برگزاری جلسات مشاوره درمانی توسط انجمن شهریار نگار

شهریار نگار – ضرورت وجود مشاوره و روانشناس در عصر حاضر بر هیچ‌کس پوشیده نیست ، گو اینکه پیشرفت  لحظه به لحظه ی تکنولوژی خود شاهد این ماجراست . تحول جامعه از حالتى ساده و ابتدائى به وضعى پیچیده و بغرنج، مشکلاتى را براى انسان به‌ وجود آورده است که پیشگیرى و حل آنها لزوم […]

شهریار نگار – ضرورت وجود مشاوره و روانشناس در عصر حاضر بر هیچ‌کس پوشیده نیست ، گو اینکه پیشرفت  لحظه به لحظه ی تکنولوژی خود شاهد این ماجراست .

تحول جامعه از حالتى ساده و ابتدائى به وضعى پیچیده و بغرنج، مشکلاتى را براى انسان به‌ وجود آورده است که پیشگیرى و حل آنها لزوم بهره‌گیرى از راهنمایى و مشاوره را ضرورت مى‌بخشد. در جوامع اولیه بر اثر ساده‌بودن زندگی، روابط افراد با یکدیگر نزدیک و صمیمى بود و مشکلات آنان اغلب به‌طور کدخدامنشى توسط نزدیکان و وابستگان حل مى‌شد. با گسترش جامعه، روابط افراد پیچیده‌تر گردید و لزوم راهنمایى جدى‌تر مطرح شد، هر قدر جامعه گسترده‌تر و روابط افراد پیچیده‌تر باشد، نیاز به ارائه خدمات راهنمائى بیشتر احساس مى‌گردد..

بطور کلی در این مورد توافق وجود دارد که همان گونه که در درمان بزرگسالان ارتباط با مشاور از اهمیت زیادی برخوردار است در درمان کودک نیز رابطه ی کودک و مشاور در میزان اثربخشی درمان نقش بسیار مهمی دارد. .

با وجود این هنوز بسیار می بینیم کودکانی که به دلیل رفتارهای نا خردمندانه اولیا خانه و مدرسه از مشکلاتی چون فقدان اعتماد به نفس و احساس ارزشمندی برای خود،کمبود راه بردهای کارآمد مسئله گشائی، الگوهای ارتباطی ناموثر ، انزوا و جامعه گریزی ، اضطراب های دردناک و حتی اختلالات روانی شدید رنج می برند. .

 

مسلماً این مسئله برای همگان واضح و روشن است ، اما مسئله این جاست که بسیاری نمی دانند مشکل از کجا سرچشمه می گیرد . به این سوال باید با این مقدمه پاسخ داد که پرورش نسل آینده با حرف و سخن و توصیه و تاکید ره به بیراهه می سپارد . تربیت نیاز به عمل دارد البته عملی که بر پایه های نظری درست و آزمون شده بنا شده باشد..

انجمن مردم نهاد شهریارنگار بر این پایه در نظر دارد با ایجاد جلسه های مشاوره درمانی پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشد و جامعه را به سمت هرچه بهتر شدن فرهنگ و تربیت فردی و اجتماعی سوق دهد.

طی همکاری و همیاری مسئولانه شهرداری با انجمن و پوشش دادن تعدادی از فرهنگسراهای منطقه قرار بر برگزاری هفتگی این جلسه ها در مناطق اندیشه ، شهریار و امیریه شد. .

با امید به داشتن جامعه ای سالم تر از مردم عزیز و مهربان شهریار خواهشمندیم با شرکت در این جلسه ها ما را برای برگزاری پربارتر این جلسات یاری کنند. .

Visits: 25