلک استفاده می شود و لذا لازم است که عزیزان در فرمانداری و نیروی انتظامی نسبت به این عمل خرافه نیز اقدامات لازم را انجام دهند چرا که از نماد اهل بیت نباید به عنوان قلک و پول سازی استفاده شود.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار در پایان اظهار داشت: شهر ما هنوز آماده محرم دفاع مقدس نشده است در سال های گذشته شهرداری شهریار از ابتدای میدان بسیج تا درب امیریه اسامی شهدا را در آورده بود و به فضاسازی شهر پرداخته بود و لازم است که حرکت های اینچنینی انجام شود و پیام هایی مثل پیام عاشورا، صرفه جویی، حفظ حرمت های شهروندی فرهنگ سازی های به این شکل در شهر انجام شود تا محرمی تاثیر گذار در شهر داشته باشیم چرا که نیروی انتظامی نیز معتقد است در ماه محرم میزان جرم کاهش می یابد و توجه به این نکات بسیار اهمیت دارد.

 

Visits: 43